AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Jeg er for tiden hjemme i foreldrepermisjon med jenta mi på 7 mnd. Planen er at jeg skal tilbake på jobb i august, og at jeg dermed skal ha ulønnet permisjon i noen måneder etter permisjon og ferie. Jobben jeg har nå er en litt "midlertidig jobb" jeg har hatt nå mens jeg venter på at drømmejobben skal komme ut. Og tror dere ikke den har dukket opp? Nå, liksom.... Men, jeg blir jo fryktelig usikker. For hvordan fungerer det egentlig om man søker jobb i permisjonstiden? Kan man endre på dette med fellesukene osv ovenfor NAV for eks i ettertid? En ting jeg også lurer på hvordan man evt skal løse er at drømmejobben (med STOR D!!) har ansettelse allerede neste mnd. Jeg er absolutt villig til å begynne å jobbe tidligere enn planlagt for å få denne jobben - det sier kanskje litt. Men hvordan fungerer det evt ovenfor den gamle jobben? Tenker da i forhold til oppsigelsestid (3 mnd) og slike ting... Dit kommer jeg liksom ikke tilbake før august uansett! Men rent juridisk, hvordan kan man løse dette om jeg skulle være så heldig å lande denne jobben?? Jeg har hverken søkt eller fått jobben enda, men tenker litt fremover, for jeg ønsker ikke å sitte i en situasjon jeg ikke kommer meg ut av på en fornuftig måte. Vil liksom ikke sitte der og plutselig tape begge deler, om dere skjønner! Så om noen kloke KG-hoder har noen tanker blir jeg veldig, veldig takknemlig! 😀 Anonymkode: c9553...118
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 I forhold til permisjonen din er det ikke noe problem, dere kan endre det hele tiden og far kan fint overta felles ukene så lenge du oppfyller aktivitetskravet (75% jobb eller mer, eller 100% studier). Men i forhold til den andre jobben din er jeg usikker, mulig du kan bli holdt ut oppsigelsestiden din men de fleste arbeidsgivere pleier vel å være snille når det kommer til slikt. Vet bare at min samboer måtte arbeide oppsigelsestiden ferdig selv om han ble sykemeldt før han sa opp, så det er ganske strengt. Anonymkode: 95bb8...bad
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden hjemme i foreldrepermisjon med jenta mi på 7 mnd. Planen er at jeg skal tilbake på jobb i august, og at jeg dermed skal ha ulønnet permisjon i noen måneder etter permisjon og ferie. Jobben jeg har nå er en litt "midlertidig jobb" jeg har hatt nå mens jeg venter på at drømmejobben skal komme ut. Og tror dere ikke den har dukket opp? Nå, liksom.... Men, jeg blir jo fryktelig usikker. For hvordan fungerer det egentlig om man søker jobb i permisjonstiden? Kan man endre på dette med fellesukene osv ovenfor NAV for eks i ettertid? En ting jeg også lurer på hvordan man evt skal løse er at drømmejobben (med STOR D!!) har ansettelse allerede neste mnd. Jeg er absolutt villig til å begynne å jobbe tidligere enn planlagt for å få denne jobben - det sier kanskje litt. Men hvordan fungerer det evt ovenfor den gamle jobben? Tenker da i forhold til oppsigelsestid (3 mnd) og slike ting... Dit kommer jeg liksom ikke tilbake før august uansett! Men rent juridisk, hvordan kan man løse dette om jeg skulle være så heldig å lande denne jobben?? Jeg har hverken søkt eller fått jobben enda, men tenker litt fremover, for jeg ønsker ikke å sitte i en situasjon jeg ikke kommer meg ut av på en fornuftig måte. Vil liksom ikke sitte der og plutselig tape begge deler, om dere skjønner! Så om noen kloke KG-hoder har noen tanker blir jeg veldig, veldig takknemlig! 😀 Anonymkode: c9553...118 For all del, søk! Jeg tenker at vil de ha deg, så klarer de å ordne med oppstartstidpunkt som passer for både deg og dem. Folk har normalt 3mnd oppsigelsestid, derfor går det neppe imot deg at du er i permisjon. Du sier jo at du er villig til å gå tidligere tilbake fra permisjonen for å få jobben. Dette bør du få fram. Diskuter med partneren hvordan dere løser det før du går i intervju, slik at du har svaret klart. Den gamle jobben din vet at du blir borte pga permisjon en stund til. Om du sier opp før du egentlig skal komme tilbake, så har de sikkert allerede en vikar der og kan være villige til å fire på oppsigelsestiden. Når du gjelder NAV så ringer du og spør dem i morgen! Eller sjekker nettsiden, dit du sannsynligvis blir henvist uansett. Finn all informasjon du trenger for å kunne få denne jobben! Da vet du med sikkerhet at får du tilbudet om jobben, da er du klar! Anonymkode: f18bc...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå