Gå til innhold

Løs mage hos barn når sender dere til bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo 

Når sender dere barna i bhg igjen om de har løs mage?

Barnet mitt hadde løs mage, ikke diaré, i dag og litt i går kveld, så hun var hjemme idag. Godt var det, for hun hadde et uhell. Avføringen lukter surt, men hun er i god form og alt er bra, men hun klaget litt på vondt i magen når hun går på do.. Ingen feber eller oppkast. Hun er tre år. 

Er det noen som vet om løs mage går innafor omgangssyke? 

Anonymkode: e1378...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet normalt ikke har uhell med avføring og hun nå har det, at avføringen er illeluktende og løs, tenker jeg at det er et magevirus og at 48 timers regelen må overholdes. 

Anonymkode: 264fd...7f3

• Liker 10
Skrevet

Jeg kan fint ha løs og vond mage ved omgangssyken uten å kaste opp! Man  ikke nødvendigvis kaste opp ved omgangssyken! Hold henne hjemme i minst 48timer fra siste løse avføring du! Better safe than sorry😊

Anonymkode: 4135b...900

• Liker 5
Skrevet

Takk for tipset:) best å være hjemme sånn i tilfellet ❤️

Anonymkode: e1378...2f3

Skrevet

Ville absolutt holdt hjemme i deres tilfelle ja! God bedring!

Anonymkode: c8366...670

• Liker 1
Skrevet

Ojj, da har jeg sendt i bhg og på skole med løs mage flere ganger 😱 trodde ikke det var omgangssyke 😱 ungen har virka helt fin, bare litt løs mage, trodde det var normalt. 

• Liker 1
Skrevet

Vi sender i bhg med løs mage - barnehagen kommenterer at det går helt fint så lenge de er i form. 

Anonymkode: 7f83e...406

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Min pleier oftest å få løs mage ved omgangssyke ellers frisk og rask. Så 48 timers regelen er nok innafor her. 

Skrevet

Barnet er løs i magen omtrent daglig. Vi sender derfor i barnehagen dersom allmenntilstanden er fin og det ikke har en spesiell farge eller lukt. 

Anonymkode: 5070f...5b7

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Fuglemor skrev:

Ojj, da har jeg sendt i bhg og på skole med løs mage flere ganger 😱 trodde ikke det var omgangssyke 😱 ungen har virka helt fin, bare litt løs mage, trodde det var normalt. 

Det er sånne som deg som sørger for enorm smitte i bhg og skoler.. er så irriterende, hvis folk bare kunne tenkt litt lenger enn seg selv så hadde vi sluppet flere mnd i året hvor omgangssyken florerer.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Tingeling89 skrev:

Det er sånne som deg som sørger for enorm smitte i bhg og skoler.. er så irriterende, hvis folk bare kunne tenkt litt lenger enn seg selv så hadde vi sluppet flere mnd i året hvor omgangssyken florerer.

Sånne som meg?? Altså skal jeg være hjemme hver gang jeg har løs mage så blir det tre ganger i uka. Trodde løs mage var normalt, og at diaré var tyntflytende saus. 

Men når man er forstoppa så går vel alt annet under det samme tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Fuglemor skrev:

Det er ikke unormalt å ha litt løs avføring innimellom. Det er heller ikke unormalt å ha litt ruskete fordøyelse som jevnlig gir litt løs avføring. 

I HI er det snakk om et barn med så løs avføring at barnet ikke nådde frem til toalettet. Illeluktende løs avføring som ikke lar seg stanse, er tegn på omgangssyke, ikke tilfeldig ruskete fordøyelse. 

Anonymkode: 38c2a...45c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...