AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Jeg er ikke en som går til legen særlig ofte. En lege jeg var hos en gang anbefalte meg å samle opp flere ting til én time heller enn å bestille flere timer på kort tid. Så da gjorde jeg det i dag. Men legen ble sur for at det var flere ting selv om jeg hadde opplyst om dette på forhånd. Sa at det var satt av 20 min pr pasient. Siden jeg ikke er hos lege særlig ofte så ante ikke jeg at det var satt av 20 min og det står ikke noe info om det på nettsidene deres så jeg kunne jo ikke vite det. Uansett jeg måtte vente et kvarter før jeg fikk komme inn, og følte at jeg fikk hele skylden for at klokka ble mye... Hva tenker dere her? Altså jeg er helt enig dersom jeg skulle visst at det var satt av 20 min, men synes det er litt teit at legen blir sur for det når de ikke informerer om dette. Det er privat lege. Anonymkode: 7f01a...e80 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Oppklaring: med en gang legen sa dette med 20 min og ble sur så sa jeg ingenting mer. Så var ikke sånn at jeg fortsatte og fortsatte liksom. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Hvem hadde du gitt beskjed til på forhånd? Og fått beskjed om at det var greit? Ville tatt det opp direkte med den. De fleste private steder har en problemstilling per bestilte time. Det er ofte presisert enten ved bestilling, eller i vilkår for bestilling. Har vært det de gangene jeg har gått privat. Anonymkode: b45d3...90f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem hadde du gitt beskjed til på forhånd? Og fått beskjed om at det var greit? Ville tatt det opp direkte med den. De fleste private steder har en problemstilling per bestilte time. Det er ofte presisert enten ved bestilling, eller i vilkår for bestilling. Har vært det de gangene jeg har gått privat. Anonymkode: b45d3...90f Ga beskjed inne i bestillingen når de spør etter hva det gjelder, det sto stikkordsform og da skrev jeg de tingene det gjaldt med ett stikkord hver. Fikk sånn SMS om jeg ville gi de en tilbakemelding i etterkant av timen, men den lenken fungerte jo ikke, så får ikke sagt ifra der. Eneste måte er å sende de e-post og vet ikke om jeg orker ta meg bryet... Jeg fikk jo hjelp for det jeg trengte så er ikke misfornøyd sånn sett, var bare ubehagelig/teit opplevelse at hun ble sur. Jeg finner ikke noe vilkår for bestilling. Enten så er jeg blind eller så har de ikke noe sånt på siden sin. Jeg har lett en del... Anonymkode: 7f01a...e80 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 20 min per time er ganske standard, men jeg synes det er dumt at legen ble sur for at du ikke visste det. Dessverre når ikke alltid beskjeden fra legesekretæren, som setter opp timene, frem til legen. Derfor kan det være lurt å bestille dobbelttime om man har flere problemstillinger man vil ta opp, men det kommer også an på problemstillingen. Anonymkode: 07b29...8b9 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 20 min per time er ganske standard, men jeg synes det er dumt at legen ble sur for at du ikke visste det. Dessverre når ikke alltid beskjeden fra legesekretæren, som setter opp timene, frem til legen. Derfor kan det være lurt å bestille dobbelttime om man har flere problemstillinger man vil ta opp, men det kommer også an på problemstillingen. Anonymkode: 07b29...8b9 Bestilte ikke via legesekretær, men via en nettside, og fant ikke noe info om mulighet for dobbelttime eller hvor lenge en time varte. Sto bare klokkeslett for når timen startet. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke en som går til legen særlig ofte. En lege jeg var hos en gang anbefalte meg å samle opp flere ting til én time heller enn å bestille flere timer på kort tid. Så da gjorde jeg det i dag. Men legen ble sur for at det var flere ting selv om jeg hadde opplyst om dette på forhånd. Sa at det var satt av 20 min pr pasient. Siden jeg ikke er hos lege særlig ofte så ante ikke jeg at det var satt av 20 min og det står ikke noe info om det på nettsidene deres så jeg kunne jo ikke vite det. Uansett jeg måtte vente et kvarter før jeg fikk komme inn, og følte at jeg fikk hele skylden for at klokka ble mye... Hva tenker dere her? Altså jeg er helt enig dersom jeg skulle visst at det var satt av 20 min, men synes det er litt teit at legen blir sur for det når de ikke informerer om dette. Det er privat lege. Anonymkode: 7f01a...e80 De fleste private leger opplyser om tiden som er satt av i timebestillingen. Og de fleste privatpraktiserende her omkring klager ikke om du nærmer deg timen - dette er det de reklamerer med som fordelen med å gå privat - at en legetime faktisk er en time. Jeg ville ha sagt fra i skranken på vei ut at jeg synes det var dårlig service å ikke få noen tilbakemelding ved bestilling av legetime til 3-4 ulike tema at dette ikke var «lov», og opplyst dem om at jeg ville skrive en negativ omtale på nett både om legen og legesenteret. Trolig ville de ha fortet seg å utbedre. (Og trolig vet vedkommende ei skranken at legen er en surepetter) Fastlegen min sier at det er bare å ta opp flere ting. Og det gjør jeg. Jeg starter selvsagt med det som haster, og så beveger vi oss nedover. Slipper vi opp for tid så sier han da bare fra som et normalt, veloppdragent menneske om at «nå rekker vi ikke mer». Å være sur hører ingensteds hjemme verken på legekontoret eller andre steder i samfunnet. Uatnsett, Ts, så vet du at du skal svarteliste denne legen fra de du besøker. Anonymkode: 01cd8...a79 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste private leger opplyser om tiden som er satt av i timebestillingen. Og de fleste privatpraktiserende her omkring klager ikke om du nærmer deg timen - dette er det de reklamerer med som fordelen med å gå privat - at en legetime faktisk er en time. Jeg ville ha sagt fra i skranken på vei ut at jeg synes det var dårlig service å ikke få noen tilbakemelding ved bestilling av legetime til 3-4 ulike tema at dette ikke var «lov», og opplyst dem om at jeg ville skrive en negativ omtale på nett både om legen og legesenteret. Trolig ville de ha fortet seg å utbedre. (Og trolig vet vedkommende ei skranken at legen er en surepetter) Fastlegen min sier at det er bare å ta opp flere ting. Og det gjør jeg. Jeg starter selvsagt med det som haster, og så beveger vi oss nedover. Slipper vi opp for tid så sier han da bare fra som et normalt, veloppdragent menneske om at «nå rekker vi ikke mer». Å være sur hører ingensteds hjemme verken på legekontoret eller andre steder i samfunnet. Uatnsett, Ts, så vet du at du skal svarteliste denne legen fra de du besøker. Anonymkode: 01cd8...a79 Jeg er helt enig med deg. Men legekontoret har ikke noen skranke. Og man har ingen kontroll over hvilken lege man kommer til. Men mulig jeg sender de en mail når jeg har fått prøvesvar og henvisning etter i dag, hvis jeg orker. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Ta det heller som er lærdom. Legetimer har vært korte i sikkert 15 år. Anonymkode: 4a6d2...b34 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta det heller som er lærdom. Legetimer har vært korte i sikkert 15 år. Anonymkode: 4a6d2...b34 Selvsagt husker jeg dette. Hjelper ikke meg at legetime har vært korte i sikkert 15 år når jeg ikke visste det/hadde forutsetning for å vite det. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Uf som jeg hater sånne greier. Jeg klikker med en gang jeg ,slenger alt ut rett i fjeset så kan det vare selveste gud som jeg har time hos. Har jeg bestilt time her ? Ja ,så hvilken 20min. liksom. Jeg har ikke bestilt noen 20min jeg ,at dere har sånne regler bryr jeg meg ikke noe om. At dere har 1000 pasienter er deres problem ikke min ,dere kan ansette flere leger vel. Ta meg neste gang så skal de se. (Men regn med at du må bytte lege etterpå). Anonymkode: fcf09...269
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt husker jeg dette. Hjelper ikke meg at legetime har vært korte i sikkert 15 år når jeg ikke visste det/hadde forutsetning for å vite det. Anonymkode: 7f01a...e80 Nei, nettopp. Ta det som en lærdom. Nå vet du. De fleste har jo vært hos legen de siste 15 årene. Vi må slutte å sutre og klage for alt mulig. Anonymkode: 4a6d2...b34 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uf som jeg hater sånne greier. Jeg klikker med en gang jeg ,slenger alt ut rett i fjeset så kan det vare selveste gud som jeg har time hos. Har jeg bestilt time her ? Ja ,så hvilken 20min. liksom. Jeg har ikke bestilt noen 20min jeg ,at dere har sånne regler bryr jeg meg ikke noe om. At dere har 1000 pasienter er deres problem ikke min ,dere kan ansette flere leger vel. Ta meg neste gang så skal de se. (Men regn med at du må bytte lege etterpå). Anonymkode: fcf09...269 La meg gjette; du er ofte i konflikter? Anonymkode: 4a6d2...b34 17
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uf som jeg hater sånne greier. Jeg klikker med en gang jeg ,slenger alt ut rett i fjeset så kan det vare selveste gud som jeg har time hos. Har jeg bestilt time her ? Ja ,så hvilken 20min. liksom. Jeg har ikke bestilt noen 20min jeg ,at dere har sånne regler bryr jeg meg ikke noe om. At dere har 1000 pasienter er deres problem ikke min ,dere kan ansette flere leger vel. Ta meg neste gang så skal de se. (Men regn med at du må bytte lege etterpå). Anonymkode: fcf09...269 Haha godt jeg ikke er den eneste som syntes dette var litt rart. Men hadde ikke hatt problemer med det så lenge jeg hadde blitt informert om det på forhånd. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 Prøv å sett deg inn i en fastlegges hverdag i 2020. De er underbemannet og overarbeidet. De har sikkert ti sånne som deg tidligere på dagen før din tur og de ligger allerede bak skjema. I følge klokka sitter det allerede 2-3 pasienter på venterommet og er sure fordi fastlegen din er sen. Da kan du forstå at legen blir frustrert når du kommer med det ene problemet etter det andre. I bygda mi merkes dette veldig godt. Hele bygda deler på to fastleger. Min fastlege er så stresset at jeg rekker knapt få satt meg ned før jeg må gå igjen. Men så lenge jeg får svar på det jeg kom for (EN ting, ikke fem) skal jeg være fornøyd jeg. Jeg vet at de har et enormt tidspress for tiden. Så er det sikkert mange som tenker "ikke mitt problem", men hvis alle hadde tenkt slik ville fastlegen måttet sitte der døgnet rundt for å bli ferdig med pasientene sine Anonymkode: f3942...c73 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, nettopp. Ta det som en lærdom. Nå vet du. De fleste har jo vært hos legen de siste 15 årene. Vi må slutte å sutre og klage for alt mulig. Anonymkode: 4a6d2...b34 Jeg sutrer og klager ikke, og at jeg har vært hos lege for ørten år siden spiller jo null rolle i denne sammenhengen. Anonymkode: 7f01a...e80 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #17 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette; du er ofte i konflikter? Anonymkode: 4a6d2...b34 Kan jo virke som du er det selv med måten du skriver på Anonymkode: 7f01a...e80 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #18 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv å sett deg inn i en fastlegges hverdag i 2020. De er underbemannet og overarbeidet. De har sikkert ti sånne som deg tidligere på dagen før din tur og de ligger allerede bak skjema. I følge klokka sitter det allerede 2-3 pasienter på venterommet og er sure fordi fastlegen din er sen. Da kan du forstå at legen blir frustrert når du kommer med det ene problemet etter det andre. I bygda mi merkes dette veldig godt. Hele bygda deler på to fastleger. Min fastlege er så stresset at jeg rekker knapt få satt meg ned før jeg må gå igjen. Men så lenge jeg får svar på det jeg kom for (EN ting, ikke fem) skal jeg være fornøyd jeg. Jeg vet at de har et enormt tidspress for tiden. Så er det sikkert mange som tenker "ikke mitt problem", men hvis alle hadde tenkt slik ville fastlegen måttet sitte der døgnet rundt for å bli ferdig med pasientene sine Anonymkode: f3942...c73 Jeg har ingen problemer med å forstå dette, MEN jeg har problemer med at jeg ikke ble informert på forhånd om hvor lang tid som var satt av. Som sagt sa en lege til meg at man heller skal sette av én time til flere ting enn å bestille flere timer på kort tid. Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #19 Skrevet 5. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å sett deg inn i en fastlegges hverdag i 2020. De er underbemannet og overarbeidet. De har sikkert ti sånne som deg tidligere på dagen før din tur og de ligger allerede bak skjema. I følge klokka sitter det allerede 2-3 pasienter på venterommet og er sure fordi fastlegen din er sen. Da kan du forstå at legen blir frustrert når du kommer med det ene problemet etter det andre. I bygda mi merkes dette veldig godt. Hele bygda deler på to fastleger. Min fastlege er så stresset at jeg rekker knapt få satt meg ned før jeg må gå igjen. Men så lenge jeg får svar på det jeg kom for (EN ting, ikke fem) skal jeg være fornøyd jeg. Jeg vet at de har et enormt tidspress for tiden. Så er det sikkert mange som tenker "ikke mitt problem", men hvis alle hadde tenkt slik ville fastlegen måttet sitte der døgnet rundt for å bli ferdig med pasientene sine Anonymkode: f3942...c73 Som sagt er det ikke fastlege jeg gikk til heller. Det er privat lege Anonymkode: 7f01a...e80
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #20 Skrevet 5. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo virke som du er det selv med måten du skriver på Anonymkode: 7f01a...e80 Neida, jeg gidder bare ikke å være problemsøkende og kranglete før det er nødvendig. Usjarmerende er det også, i alle mulige sammenhenger Anonymkode: 4a6d2...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå