Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på AAP, men har jobbet i et vikariat på 50 - 60 %. Synes det går fint. Nå må jeg søke ny jobb og vurderer på om jeg skal se etter en 100% stilling. Men jeg er usikker. Har en kronisk sykdom. Synes det er vanskelig dette. Er ikke så lett å forsøke seg fram. Hva skjer hvis jeg begynner i full jobb og så viser det seg at det ikke fungerer for meg. Hva da? Kan jeg gå tilbake til aap? Og hvis jeg får en ny vikariat stilling på 100% i noen måneder, og ikke får ny jobb med en gang, så må jeg vel søke om dagpenger da? 
Noen som vet? 

Anonymkode: d4a87...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å snakke med NAV-veileder om dette? 

Anonymkode: 989f7...146

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å snakke med NAV-veileder om dette? 

Ja, det skal jeg. Men sitter her og ser på ledige stillinger og lurer på dette. Så tenkte kanskje noen vet litt om det. 

Skrevet

Du mister aap hvis du jobber mer enn 60% (finnes mulighet for å prøve seg i 80% i inntil ett år, men det må avtales med nav). Hvis du pga helsen må trappe ned igjen kan du søke om aap på nytt. 
 Info herfra: 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/arbeidsavklaringspenger-aap-og-lonnet-arbeid

Skrevet

Du kan søke gjenopptak så fremt det skjer innen et år og du ikke har makset AAP. 

Anonymkode: d71f7...a35

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mister aap hvis du jobber mer enn 60% (finnes mulighet for å prøve seg i 80% i inntil ett år, men det må avtales med nav). Hvis du pga helsen må trappe ned igjen kan du søke om aap på nytt. 
 Info herfra: 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/arbeidsavklaringspenger-aap-og-lonnet-arbeid

Det var slik jeg hadde oppfattelse av at det var. Er ikke så lett å prøve seg i 80% når jeg ikke har en jobb. Lite jobber med den stillingsprosenten. Så da blir det rett på 100 % og det oppleves litt skummelt å miste aap hvis det ikke skulle gå så fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...