AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Del Skrevet 5. februar 2020 For snart ett år siden fant jeg ut at jeg hadde 1 kjønnsvorte. Fikk da condyline av fastlegen og behandlet denne om og om igjen. Den funket, men vorta kom tilbake. Jeg sluttet så å behandle den og tenkte at kroppen ville etterhvert "kvitte" seg med den. Etter dette har det bare kommet flere og flere, det startet som 1 og jeg har telt nå opp til 9 stk. Nå i dag var jeg hos gynekolog og han mente han bare så 1, og at resten jeg mente var kjønnsvorter bare var talgkjertler. Jeg vet han er spesialist på dette, men jeg kjenner også mitt eget underliv godt.. Han skrev ut Aldara til meg og sa jeg skulle smøre på dette annenhver dag helt til den er borte (jeg kommer nok til å smøre på de andre jeg er rimelig sikker på også er vorter). Jeg spurte om jeg skulle bruke kremen feks mandag,onsdag og fredag som jeg har lest så mye om. Men da sa han nei, annenhver dag. Etter å ha lest enda mer ser jeg at alle som har brukt denne har fått beskjed om å vaske med vann og såpe etter ca 8 timer. Dette sa han ingenting om.. Hva slags erfaringer har dere med Aldara? Er jeg den eneste som ikke fikk beskjed å vaske den vekk etter de åtte timene? Vet at det er veldig normalt og alt det der, men føler meg helt jævlig og har aldri vært så deprimert pga noen vorter før Anonymkode: 562c5...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Del Skrevet 5. februar 2020 Jeg gjorde som på pakken, det var det legen på sex og samfunn sa jeg skulle gjøre. Funka kjempebra! Etter to uker så skulle jeg sjekke de, og tok på en og da ble den "skrapt" av. Da gjorde jeg det samme.på de andre også. Var ikke vondt, men blødde litt. Har aldri hatt det siden, det er 5 år siden. Anonymkode: 620a6...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg vil fulgt pakkens veiledning som du også kan finne på denne linken: https://www.felleskatalogen.no/medisin/aldara-meda-545842. Selv har jeg ikke prøvd, men tenker å begynne med det om noen uker da jeg nettopp har fryst vortene. Kombinasjon av kryoterapi (frysing) og Aldara skal visstnok ha en god effekt. Jeg kjenner meg igjen i dine bekymringer da jeg oppdaget en vorte mai 2019 som jeg fjernet med condyline og frysing over sommeren. Nå har jeg derimot fått tilbakefall og var innom for å fryse 4-5 vorter. Det er viktig å unngå rifter i huden slik at intimbarbering er no-go. Det gjorde at jeg fikk flere vorter både ved penisskaftet, pungen og skrukken. Det er en skikkelig mental belastning selv om det er veldig vanlig og det er HPV av den milde formen. Allikevel føler jeg meg "skitten" og uattraktiv som fører til at jeg har lagt datinglivet på hyllen for nå. Det er nevnt flere steder at HPV-en går bort over en toårsperiode. Krysser fingrene for det. Anonymkode: ba213...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå