AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Jeg er 23 år gammel og ønsker å søke læreplass i faget jeg gikk på videregående. Kommunen blir da evt. arbeidsgiver. På videregående var motivasjonen min på bunn. Fokuset mitt og interessene mine var helt andre steder. Jeg fikk riktignok helt greie karakterer. I programfagene fikk jeg 5-ere og 6-ere. Men motivasjonen min kan ses tydelig i fraværet mitt. Jeg har 14 dager fravær 1.året, 16 dager 2.året og 6 dager + 80 timer 3.året. Men! Fraværet sisteåret er ført feil. Læreren som førte fraværet la dager inn som timer, så det ser ut som jeg har skulket enormt mye timer. Det stemmer ikke, det skulle vært hele dager isteden for timer Dum som jeg var klagde jeg ikke på det, for jeg skulle bare jobbe i butikk etter videregående jeg.... Jeg var uheldig med sykdom på videregående, i tillegg til tannreguleringtimer og kjøretimer. Så det var ikke bare skulk. Jeg vet at jeg har veldig mye fravær og at lærebedriftene helst vil ha så lite fravær som mulig. Sånn sett tenker jeg at jeg ikke har noen sjanse. Men jeg fikk jobb rett etter videregående og har veldig gode referanser derifra. På jobb gjør jeg virkelig alt for at vaktene skal gå opp. Jeg har til og med jobbet doble skift flere ganger frivillig. Hva tror dere? Har jeg mulighet likevel? Er kommunen nøye på dette? Det står i annonsen at hvis man ikke legger vitnemål med søknaden, må det tas med til intervju. Tenker det er bedre da å ta det med på intervju og forklare. Anonymkode: 2358a...26c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Jeg tenker at voksne folk som har levd i noen år, vet at livet ikke er sort/hvitt. Fravær på vgs kan skyldes så mangt. Høres ut som en god idé å heller ta med vitnemål på intervju, ja. Legger du saken frem som du gjør her, samt kan vise til lite fravær i ny jobb, vil jeg tro at du har gode muligheter. Nå har jeg aldri søkt læreplass før, men har hatt flere deltidsjobber ved siden av studiene, og da har aldri arbeidsgiverne sett på vitnemålet mitt fra vgs en gang. De så kun på at jeg hadde lite fravær og god referanse fra tidligere deltidsstilling. Anonymkode: 94783...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå