Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul så mister jeg jobben pga nedbemanning på arbeidsplassen. I dag så fikk jeg telefon i fra denne arbeidsgiveren hvor dem lurte på om jeg "ville" ha tilbake jobben min? De har vel innsett at det var dumt å si opp så mange...

Hadde dere følt dere dumme ved å takke ja til noe sånt?

Dem er vel pliktige til å spørre meg før de eventuelt utlyser en stilling.

Anonymkode: b8a9b...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en annen jobb da? Som du liker omtrent like godt, lik lønn, arbeidstider osv?

Handler ikke om å føle seg dum eller ikke, men om å overleve. Så kan du heller søke deg til en mer stabil/bedre arbeidsplass mens du har en jobb. For du forplikter deg jo ikke til å bli der resten av livet.

Anonymkode: 426be...d33

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en annen jobb da? Som du liker omtrent like godt, lik lønn, arbeidstider osv?

Handler ikke om å føle seg dum eller ikke, men om å overleve. Så kan du heller søke deg til en mer stabil/bedre arbeidsplass mens du har en jobb. For du forplikter deg jo ikke til å bli der resten av livet.

Anonymkode: 426be...d33

Jeg har jobb i samme firma, men jobber i butikk, jobbet tidligere i administrasjonen. Det var der jeg mistet jobben.

Skrevet

Hvis du har lyst på jobben tilbake, så ville jeg takket ja. Du har jo ikke gjort noe feil her, så ingen grunn til å føle at det er dumt. Kanskje du kan bruke det som et forhandlingskort om lønn? Om de vil ha tilbake deg, med erfaring i jobben, istedenfor å ansette en ny, så kan du be om lønnsøkning for å komme tilbake  :) 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Myrmica skrev:

Hvis du har lyst på jobben tilbake, så ville jeg takket ja. Du har jo ikke gjort noe feil her, så ingen grunn til å føle at det er dumt. Kanskje du kan bruke det som et forhandlingskort om lønn? Om de vil ha tilbake deg, med erfaring i jobben, istedenfor å ansette en ny, så kan du be om lønnsøkning for å komme tilbake  :) 

Føler meg jo litt som hu dumme som ikke har klart å få noe annet 🤔 men man skal kanskje ikke tenke slik.

Skrevet

Arbeidsgiver gjør det helt riktig. Hvis de nedbemanner og deretter får behov for tilsvarende arbeidskraft igjen, er det den/de som er oppsagt som skal få tilbud om jobb. Jeg synes du overtenker din egen situasjon. Det er ikke dumt i det hele tatt å takke ja dersom det er en jobb du faktisk ønsker å ha tilbake. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg jo litt som hu dumme som ikke har klart å få noe annet 🤔 men man skal kanskje ikke tenke slik.

Nå må du slutte, du er jo ikke dum, ellers ville de ikke ha deg tilbake. Snu de negative tankene til noe annet. 

Så enig, du skal ikke tenke sånn :) 

Skrevet

Hvis du mista jobben før jul er det jo ikke lenge siden, og ikke å forvente at du skulle funnet noe annet. Tenker at du har fordelen her. 

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet (endret)

Likte du jobben, og IKKE sluttet selv. SI JA! gode jobber blir IKKE KASTET ETTER FOLK!

Endret av HunSomSaDetRettUt
Skrevet
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Nå må du slutte, du er jo ikke dum, ellers ville de ikke ha deg tilbake. Snu de negative tankene til noe annet. 

Så enig, du skal ikke tenke sånn :) 

De har jo ikke noe valg om å ta meg tilbake dersom jeg ønsker stillingen. Jeg har visstnok rett på den.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har jo ikke noe valg om å ta meg tilbake dersom jeg ønsker stillingen. Jeg har visstnok rett på den.

Ja, det stemmer jo, tenkte ikke på det i farta og leste som vanlig litt for fort, sorry. 

Men uansett, du skal ikke tenke sånn om deg selv, samme pokker! Har du lyst, så går du tilbake :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...