AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Hei, Jeg skal ha vennegruppe med flere barn i klassen til barnet mitt til uken. Planen er at alle skal få lage hver sin minipizza. Problemet er at jeg jobber 8-16, men skal få gå før denne dagen pga. jeg skal hente barna på skolen etc. Jeg har ikke mulighet til å lage pizzadeigen når jeg kommer hjem med alle barna i 14 tiden. MEN, jeg rekker derimot å lage pizzadeigen på morgningen (hvis jeg er effektiv og står opp tidlig😝). Kan pizzadeigen stå å heve fra ca. kl 0700 til vi kommer hjem kl 14 ? Anonymkode: d4434...4bc
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Lag den klar og la den stå i kjøleskapet. Så setter du den på benken når du kommer hjem. Hvis du lar den stå for lenge i romtemperatur så blir det mye alkohol i den og det smaker ikke godt.... Evt kan du kjøpe pitabrød som de bare legger pizzafyllet på. Del dem gjerne i to, slik at hver pizza er bare den ene delen, men den er fortsatt rund. Hvis du skjønner hva jeg mener 😂
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 Lag eltefri deig, og sett den i kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Ja, bruk lite gjær og la heve under plast. På benken, ikke kjøleskapet. https://enestaaendemat.no/2012/08/17/kantarellpizza/ Anonymkode: 1aab3...a15 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Pizzadeigen blir faktisk beste om du lar den kaldheve,lag den 1-4 dager før,la den heve i kjøleskapet. Jeg pleier sev å la den heve tre dager i kjøleskap. Anonymkode: fbce4...a59 1
Sokkar Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 Mannen lager ofte deigen kvelden før og hever i kjøleskapet 😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 Vi kaldhever deigen vår i minst 48 timer. Det er slik man lager italiensk pizza. Anonymkode: 182a0...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå