Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta med meg babyen på 8 måneder til syden i 14 dager. (Deilig, hva?) Vi reiser alene, og trenger tips fra andre som har gjort dette før oss. Hva er lurt å ha med (uten at jeg skal bære meg ihjel på babyutstyr), og hva bør jeg passe på? Vil gjerne ha tips om f.eks varmen, babymat, solkrem til baby, utstyr, klær, flyturen osv. Vet du om noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Bleier er vannvittig dyrt i syden - ta med deg nok!!! og husk for all del å ha med tre ekstra på flyet!! ellers så er det viktig med drikke selvfølgelig. jeg ville kanskje hatt med morsmelkserstatning og mat hjemmenfra for da vet du bakterieinnholdet osv. ellers så er det bare å smøre inn godt og kose dere glugg i hjel!! vær oppmerksom på at små barn er det nusseligste som finnes, og at du kan "risikere" at barnet går fra fang til fang icon_smile.gif

Ta med solhatt og solbriller og lette tynne plagg......

jeg har hatt med barna siden de var 6 mnd og det har aldri vært noe problem - bare kos. Barna mine sovnet alltid når vi skulle ut å spise på kvelden uansett lydnivå rundt oss. Men fra de kunne krabbe så var vannet veldig attraktivt og det kunne bli slitsomt til tider icon_smile.gif GOD TUR !!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke vært ute for at bleier har vært ekstremt dyrt, det varierer vel fra land til land. Får tak i Pampers (Dodot på spansk) eller Libero Up&Go der jeg ferierer. Men de spanske middagsglassene er ganske annerledes enn middagene hjemme, helt finmosede, så om babyen er kresen på middagene, kan kanskje det lønne seg å ta med? Ellers så kommer vel alt dette an på hvor du skal reise...

Hjemmemamma

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi opplevde heller ikke at bleiene var så ekstremt dyre (Spania). De hadde omtrent samme pris som i Norge. Jeg anbefaler å ta med middagsglass og grøt fra Norge. Er det krise får du tak i noe lignende på apotek, men min gutt ville ikke ha den grøten. Ellers er det lurt å ta med tynne lyse bomullsgensere og solhatt. Jeg vil anbefale å ta med stretchlaken til å ha i bunn av trallen/vognen. Barna er smurt inn med mye solkrem, samtidig som de svetter mye når de ligger i vognen. Kjøp en liten paraply som du fester til trallen. Da kan barnet ligge i vognen uten å få sol på seg! Vi har hatt våre barn med til Spania fra de var 6 mnd. Med litt planlegging går det kjempefint! Lykke til og god tur!

Skrevet

Vær forberedt på forsinkelser på flyet, slik at du har med nok mat, drikke og bleier. Har selv vært en av de som har kommet hjem et døgn for sent, og det kan like godt skje deg også. Ellers er det vel bare å bruke sunn fornuft og holde barnet unna sola så godt du kan.

Vet ikke om du har bestilt reise allerede, men enkelte familiehotell leier ut barnesenger, leker og andre nyttige ting slik at du slipper å ta med det hjemmefra.

God tur!

Skrevet

Takk for gode råd! Tar gjerne imot flere, men det er betryggende å høre at andre har gode erfaringer med baby i syden.

• 10 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Kos dere kjempemasse i syden. Babyen din blir sikkert fornøyd med babymat på middagsglass i syden også, så unødvendig å ta med dette hjemmefra. Enig i at du bør ta med solhatt.

:sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...