AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Hei dere gode mennesker! Håper noen kan hjelpe meg litt her. Jeg er en 26 år gammel jente som har tatt en bachelorgrad i medier og kommunikasjon, og har vært jobbsøker i et par måneder. Nå har jeg fått tilbud om en relevant jobb med lønn på 420.000 kr i året. Jeg er ganske fersk på dette området, og vet ikke om dette er en ålreit lønn for en nyutdannet med treårig bachelor? Følte ikke jeg hadde noe å komme med da jeg hørte lønnen, fordi jeg ikke vet hva som er vanlig og ikke turte å forhandle eller diskutere på lønnen. Jeg har kun fått tilbud over telefon, og ikke sett kontrakt ennå eller signert noe. Jobben er et engasjement på 1 år med mulighet for forlengelse. Jeg har flyttet hjem til mine foreldre for å spare penger, men skulle gjerne kjøpt egen leilighet etterhvert, og innser jo nå at det ikke kommer til å skje på et år (tror ingen banker vil gi lån til en singel jente med inntekt på 420.000 kr og ikke så mye i egenkapital). Jeg synes det er fryktelig flaut å bo hjemme hos foreldrene mine nå, og skulle gjerne bodd alene. Men tenker jo også at å leie noe nå og kaste bort mye av lønnen på det ikke er så lurt heller. Da burde jeg jo egentlig bare spare alt jeg klarer. Har dere noen tanker om dette? Hva ville dere gjort i min situasjon? Hadde satt stor pris på noen råd og tanker 🙂 Anonymkode: a9d14...93e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Jeg hadde takket ja til jobben. Uansett om lønnen er bra eller ei, erfaring er veldig viktig! Du kan gå opp i lønn etterhvert. Jeg vet ikke hva som er vanlig å få, men syntes ikke lønnen var så veldig lav. Anonymkode: 030b8...342 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå