AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Det er ikke noe stor greie, men dette er andre gangen det har skjedd og vi har ikke bodd her et halvt år engang. Første gangen var en ettermiddag vi lå og duppet av i sengen etter sex. Vi var jo nakne og i halvørska men han stod å ringte på lenge, så til slutt fikk samboer boxer på seg og åpnet. Da skulle han gjøre noe mål til oppvaskmaskina som han skulle sette inn. I helga var jeg alene hjemme og igjen stod han på døra og ville inn for å justere noe på ovnen i stua. Jeg er midt i en eksamen og opptatt med lesing så hadde ikke prioritert så mye rydding og vasking denne helga, så syns det var ubehagelig å få han inn i stua på det tidspunktet. Han er jo så grei og "kompisaktig" så føler det er ekkelt å si fra at han som utleier faktisk skal varsle i god tid før han vil inn her. Men han brøytet seg omtrent fram før jeg fikk sjansen til å si "hei" så det føles så vanskelig å nekte han! Vi er et konfliktsky par og vil ikke lage dårlig stemning men vi har sett for oss å bo her en stund pga kort vei til skole og jobb. Hvordan si fra på en grei og vennlig måte egentlig? 😐 tenker at det hadde vært helt ok å si at det ikke passer nå, men hva hvis han sier at nå står han jo her så hvorfor ikke bare ta det nå?? Anonymkode: 10506...50d
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Neste gang kan du si at det passer dårlig og at det er bedre om han ringer på forhånd. Skjønner at det kanskje er litt vanskelig å si, men det er den eneste måten å få slutt på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner said: Neste gang kan du si at det passer dårlig og at det er bedre om han ringer på forhånd. Skjønner at det kanskje er litt vanskelig å si, men det er den eneste måten å få slutt på dette. Ja, er det vi har vært vant til i andre leieforhold, så er litt uvant med han her som ser det som en selvfølge at han slippes inn. Får vel bare bite i det sure eple og si fra Anonymkode: 10506...50d
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er det vi har vært vant til i andre leieforhold, så er litt uvant med han her som ser det som en selvfølge at han slippes inn. Får vel bare bite i det sure eple og si fra Anonymkode: 10506...50d Ja, eller la være å åpne når han ringer på. (Hvis dere har vindu eller kikkehull så dere kan se). Men det er nok best å si ifra
Nightcrawler00 Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Opplevde det samme forrige stedet vi leide. Huseier banket på i tide og utide, og "skulle bare", og jeg opplevde det som veldig vanskelig å si ifra. Fikk til og med rede på at huseier hadde låst seg inn for å "sjekke om det var mugg i dusjen" da vi var på ferie (og det var fullt av rot og gud vet hva av private ting som lå fremme), hvilket det ikke var antydninger til en gang... Kan bare lure på hva som egentlig var motivasjonen hennes, og hvor mye hun snoket rundt i sakene våre. Jeg føler med deg! Det er invaderende og ubehagelig. Blir hyklersk av meg å si at "du må jo bare si ifra", for jeg vet hvor vanskelig det er, og jeg turte ikke selv. Men jeg burde nok gjort det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja, eller la være å åpne når han ringer på. (Hvis dere har vindu eller kikkehull så dere kan se). Men det er nok best å si ifra Da tenker jeg det er stor sjanse for at huseieren bare låser seg inn selv. Slik det er beskrevet, virker han nesten som typen til det Anonymkode: 7ff3f...ea3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 Begge disse tingene kunne dere ha gjort selv om han hadde sendt en melding og spurt. Si at dere kan fikse selv, ingen grunn til at han skal inn. Anonymkode: 090a7...ac9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg det er stor sjanse for at huseieren bare låser seg inn selv. Slik det er beskrevet, virker han nesten som typen til det Anonymkode: 7ff3f...ea3 Og det har han kun lov til dersom han tror det er fare på gang, type brann eller vannlekkasje. Anonymkode: 090a7...ac9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, solmåneogstjerner said: Ja, eller la være å åpne når han ringer på. (Hvis dere har vindu eller kikkehull så dere kan se). Men det er nok best å si ifra Ja. Men det er veldig lytt her vi bor. Ytterdøra vår er en tynn "innedør" så han hører jo at vi prater der inne eller ser tv. Så det føles så teit å ikke åpne føler jeg 😐 Men jeg skal be kjæresten begynne å bli litt strengere og bare satse på at han også er hjemme neste gang han banker på og vil inn. Ts Anonymkode: 10506...50d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 Om det skjer en gang til, kan dere jo sende han en melding etterpå. Si at det er bra at han ordner *det som skal ordnes i leiligheten*, men at det hadde vært fint å få en beskjed på forhånd før han kommer. Tenker det er lettere å sende en melding siden dere er konfliktsky? Anonymkode: 0df3d...05c 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Send en melding, dette er ikke greit. Er det ikke slik at du skal ha 24t varsel om huseier eller andre skal inn i leiligheten (f.ek feier). Hadde en huseier som ble gretten når jeg ba om å få en forvarsel og at det ikke bare vare å "droppe innom" (ikke min mor gjør det engang). Tror huseier mente jeg prøvde å skjule noe eller noe annet rart tull - men han sluttet å komme i tide og utide da. Anonymkode: 19ca5...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå