AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 hei, dere! Se for deg at du var i en situasjon der du pga forbigående sykdom mistet jobben, og stod uten noe annen inntekt enn lav dagpengesats, siden en ikke tjente så veldig mye i utgangspunktet. 1. ville du satset å begynne fra "scratch", og studert mens du levde på sosialhjelp med et barn å forsørge?(ja, så ille er det) 2. forsøkt å finne ufaglærte jobber igjen ala den du hadde før, og drømme om at ditt eget barn en dag velger å ta en høyere utdanning og kommer seg ut av denne fattigdomsfellen du er, mens du gjør alt for å gi barnet ditt en god oppvekst med lite til ingen mangler med en lav inntekt? Hva er lurest å gjøre. Kan nevne at jeg aldri har eid min egen bolig, bare leie.. såå, har ingen lån, heldigvis. Anonymkode: 77434...46c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Du skal ikke få sosialhjelp mens du studerer, da blir det studielån og sånn du skal søke Anonymkode: 5e4ed...df0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Men hva du burde gjøre: Alternativ tre. Finn en jobb du kan få idag, og prøv å ta utdanning på deltid ved siden av. Da sørger du både for inntekt, samt hever din kompetanse Anonymkode: 5e4ed...df0 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 Jeg hadde startet å studere, og fått meg en jobb ved siden av. Det var det jeg gjorde da jeg ble alene med mine 2 barn. Tok opp studielån. Og i dag har jeg fast jobb, og ca 550 000 i året. Anonymkode: e7b7b...91c 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 1. Du kan søke studielån og stipend. Uten lån bør det gå helt fint. Jeg klarte i alle fall det rundt 2005. Anonymkode: 12625...763
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde startet å studere, og fått meg en jobb ved siden av. Det var det jeg gjorde da jeg ble alene med mine 2 barn. Tok opp studielån. Og i dag har jeg fast jobb, og ca 550 000 i året. Anonymkode: e7b7b...91c det er jo det som egentlig er drømmen, men er redd det vil gå utover familieøkonomien.. Og må nesten innrømme at jeg ikke var så veldig skoleflink, og gikk yrkesfag på vgs. Må ta GENS først isåfall. Hva studerte du? Forslag til studier med lite matte, som gir jobb? lønn og trygghet ved en høyskoleutdanning, er hva som frister mest og ikke et spess. yrke, derfor er jeg usikker på valg av studie, hvis jeg går den veien. Anonymkode: 77434...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå