Gjest justvisiting Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 skal reise til et land hvor pruting er en stor del av handelen.. selv har jeg aldri prutet før... gi meg alle gode tips på hva man kan si og hvordan man oppfører seg??!
sixx Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Vær hyggelig...og prut kun på varer du er villig til å kjøpe. Hvilken førstepris du skal legge det på kommer helt an på situasjonen...noen ganger er det riktig å legge seg på 20% av selgerens første tilbud....andre ganger er det mer riktig å legge seg på 1 % av dette. Uansett....legg deg så lavt som mulig...du merker fort om du er urimelig lavt....for da gidder ikke selgeren å snakke med deg mer. Og si for all del ikke "Dette måtte jeg ha betalt fem ganger så mye for hjemme"!! Er det drevne selgere...så vet de også hvilket prisnivå de kan legge seg på for de forskjellige nasjonaliteter. For det er omtrent det første de gjør....spør hvor du kommer fra...så de kan justere prisen sin utfra det. Er morsomt å prute da....har opplevd noen seanser som har vart i flere timer...men da har det vært snakk om større ting.
Gjest måspørrejegog Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 dette lurer jeg også på... det du skriver omat de spør hvor man er fra, norge er jo et dyrt land da så da må de jo gå ut fra at ting er dyrere her ja.... ja så om en tin gkoster 200 inorske da, er det greit å gå ned til 150 med engang?
sixx Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 dette lurer jeg også på... det du skriver omat de spør hvor man er fra, norge er jo et dyrt land da så da må de jo gå ut fra at ting er dyrere her ja....ja, og det vet de aller fleste av selgerne. de vet det er dyrt her bl.a. fordi nordmenn har fortalt dem hvor god handel de akkurat gjorde (som jeg skrev i innlegget over). Jeg bruker å si at jeg kommer fra Kina (jeg er lys med blå øyne). Hvis jeg kun vil se på varene....så forstår jeg ikke engelsk, tysk, fransk, spansk, svensk...osv. ja så om en tin gkoster 200 inorske da, er det greit å gå ned til 150 med engang?Prisnivået man legger seg på kommer helt an på hvilket land man er i. Men det er ikke du som kjøper som skal gå nedover....det er selgeren som skal gå nedover...også skal du som kjøper gå bittelitt oppover.
Gjest TILBAKE JEG Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 skal jeg som kjøper gå oppover?????? trodde meningen med pruting var å få det billigst mulig jeg da? dersom tingen koster 200 kr, selger byr 150 skal jeg by 160 da? det var vel litt feil'
Fakse Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Dersom selger sier 200 så sier du 50. Så sier selger 180, da sier du 80. Osv, til dere har blitt enige om en pris. Blir du ikke fornøyd går du et annet sted. Ikke kjøpt på det første stedet.
sixx Skrevet 7. juni 2005 #7 Skrevet 7. juni 2005 skal jeg som kjøper gå oppover?????? trodde meningen med pruting var å få det billigst mulig jeg da? dersom tingen koster 200 kr, selger byr 150 skal jeg by 160 da? det var vel litt feil'Uff...ja...er jeg som er dum. Klart du skal begynne med så høy pris som mulig...greia er jo å betale mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå