Gå til innhold

Dere som har gått fra elendig til sunt kosthold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere merket forskjell på energien? Hvis dere merket noe i det hele tatt... og merket dere noe forskjell på hud, hår osv.? Gjerne skriv litt om hva dere spiser osv. Jeg er litt nysgjerrig. Har selv kommet lang på vei med å fase ut pizza og sjokolade, som jeg bokstavelig talt har levd på de siste årene, til fordel for sunn og ren mat, men har fremdeles et stykke igjen.

Anonymkode: 8eabe...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker SÅ mye på energien og humøret og kroppen generelt!!! Når jeg spiser variert og sunt med frukt og grønt, samt brødskiver med godt og sunt pålegg og en middag med f.eks fisk (jeg er utrolig glad i fisk), så er jeg ikke kvalm, har ikke tidvis vondt i magen, jeg har mer energi.... Føler meg bedre. Klarer å holde trening i sjakk også. Har hatt noen dager nå der jeg spiser bare dritt (godteri, kaker, potetgull) og merker det hinsides godt på humøret. Jeg er langt nede, vondt i kroppen, trener ikke, hater livet. Er veldig selvdestruktiv oppførsel fordi ja, godteri og kaker smaker godt men det gjør ikke godt for hverken hode eller kropp. 

Anonymkode: 3818b...6e7

• Liker 7
Skrevet

Merket det på vekten, huden og hormonene. 

Anonymkode: 09d99...3c5

Skrevet

Merket det på håret, men flrst etter ett år, på det "nye" som vokste på sunnere kost. Kanskje også fordi jeg var flink til å drikke vann gjennom dagen. 

Anonymkode: 78cdb...aa9

Skrevet

Er mye sunnere nå enn for 5 år siden. Utenom vektnedgang, føler jeg ingen forskjell ellers. 

Anonymkode: 84ee6...391

Skrevet

Har gått ned i vekt, men merker ingen forskjell utover dette. Sikkert fordi det sunne lå i bunn, jeg har alltid vært glad i grønnsaker og fisk i tillegg til sjokolade, potetgull og brus. 

Anonymkode: db73b...123

Skrevet

Nå har jeg ikke hatt strengt, sunt kosthold så veldig lenge (litt over 1 mnd). Har gått ned 5 kg. Men jeg må helt ærlig si at jeg ikke merker noe på hverken hår, hud eller energi. Alt føles som vanlig. Men jeg har ikke problemhud og har tykt hår fra før. 

Anonymkode: a4094...a95

Skrevet

Nå hadde jeg ikke elendig kosthold etter hva folk flest tror er sunt og usunt. Jeg fulgte helsedirektoratets anbefalinger. Men disse er jo forferdelig dårlige, så jeg hadde faktisk et elendig kosthold, men trodde selv jeg hadde et sunt kosthold og det trodde de fleste rundt meg også.

Jeg startet først med LCHF for ca 10 år siden. kuttet ut sukker, brød, frukt, rotgrønnsaker, korn. Spiste samme kjøttmengde som før, men byttet ut korn/poteter/ris/couscous/nudler med grønnsaker som vokser over jorda, og var ikke redd for naturlig fett lenger. 

Det tok ca en måned før kroppen klarte å bruke fett like effektivt som energi som den før brukte sukker. Jeg husker at første uka var tøff. Jeg var god og mett, men hadde null energi likevel. Etter ca en måned var det plutselig som å skru på en lysbryter. Jeg kunne plutselig løpe opp de fire etasjene på jobb uten at jeg ble andpusten engang. Det hadde jeg aldri kunnet gjøre de årene jeg hadde jobbet der. Ingen endring i trening.

Hud, hår, negler osv ble bedre. Jeg gikk fra å ha kviser jevnlig til ikke å få en kvise når det var den tiden i måneden en gang. Har ikke rød hud lenger heller. Håret har blitt tykkere og mer glansfullt. Neglene sterkere og har ikke streker på dem lenger, eller hvite prikker. De mørke ringene under øynene har blitt betraktelig bedre. De er der litt fortsatt da, men de blir stadig bedre.

Jeg trenger mindre søvn fordi søvnen er mye bedre. Humøret er jevnt gjennom dagen siden blodsukkeret er jevnt. Siden blodsukkeret er jevnt og jeg spiser meg god og mett, så har jeg heller ikke behov for å snacke på kvelden eller spise 1000 ganger i løpet av dagen. Ingen fysing. Blir bare sulten, lager meg mat, som jeg spiser og blir mett av. Spiser når jeg er sulten og spiser meg mett. Jeg har gradvis spist sjeldnere og sjeldnere (og større og større måltid). Det passer meg bedre fordi jeg vil ikke bruke så mye tid på matlaging til meg selv hver dag (bor alene), samtidig som jeg vil spise skikkelig mat

Det  siste året har jeg gått over til carnivore. Kun animalskt, så jeg har kuttet ut alt som kommer fra planteriket. Spiser biff og kjøttdeig stekt i meierismør, krydrer med salt og drikker vann. Ingen planter. Ingen søtning. Etter at jeg gikk over til carnivore har jeg opplevd enda mer forbedring. Har gått fra bra til enda bedre. Magen fungerer perfekt (har IBS og hadde en del løs mage på LCHF, og hadde diaré nesten hver eneste dag på "norsk kosthold"), ikke vondt i kroppen lenger, leddene mine klikker ikke lenger når jeg går og jeg snorker ikke lenger. Jeg hikker heller ikke lenger, får ikke leamus eller kramper. Hodet er klarere enn det har vært på veldig lenge. 

Anonymkode: d8b53...fee

Skrevet

Satt og så på bilder i går fra da jeg gikk på diett for en tid tilbake, og herregud så stor forskjell. Dietten var ikke lang heller, tror jeg holdt på sånn 3-uker. Skal definitivt starte igjen.

Til vanlig spiser jeg masse smash og bryr meg ikke om hva jeg putter i meg generelt. Blir fort noen turet på mccern osv. Da ligger vekta på 64 kg ca.

Men når jeg spiser sunt, som ren kyllingfilet, ørretfilet, speltlomper, ruccola, spinatblader, rugsprø, havregrøt, skyr, yt protein shake, druer, osv, så får jeg flat mage og mye mer energi. Man kan kjenne at fettet forsvinner fra kroppen og man blir sånn «seig» under slankeprosessen før det går seg til og man blir fit. Spennende.

Det handler om å finne den kraften inni seg til å holde fokuset! Hjalp meg å ta bilder så jeg kan se tilbake og se at det faktisk er MIN kropp som kan se sånn ut.

Anonymkode: 226c2...c4d

Skrevet

Meg som skrev over: går fort ned 6 kg på kort tid med denne dietten.

Anonymkode: 226c2...c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...