AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Hvor mange overnattingsdøgn er din «smertegrense» når du har svigers eller egne foreldre på overnatting? Anonymkode: 016ca...7c5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Jeg trenger ikke være redd for å bli spurt engang. Kasta sofaen, så her er ingen overnatting aktuell. Det er både fordeler og ulemper med det. Anonymkode: f13f2...03a 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Maks en overnatting. Kun ett soverom her, og med mindre gjesten er en jente/noen jeg er komfortabel med å dele seng med - så må gjesten sove på sofaen og da har jeg ingen steder å være når jeg står opp neste morgen (Hvis gjest fremdeles sover i stua) Bor TRANGT og jeg liker å være alene Anonymkode: 7a246...385 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 3 netter, 4 dager i helger/ferie. En uke i hverdagen. Da kan jeg ha "fri" på jobb og slappe litt av, få meg en treningsøkt rett etterpå og gå hjem 😁 De er flotte mennesker altså, men Herregud så mye de prater om totalt uinteressante ting. F.eks hva en kollega av dem opplevde på ferie for 9 år siden. Det hun opplevde var å glemme koden til det nye bankkortet sitt, så hun måtte bruke kredittkortet istedenfor i 2 dager. Det holder med 40 timer av det fordelt på 4 døgn 😅 Anonymkode: bce44...ba7 4
Gjest Geirfuglen Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 De har aldri blitt mer enn ei natt siden det er så trangt og de bor så oppå oss.
bergenser Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Mine svigerforeldre bor på et annet kontinent så tror jeg skulle klart en uke før jeg kanskje hadde blitt litt småkoko. Men nå er jeg og min kjære særboere av valg, så tror kanskje ikke det hadde vært det største problemet. Men jeg hadde så klart hatt dem her hvis de ville bo her i løpet av en tur hvis de ville det.
Million Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 (endret) Mine foreldre har aldri hatt behov for å sove hos meg. De bor begge i samme by som meg og greier å pelle seg hjem for å sove. Svigerforeldre har jeg ikke lenger. Men OM det var sånn at svigermor skulle sove her, så hadde hun eventuelt fått campere en natt i stuen på en sånn IKEA feltseng. De er faktisk overraskende behagelige å sove på om man slenger en overmadrass på toppen. Men da må den stå i stua hvor det er plass, og her er det ikke mulig å trekke for gardiner etc og få det mørkt, så da våkner man av sola grytidlig, antagelig. EN natt er nesten smertegrensen min for overnattingsgjester.... Jeg orker ikke folk oppå meg døgnet rundt i dagesvis i strekk. Og et absolutt maksimum er to-tre dager. Gjester er som fisk, de begynner å lukte etter et par dager og må kastes ut. Endret 5. februar 2020 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 7 dager hvis det er moren min eller bestevenninnen min. 3 dager max for alle andre eller hvis det er flere som overnatter på én gang. Anonymkode: 0201a...a7c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Kjenner jeg begynte å bli frynsete i nervene etter et 5 dagers overnattingsbesøk her i julen. Svigers er gamle og dårlige til bens og de sitter grodd fast i sofaen med TV på høy lydstyrke fra de kommer til de drar. De er som nevnt gamle, så de må jo nesten få lov til dette. Men det ligger og en stille forventning i luften om oppvartning og de kan heller ikke bidra med noe selv. Jeg føler de slappet av mens vi som faktisk bor i huset jobbet på spreng med matlaging og juleforberedelser i tillegg til pass av våre barn. Samboer synes besøket gikk helt strålende, men jeg blir utrolig sliten av å ikke kunne slappe av i mitt eget hjem. Det er et lite hus med ett gjesterom og vi må alle dele bad. Det er kø på badet om morgenen og man føler man går oppi hverandre hele tiden. Nå vurderer jeg å sette foten ned til neste besøk i sommer eller evt julen når samboer spør hvor mange dager med besøk som passer. Er det slemt av meg å si at 3 dager holder? Føler egentlig det er lite, ihvertfall i julen. Men jeg orker ikke mer Anonymkode: 016ca...7c5 2
altflyter Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 2 dager er maks for meg. Slik er det når man bare har ett soverom. Man blir så voldsomt oppå hverandre 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Hos oss løser det seg bra av seg selv, verken mine foreldre eller svigers er typen som liker å overnatte på sovesofa i dagesvis. Skal de være i byen mer enn én natt, tar de inn på hotell, eventuelt hos slektninger som har stort hus. Alle trives bedre sånn, og er skjønt enige om at det er godt med litt armslag og privatliv rundt seg. Anonymkode: 454ad...ece 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 Jeg blir koko etter 3 døgn, godt å høre at det er flere som har det slik. Svigerfamilien min bruker å bli i opptil 10 dager når de er her, de bor jo såå langt unna (hele 5 timer). Jeg overlever ved å late som jeg er treningsnarkoman, da får jeg litt pause mens jeg er på treningssenteret. Anonymkode: 7fbc1...ce4 1
sommerfugl154 Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 Hvis man bor i leilighet så hadde jeg ikke orket å ha besøk i mer enn ett døgn max. Det hadde nok gått begge veier med min svigerfamilie (hvis de skal være her) 😅 Alle er glade i selskap men også veldig glade i personlig space og egentid. En middag er nok liksom. De derimot, bor i et stort hus der man har steder å trekke seg tilbake og da har vi null problemer med hverandre over noen dager 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 Jeg har vært hos mine svigere med mine to barn i to måneder. Var ikke alltid så gøy, men det gikk forholdsvis bra. Leiligheten var på ca. 60 kvm. Jeg og barna hadde et soverom i bruk. Anonymkode: 41f4a...c26
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 50 kvm, 2 voksne, 2 barn, 1 hund, dårlig planløsning. Helt uaktuelt med overnattingsbesøk, men får gjerne være med oss hele dagen om de bor på hotell. Blir bedre når vi får hus til høsten, da får vi et gjesterom og de kan bruke barnas bad det blir null stress. Anonymkode: f1436...6c7
Blingblingtahei Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 Bor i leilighet på rundt 100 kvm, så så liten er den ikke, I tillegg har vi laget et stort ungdomsrom til eldste gutten på rundt 18 kvm hvor det står en dobbeltseng og en dobbel sovesofa pluss tv. Så er god plass til de som vil komme på besøk, da har de også en plass å trekke seg tilbake hvis de ønsker. Resten av leiligheten er ikke kjempe stor men vi bruker den plassen vi har. Har hatt overnattingsbesøk i ca 3 uker i strekk, først svigersøster og svigermor, etterpå kom svigerbror. De er lettvinte mennesker å ha på besøk, de passet minsten når vi måtte på jobb, laget middag en til to ganger i uka eller hjalp til med middag, ryddet inn og ut av oppvaskmaskinen. Jeg gjør det samme når vi er på besøk. Når man er så lenge så blir man en del av husholdningen og det blir ikke spurt så mye om å hjelpe til, men det blir gjort uoppfordret. Da er det helt greit med besøk ☺️
Gjest Blondie65 Skrevet 6. februar 2020 #17 Skrevet 6. februar 2020 Synes det er underlig at personer med leiligheter på 100 kvm. svarer i denne tråden, men men ... Jeg har en liten leilighet med bare et soverom. Her overnatter ingen, uansett grunn, med mindre vi snakker virkelig mega krise (type tredje verdenskrig, huset til gjesten har brent ned eller lignende). Det er helt uaktuelt å ta inn noen som helst på overnatting her - det er ikke plass til to boende personer her. Det spiller ingen rolle hvem det er! Jeg ville ikke en gang tatt inn en samboer på fast basis.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #18 Skrevet 6. februar 2020 Kommer kun én så kan de sove på madrass på gulvet på rommet sammen med datteren vår (frem til hun eventuelt har innvendinger mot det), men kommer de mer enn 1 person så er det hotell. Anonymkode: 4a24d...ac1
Gjest Alterego666 Skrevet 6. februar 2020 #19 Skrevet 6. februar 2020 Jeg praktiserer åpent hus for alle som ønsker det. Siden familien bor litt her og der mener jeg det er viktig å tilbringe tid sammen når vi møtes. Særlig er det viktig at barna mine etablerer gode forhold til søskenbarn. Det koster ikke mye å være fleksibel av og til for å hjelpe mine nærmeste å etablere og opprettholde gode relasjoner.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #20 Skrevet 6. februar 2020 I min familie tar vi alltid inn på hotell om den som besøkes har dårlig plass. Det blir for slitsomt for alle å ikke ha separate soverom. Vi tar inn på hotell når vi besøker min bror selv om de har gjesterom, da jeg synes det blir for tett med ett bad på fire voksne. Anonymkode: 505fb...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå