AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Hei jeg lurer på om jeg kan få noe hjelp her. Tar en bachelor i økonomi som nettstudier, or blir ferdig i slutten av året. Jeg synes det er veldig ensom, og på grunn av jobb samtidige med studiet ( dårlig tid ) har ikke utviklet mitt norskspråk på en flyttende nivå samt sosial. Mitt liv er bare jobb ( hvor jeg klarer ikke å snakke mye) og hjemme. Jeg savner å ha noen kollegaer, samtidig jeg er redd å gå videre på en master i norskspråk. Videre, det jeg vil studere finnes bare i NHH i Bergen og jeg kan ikke flytte (bor i Oslo ), eller det finnes online masteren i UK i noen veldig anerkjent universiteter. Har mye lyst å studere logistikk på master nivå, men også veldig mye interessert i norsk skattloven, arbeidsrett, HR, business analytics, eller en miks av alle. Utdanningen jeg virkelig liker finnes bare på UK universiteter, og jeg kan studere online. Men hvis jeg forsetter å studere online det blir ingen sosial i det helle tatt med norskmennesker...bortsett fra 2 kollegaer fra jobben, hvor vi knapt snakker sammen... BI også har interessante tilbudet men på heltid, og det koster veldig dyrt. Ser egentlig ingen god universiteter i Oslo med god økonomiske videreutdanning ( fleksibelt til de som jobber og er voksen ) bortsett fra BI...kan det være sant ? Anonymkode: 6f489...a57
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Tilbudet i Oslo er ganske dårlig på dette området (utenom BI da, men der er det ganske dyrt). De har en master i økonomi på oslo met som kan kombineres med jobb, men det er nok litt utenfor det du ønsker (mer organisasjon og ledelse). Ei venninne av meg tok samlingsbasert master i Bodø og var veldig fornøyd. Reiste dit noen ganger i semesteret. Men også der er det ikke akkurat det du ser etter tror jeg. Skal du studere logistikk i Norge så er det Molde som er stedet. Men jeg tror ikke de har samlingsbasert master. Kan du bytte jobb? Til en hvor du kan snakke mer? Evt begynne med noen fritidsaktiviteter? Og så ta det studiet du ønsker over nett?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 De har samlingsbasert master på høyskolen i innlandet også. Anonymkode: 112eb...6d7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 6 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Tilbudet i Oslo er ganske dårlig på dette området (utenom BI da, men der er det ganske dyrt). De har en master i økonomi på oslo met som kan kombineres med jobb, men det er nok litt utenfor det du ønsker (mer organisasjon og ledelse). Ei venninne av meg tok samlingsbasert master i Bodø og var veldig fornøyd. Reiste dit noen ganger i semesteret. Men også der er det ikke akkurat det du ser etter tror jeg. Skal du studere logistikk i Norge så er det Molde som er stedet. Men jeg tror ikke de har samlingsbasert master. Kan du bytte jobb? Til en hvor du kan snakke mer? Evt begynne med noen fritidsaktiviteter? Og så ta det studiet du ønsker over nett? Hei takk for svaret. Disse mulighetene du snakker har jeg allerede sett på... organisasjon og ledelse fra OsloMet kunne vært greit om de hadde noen valg emner. Man får ingen spesialiseringen av denne master fra OsloMet, og jeg blir ikke så tiltrukket av denne studien. Må være motivert for å fullføre graden, og hvis jeg ikke liker studie, blir det vanskelig å gå helle veien. Å bytte jobb er ikke så lett synes jeg, det var veldig vanskelig å få denne jobben jeg har nå... For nå, å starte med fritidsaktiviteter er den muligheten jeg ser som mest sannsynlig...og så ta det studiet jeg ønsker. Anonymkode: 6f489...a57
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei takk for svaret. Disse mulighetene du snakker har jeg allerede sett på... organisasjon og ledelse fra OsloMet kunne vært greit om de hadde noen valg emner. Man får ingen spesialiseringen av denne master fra OsloMet, og jeg blir ikke så tiltrukket av denne studien. Må være motivert for å fullføre graden, og hvis jeg ikke liker studie, blir det vanskelig å gå helle veien. Å bytte jobb er ikke så lett synes jeg, det var veldig vanskelig å få denne jobben jeg har nå... For nå, å starte med fritidsaktiviteter er den muligheten jeg ser som mest sannsynlig...og så ta det studiet jeg ønsker. Anonymkode: 6f489...a57 Javisst må du være motivert. Ellers er det lite vits. Jeg tenkte også at de alternativene jeg kom med ikke passet deg helt utfra det du skrev. Jeg tenker at det nok da er best å gjøre som du skriver på slutten. Masse lykke til uansett hva du velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå