BergensBrud05 Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 24. mai skrev Sensommer brud: Nå sitter jeg å hører på Grieg klaver stykker for å se om noen av de egner seg til innmarsj (åpningssang) under sermonien Fant du dette - eller noen andre? Vi skal bruke flere stykker av Grieg under vielsen, blant annet Bryllupsdag på Troldhaugen, men synes kanskje den passer bedre til utgangsmarsj... Hva bør da inngangsmarsjen være? Kan man bruke samme melodi til inngang og utmarsj?
Spirito Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Hva med Hyldingsmarsj fra Sigurd Jorsalfar-symfonien?
BergensBrud05 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2005 Tusen takk for tipset! :blomst_opp: Noen ide om et sted på nettet der man kan høre i hvert fall deler av denne? Glemte vel ellers å si at det helst bør være stykker for klaver
Spirito Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Tusen takk for tipset! :blomst_opp: Noen ide om et sted på nettet der man kan høre i hvert fall deler av denne? Glemte vel ellers å si at det helst bør være stykker for klaver Aner ikke hvordan den blir med klaver, den er krevet for orkester. :-? Ikke vet jeg hvor du kan høre den heller.
Saeria Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 På nettbiblioteket, finner du Griegsamlingene hvor du kan lytte til noen av hans verker. Det er noen samples for klaver der. Syntes f.eks. brurelåt var litt fin.
Harry's kvinne Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Vi skal bruke flere stykker av Grieg under vielsen' date=' blant annet Bryllupsdag på Troldhaugen, men synes kanskje den passer bedre til utgangsmarsj... Hva bør da inngangsmarsjen være? Kan man bruke samme melodi til inngang og utmarsj?[/quote'] Jeg vil også gjerne ha Bryllupsdag på Troldhaugen som utgangsmarsj, men har hørt den bare med fullt orkester. Hvordan skal dere ha den? Med klaver, orgel el musikkanlegg? Hvor får man tak i noter?
BergensBrud05 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil også gjerne ha Bryllupsdag på Troldhaugen som utgangsmarsj, men har hørt den bare med fullt orkester. Bryllupsdag på Troldhaugen er opprinnelig for klaver. Egentlig 'tittel' er Lyriske stykker for klaver, bok 8 opus, 65. Skal ha den på klaver - en pianist som skal spille under hele vielsen. Regner med at han ordner med noter...
Ottine Skrevet 7. juni 2005 #8 Skrevet 7. juni 2005 Jeg ønsket meg også den - men fikk ikke lov å ha den.. :veldigsur: Var en blanding av at organisten ikke kunne ta det på piano + at presten eller kirken ikke var så veldig begeistret... Skulle ikke gitt meg på det, vet du!
sensommer brud Skrevet 7. juni 2005 #9 Skrevet 7. juni 2005 Hei, det var jeg som skrev om Grieg. Har vært litt fraværende siste uke. Ser at noen allerede har tipset deg om nettstedet til Griegmelodiene. Her er linken http://www.bergen.folkebibl.no Klikk deg så inn på Griegsamlingen. Der kan du lytte på noen av låtene. Hvilket instrument skal brukes? Brudefølge drager forbi er også flott som utgang eller inngangsmarsj. Jeg har tenkt litt på både denne og på Gavotte. Lykke til med høre prøvingen. Jeg satt en hel kveld.
BergensBrud05 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2005 Lykke til med høre prøvingen. Jeg satt en hel kveld. Takk! Skal sette igang nå! Jeg ønsket meg også den - men fikk ikke lov å ha den.. Var en blanding av at organisten ikke kunne ta det på piano + at presten eller kirken ikke var så veldig begeistret... Skulle ikke gitt meg på det, vet du! Ikke noe problem når HEF vielse
Martha Stewart Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Vi skal ha Vaaren av Grieg som solistinnslag på fiolin. Kanskje den passer som inngangsmusikk også.
sensommer brud Skrevet 10. juni 2005 #12 Skrevet 10. juni 2005 Våren av Greig passer fint som inngangsmelodi - men mener du "Våren" eller "Til Våren"? Jeg synes begger er nydelige. Har litt lyst på en rolig melodi som inngangsstykke, det hadde passet meg og min stil ypperlig. Men jeg klarer ikke å bestemme meg. Vi har lyst til å ha "Til Våren" som musikk under vielsen, hvis vi ikke får tak i en sangerinne. Så mye fint å velge mellom.....
Gjest thering Skrevet 10. juni 2005 #13 Skrevet 10. juni 2005 hvorfor får jeg ikke høre sanger lenger nede på sida? :-? :evil: :cry:
Martha Stewart Skrevet 11. juni 2005 #14 Skrevet 11. juni 2005 Våren av Greig passer fint som inngangsmelodi - men mener du "Våren" eller "Til Våren"? Jeg mener Våren (eller Vaaren)
BergensBrud05 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #15 Skrevet 12. juni 2005 Har nå sjekket opp med pianisten som skal spille under vielsen! Hun foreslo tema fra Olav Trygvasson som inngangsmarsj. Stykket er visst opprinnelig for orkester, men det er også skrevet en versjon for klaver. Skal også spille etpar stykker underveis i vielsen: 'I hjemmet' eller 'Takk' ... Utgangsmarsj blir Bryllupsdag på Troldhaugen
lysebl[83 Skrevet 13. juni 2005 #16 Skrevet 13. juni 2005 Vi skal bruke Pachelbels kanon i d dur! Den er helt nydelig
sensommer brud Skrevet 14. juni 2005 #17 Skrevet 14. juni 2005 Er spent på om pianisten vi har tenkt å engasjere kan oppfylle alle mine ønsker mhp sanger. "Takk" er også en fin låt, men jeg kjenner ikke den andre du nevnte. Synes det er så flott av man kan velge (nesten) alt selv og ikke være bundet av orgel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå