Gå til innhold

Tørkeballer til bruk i tørketrommel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved tørketrommling av dun så er det jo anbefalt tørkeball, men jeg tør ikke å kjøpe, de ser jo ut som de vil slite mye på tøyet! Enten det er dunjakken eller dunputa/dundyna som vaskes, så vil jeg ikke ha ekstra slitasje på dem. 

Hva er din erfaring med disse, sliter det på tøyet eller ikke?

Brix tørkeballer

Anonymkode: b7ce7...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å bruke slike, eller tennisballer. Men du må vrenge dun plagget flere ganger og la dun plagget gå mange runder mellom hver gang du vrenger. Pluss at du må jobbe med hver dunlomme, prøve å få duna fra hverandre i mellom slagene. 

Hilsen ei som har jobbet med dette i mange år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tennisballer hos Jysk, brukes jo ikke daglig akkurat. 

Anonymkode: 92165...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en hvit/ lys jakke du skal vaske?! Anbefales å vaske plagget flere ganger først. Kan være mye møkk i duna som vil lage skjolder når plagget har tørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat disse. Sliter ikke i det hele tatt. Som et eksempel vasker jeg sengetøy en gang i uka, og har kun to sett. Disse har jeg eid i 4 år. Altså er hvert av de tørket 100+ ganger uten at jeg ser slitasje på de.

Tilsvarende er dundynene våre nå 5 år gamle, og blir vasket 2 ganger i sesongen, totalt 10 ganger. Dynene er like fine. 

Anonymkode: c0017...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at de sliter spesielt på stoff, men det irriterer veldig at de bråker så mot tørketrommelens sider. :sjokkbla:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...