Gå til innhold

Legetime varighet - var jeg dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg gidder bare ikke å være problemsøkende og kranglete før det er nødvendig. 
Usjarmerende er det også, i alle mulige sammenhenger :)

Anonymkode: 4a6d2...b34

Øh.. synes du har vært det i denne tråden jeg..

Anonymkode: 7f01a...e80

• Liker 2
Skrevet

Unødvendig av legen å bli sur. Man kan ikke forvente at alle vet at en legetime er 20 minutter. Børst det av deg, og nå vet du det til senere. 

Skrevet

Hvis man har flere ting å ta opp er det vanlig at man får ekstra lang time hvis man ber om det.

Anonymkode: 39298...617

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Saph skrev:

Unødvendig av legen å bli sur. Man kan ikke forvente at alle vet at en legetime er 20 minutter. Børst det av deg, og nå vet du det til senere. 

Hadde forstått det om det sto klart og tydelig et sted. Men ja nå vet jeg. Og er glad for at jeg fikk hjelp til alt iallefall :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har flere ting å ta opp er det vanlig at man får ekstra lang time hvis man ber om det.

Anonymkode: 39298...617

Ja de skulle jo igrunn ha sett det i bestillingen min. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker jo egentlig også at når man går privat og betaler MYE for timen er det litt mer å forvente?? Menmen må skal jeg ikke bruke mer tid på dette her 

• Liker 2
Skrevet

Nå*

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20 min per time er ganske standard, men jeg synes det er dumt at legen ble sur for at du ikke visste det. Dessverre når ikke alltid beskjeden fra legesekretæren, som setter opp timene, frem til legen. Derfor kan det være lurt å bestille dobbelttime om man har flere problemstillinger man vil ta opp, men det kommer også an på problemstillingen. 

Anonymkode: 07b29...8b9

Siden han var forsinka med nesten en hel såkalt legetime til deg, hadde han bare brukt de tyve min av 40-minutt dobbelt timen din til neste pasient. Han hadde ik brydd seg med flere av tinga du hadde ramsa opp. Muligens rekvirert noen blodprøver, ta paracet og ibux og bestill ny time om det vedvarer. Bla bla. Men tatt betalt for to timer. 
sånn er systemet. 

Anonymkode: 25fe9...40a

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestilte ikke via legesekretær, men via en nettside, og fant ikke noe info om mulighet for dobbelttime eller hvor lenge en time varte. Sto bare klokkeslett for når timen startet. 

Men du skjønner vel at det er helsesekretæren i skranken, og ikke legen selv som ordner med timebestilling som kommer inn? Skulle legen holdt på med dette også, hadde det blitt mye jobb på henne..

Anonymkode: 737ea...e47

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du skjønner vel at det er helsesekretæren i skranken, og ikke legen selv som ordner med timebestilling som kommer inn? Skulle legen holdt på med dette også, hadde det blitt mye jobb på henne..

Anonymkode: 737ea...e47

Det er som sagt ikke noe legesekretær! Det er bestilling via en nettside og legekontoret har ikke noen skranke! Tror ikke jeg skriver dette flere ganger 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden han var forsinka med nesten en hel såkalt legetime til deg, hadde han bare brukt de tyve min av 40-minutt dobbelt timen din til neste pasient. Han hadde ik brydd seg med flere av tinga du hadde ramsa opp. Muligens rekvirert noen blodprøver, ta paracet og ibux og bestill ny time om det vedvarer. Bla bla. Men tatt betalt for to timer. 
sånn er systemet. 

Anonymkode: 25fe9...40a

Tror ikke du har skjønt helt hvem som er hvem her. Sjekk ab-kode. 

Skrevet

Da hadde jeg ikke giddet å betale for privat lege. Betaler man ikke nettopp for ekstra service og mindre stress? 

Min offentlige fastlege spør alltid om det er noe mer jeg vil ta opp, og er alltid smilende, hyggelig og rolig. Det er sånn det skal være å oppsøke lege. Om det er mange pasienter i kø, så må kontoret enten ansette flere leger, eller legge inn mer margin i skjemaet. Ofte handler nok 20-minuttersregler mest om at legen skal tjene mest mulig penger på å presse inn flest mulig pasienter...

Anonymkode: 2a047...75a

• Liker 4
Gjest commeilfaut
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere her? Altså jeg er helt enig dersom jeg skulle visst at det var satt av 20 min, men synes det er litt teit at legen blir sur for det når de ikke informerer om dette. Det er privat lege.

Jeg tenker at det er sure folk overalt, og du bare kan slutte å tenke på det. Du sluttet å nevne ting da kommentaren kom, så saken er over.

Går til privat lege selv, og en gang han var forsinket (jeg ventet i 40 minutter på venterommet) måtte jeg bare gå i skranken og fortelle at jeg ikke kunne vente lengre, for jeg skulle i møte, men at jeg ville ha det notert at jeg hadde vært der til rett tid og ventet i 40 min. Damen i skranken ble ikke videre blid, for å si det sånn. Virker som legers tid er noe hellig som alle andre skal underkaste seg.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg ikke giddet å betale for privat lege. Betaler man ikke nettopp for ekstra service og mindre stress? 

Min offentlige fastlege spør alltid om det er noe mer jeg vil ta opp, og er alltid smilende, hyggelig og rolig. Det er sånn det skal være å oppsøke lege. Om det er mange pasienter i kø, så må kontoret enten ansette flere leger, eller legge inn mer margin i skjemaet. Ofte handler nok 20-minuttersregler mest om at legen skal tjene mest mulig penger på å presse inn flest mulig pasienter...

Anonymkode: 2a047...75a

Jo det er nettopp det. Jeg er helt enig. Går nok ikke tilbake dit, men akkurat nå var det litt krise da jeg ikke hadde sjans å få time når det passet med jobben min og innen rimelig tid. Og tingene jeg skulle snakke med lege om kunne ikke vente lenger (bla henvisning til undersøkelse for kreft)... Så var litt dritt å betale så mye for et surt fjes på slutten av timen, menmen. 

Skrevet
8 minutter siden, commeilfaut skrev:

Jeg tenker at det er sure folk overalt, og du bare kan slutte å tenke på det. Du sluttet å nevne ting da kommentaren kom, så saken er over.

Går til privat lege selv, og en gang han var forsinket (jeg ventet i 40 minutter på venterommet) måtte jeg bare gå i skranken og fortelle at jeg ikke kunne vente lengre, for jeg skulle i møte, men at jeg ville ha det notert at jeg hadde vært der til rett tid og ventet i 40 min. Damen i skranken ble ikke videre blid, for å si det sånn. Virker som legers tid er noe hellig som alle andre skal underkaste seg.

Ja, du har nok rett. Men saken var ikke over for hun var sur helt til jeg gikk og det ble ubehagelig. Sånne ting glemmer ihvertfall ikke jeg før resten av dagen er omme. Det å gå til lege og være pasient er å utlevere seg selv for noen og da er det kjipt med sånne opplevelser. Så ikke så lett å bare glemme det på flekken, derfor jeg opprettet denne tråden for å høre andres tanker - og jeg fikk jo støtte i mine tanker om det. 

Min erfaring er at mange legesekretærer blir litt "burugle" med tiden, som en kollega av meg så fint sa det. 

Gjest commeilfaut
Skrevet

Men saken var ikke over for hun var sur helt til jeg gikk og det ble ubehagelig. Sånne ting glemmer ihvertfall ikke jeg før resten av dagen er omme.

Regner med at du finner deg en annen lege, som pasient fortjener man respektfull og forståelsesfull behandling. Selv en lege kan ha en dårlig dag, men å la litt for mange spørsmål føre til irritasjon resten av timen er bare ikke profesjonelt.

Skrevet
2 minutter siden, commeilfaut skrev:

Regner med at du finner deg en annen lege, som pasient fortjener man respektfull og forståelsesfull behandling. Selv en lege kan ha en dårlig dag, men å la litt for mange spørsmål føre til irritasjon resten av timen er bare ikke profesjonelt.

Nemlig. Tror nok ikke jeg bruker dette legefirmaet igjen, nei. Fått litt inntrykk av at de ønsker å tjene mye på pasient-samlebånd, det funker ikke særlig bra når jeg hadde fått bedre service hos min gode gamle fastlege. Ergrer meg at jeg betalte 600,- for dette og uten at noe av det er egenandel til Helfo. Men må man så må man...

Skrevet

Nemlig. Tror nok ikke jeg bruker dette legefirmaet igjen, nei. Fått litt inntrykk av at de ønsker å tjene mye på pasient-samlebånd, det funker ikke særlig bra når jeg hadde fått bedre service hos min gode gamle fastlege. Ergrer meg at jeg betalte 600,- for dette og uten at noe av det er egenandel til Helfo. Men må man så må man...

Var det dr dropin? 

Anonymkode: a3cba...dae

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette; du er ofte i konflikter?

Anonymkode: 4a6d2...b34

Nei. Jeg kommer ikke ofte i konflikter. 

Men i noen situasjoner sånn som TS skriver så ja. 

Anonymkode: fcf09...269

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det dr dropin? 

Anonymkode: a3cba...dae

Nei. Hvorfor lurer du? Er de også slik? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...