Gjest Geirfuglen Skrevet 5. februar 2020 #1 Del Skrevet 5. februar 2020 Hei! Er det noen som har tips til fin vase for tulipaner, der de ikke brer seg så mye utover? Ønsker ikke Ittala Aalto eller tilsvarende, ønsker noe med strammere linjer og i fint glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. februar 2020 #2 Del Skrevet 5. februar 2020 Det hjelper ikke hvor forhatte de vasene er: tulipaner står veldig fint Omaggio-vasen fra Kähler i den mellomstore størrelsen. Hammershøi-vasen og Kabell-vasen (muligens utgått) fra samme produsent er også fine til tulipaner. Til ganske små buketter liker jeg fasettvasen fra Ment, men den er ikke så høy, så da må man skjære stilkene for at de ikke skal bre seg enormt mye utover etterhvert som stilkene vokser (og det gjør de jo). Jeg har dem alle sammen. Pluss at jeg har Alvar Aalto-vasen. Den bruker jeg nesten ikke. Man må ha enorme tulipanbuketter for at de skal stå fint i sistnevnte, uten å bre seg utover i alle retninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Del Skrevet 5. februar 2020 Tusen takk for tips! Jeg hadde egentlig tenkt i klart glass, men synes det var mange fine tips her! Jeg har den første, men har ikke testet å ha tulipaner i den egentlig. Og den siste kan være kjekk for små buketter fra dagligvaren osv. Anonymkode: da8ff...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 6. februar 2020 #4 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg bruker ofte muuto silent til tulipaner, eller lyngby 20cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå