Gå til innhold

Ekser i bryllup og utdrikningslag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er av de som synes at ekser ikke har noe i et bryllup å gjøre. Vennegjengen min synes derimot at dette er helt fint! :o

Skal i et bryllup nå der eksen til brudgommen er invitert både i bryllupet og i brudens utdrikningslag. Det er en stor vennegjeng, og jeg skjønner jo at det er vanskelig å utelate en person i bryllupet. Men å invitere hans eks i hennes utdrikningslag? :o

Jeg er i samme situasjon, eksen min er også i denne gjengen. Jeg har intet ønske om å ha han i bryllupet mitt, og ei heller i sambos utdrikningslag. Ikke fordi jeg hater han eller noe sånt, men fordi jeg gjerne vil slippe å tenke på gamle forhold denne dagen.

Hvordan kan man løse dette? Det har liksom blitt sånn at alle i gjengen inviterer alle til bryllupet, og man må jo liksom "be igjen" for å være høflig. men hvordan utelate en eks når ikke de andre gjør det? :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest brud i sommer
Skrevet

Hvis forholdet er over og dere vanker i samme vennegjeng ser jeg ikke helt problemet. Det vil blir en smule merkelig dersom du ikke inviterer denne personen - dersom dere tilhører samme vennegjeng og vanligvis vanker sammen.. Det blir nesten som å si "jeg har ikke glemt deg helt ennå, så jeg inviterer deg ikke.."

Skrevet

Dette synes jeg ærlig talt at du bestemmer. Om du er ukomfortabel med å ha hans eks i deres bryllupet, så synes jeg du skal slippe det. Så får heller andre himle med øynene. I det bryllupet dere nå skal så er gommens eks invitert og skal i brudens utdrikningslag, vel - det får så stå for brudens regning. Om hun synes det er ok, så er det vel det da.

Vi skal gifte oss i juli og hans eks kommer muligens til kirke og en liten mottagelse før middag, dette er jeg sånn 50/50 for (men det er jeg som har foreslått det! :-), fordi det er viktig for gommen og vi alle er gode venner. Kanskje blir jeg "hysterisk" og angrer meg rett før den store dagen, da får vi bare se hva som skjer, kanskje går alt helt fint.

Men - kort sagt mener jeg at det er den som ikke har personen som eks (om dere forstår meg) som må få ha siste ordet her.

Skrevet
Hvis forholdet er over og dere vanker i samme vennegjeng ser jeg ikke helt problemet. Det vil blir en smule merkelig dersom du ikke inviterer denne personen - dersom dere tilhører samme vennegjeng og vanligvis vanker sammen.. Det blir nesten som å si "jeg har ikke glemt deg helt ennå, så jeg inviterer deg ikke.."

Det er dessverre han som ikke har glemt meg. Får stadig meldinger som "hvis jeg ikke greier det med deg, kan jeg ikke greie det med noen" osv. Og det er to år siden det ble slutt, og jeg har vært samboer med ny kjæreste i et år... :roll:

Skrevet

Jeg har tenkt å invitere min eks i vårt bryllup. Min eks og jeg hadde et "rolig brudd" og har vært omgangsvenner både før og etter forholdet vårt. Jeg regner med at kanskje min kommende svigerfamilie kan komme til å reagere litt på dette, men så lenge min kjære ikke har problemer med at jeg omgås min eks. så kommer han (og hans nye samboer) til å bli invitert.

Min eks skal også spille solo i kirken under vielsen. Håper virkelig ingen har tenkt å lage noe "styr" rundt den avgjørelsen. Da blir jeg :sur:

Men generelt sett så mener jeg jo at både brud og brudgom må være 100% komfortable med å ha evnt. eks'er til stede dersom man velger den løsningen. Dersom det i ditt tilfelle er slik at din eks ikke har glemt deg så burde han kanskje ikke være i bryllupet? Høres ikke ut som om du er 100% komfortabel med den løsningen.......

Lykke til med avgjørelsen

Skrevet

Nå er det jo en god stund til jeg skal gifte meg, så mye kan skje innen det. Ville egentlig bare høre hva som var vanlig rundt omkring. :wink:

Skrevet

Min x er bedt i bryllupet (kun til kaffe, da...) etter gommens ønske.

Xen spiller i samme korps som meg og hele korpset er bedt til kaffe. Da ble det litt rart dersom han skulle bli utelatt. :roll:

Men: Han er bedt sammen med den nye samboeren og vi har et veldig godt forhold alle 4. Tror ikke noen som kjenner oss iallefall stusser på dette...

Om man skal be xer eller ikke vil jo komme helt an på hvordan forholdet er mellom dere nå, er det lenge siden bruddet, er begge ferdig med hverandre osv. Tror ikke det går an å gi noe standard på dette.

Skrevet
Om man skal be xer eller ikke vil jo komme helt an på hvordan forholdet er mellom dere nå, er det lenge siden bruddet, er begge ferdig med hverandre osv. Tror ikke det går an å gi noe standard på dette.

:Nikke:

Folk har jo så forskjellige forhold til eksene sine. Noen av mine vil jeg karaketrisere som venn først, så eks,

Hos oss er det sånn at vi begge vurderer våre første "kjærligheter" (fra 16-17 års alderen) som forlovere, rett og slett fordi disse menneskene er blant våre aller beste venner-

Skrevet

Vi har invitert hans eks til hele bryllupet, jeg har et helt greit forhold til henne, og de har to barn sammen. Min eks er det derimot helt uaktuelt å invitere, da han ikke vil treffe min nye kjæreste... :roll:

Skrevet

Jeg kunne overhode ikke tenke meg å be noen eks i det hele tatt ,og vil absolutt ikke ha hans eks der.

Dersom det er snakk om "barndomskjærester" stiller saken seg litt anderledes men hans tidligere kone har ikke noe i vårt bryllup å gjøre. Vi har et bra forhold og alt det der,men en plass går grensen.

Skrevet

Vi inviterte hans ex i bryllupet, men ikke i kraft av å være hans ex - om dere forstår. :wink:

Hun er en del av vennekretsen, og vi følte at det nesten ville blitt mer merkelig å ikke invitere henne. I tillegg er hennes nye samboer en gammel venn av min mann, og ble invitert i kraft av det.

Vi omgås ikke så ofte, men jeg føler at vi har et helt greit forhold - det er ikke noen sjalusi eller gamle følelser som henger igjen, da hadde det vært en helt annen sak!

Mener at du må få bestemme dette her selv, Spirito - det skal være din store dag, og du skal ikke måtte føle deg utilpass fordi en 'uønsket beundrer' er tilstede. Dersom exen kommer over deg før bryllupet, greit nok. Dersom han fremdeles lever i fortiden og har følelser for deg - ikke inviter ham.

Så får folk heller synes det er 'rart'.

Lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet

Hverken jeg eller samboer vil ha ekser i bryllupet. HEILT FEIL for oss! :hoho:

Gjest baltus
Skrevet

Du bestemmer selv hvem som blir bedt i bryllupet. Vi har jo alle våre valg, men må tåle konsekvensene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...