Gå til innhold

Kan man være lesbisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om man tenner på menn og vil ha sex med menn men ikke kvinner? 

Anonymkode: a53d6...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da heter det vel ikke lesbisk, men man kan godt være romantisk tiltrukket av kvinner selv om man ikke ønsker sex. Man trenger ikke sette en merkelapp på alt. :) 

Anonymkode: 931b6...7cd

• Liker 3
Skrevet

Det kalles bifil.

Anonymkode: 8d9bb...2ec

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 8d9bb...2ec

Endret av LiljaMarie
Skrevet

Men blir lesbiske kåte når de har nærhet til

menn og ønsker sex med menn? 

diskusjon mellom meg og venninne.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det blir de ikke

Anonymkode: 11a6f...daa

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man tenner på menn og vil ha sex med menn men ikke kvinner? 

Jeg synes det er veldig rart å kalle seg lesbisk hvis man kun tenner på menn.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.3% av kvinner kaller seg lesbiske. Kun 0.8% tiltrekkes utelukkende av kvinner. Altså er det ganske mange av de som kaller seg lesbiske som oppgir at de også tiltrekkes litt av menn. Man kan diskutere om de strengt tatt er lesbiske, men det har vel noe med identitet å gjøre.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/sex-sexuality-and-romance/201607/where-did-all-the-lesbians-go

(Jeg vet mange blir fryktelig provosert av at "lesbiske kan tenne på menn". Ikke skyld på meg. Skyld på wannabe-lesbene som svarte i undersøkelsen.)

Anonymkode: af99d...9fe

• Liker 2
Skrevet

Homofil, men heterosexuell? Hmm... kanskje. 

Anonymkode: b893e...018

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig rart å kalle seg lesbisk hvis man kun tenner på menn.

1.3% av kvinner kaller seg lesbiske. Kun 0.8% tiltrekkes utelukkende av kvinner. Altså er det ganske mange av de som kaller seg lesbiske som oppgir at de også tiltrekkes litt av menn. Man kan diskutere om de strengt tatt er lesbiske, men det har vel noe med identitet å gjøre.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/sex-sexuality-and-romance/201607/where-did-all-the-lesbians-go

(Jeg vet mange blir fryktelig provosert av at "lesbiske kan tenne på menn". Ikke skyld på meg. Skyld på wannabe-lesbene som svarte i undersøkelsen.)

Det er forskjell på å kunne se at en mann er kjekk og attraktiv, og det å faktisk ønske å ha sex med han. De fleste lesbiske klarer jo å se dette, på samme måte som hetrofile kvinner kan se at andre kvinner er pene og attraktive. Når det er sagt, så er det veldig mange (vil nesten påstå de fleste) lesbiske som på et tidspunkt har hatt sex med en eller flere menn. Mange hetro kvinner har også hatt sex med kvinner. Det er kan være av nysgjerrighet, det kan være at man ikke har funnet ut av legningen sin enda, det kan være at man rett og slett ikke tør å være ærlig mot seg selv, og det kan være at man tiltrekkes av begge kjønn. 

Anonymkode: aba41...320

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å kunne se at en mann er kjekk og attraktiv, og det å faktisk ønske å ha sex med han. De fleste lesbiske klarer jo å se dette, på samme måte som hetrofile kvinner kan se at andre kvinner er pene og attraktive. Når det er sagt, så er det veldig mange (vil nesten påstå de fleste) lesbiske som på et tidspunkt har hatt sex med en eller flere menn. Mange hetro kvinner har også hatt sex med kvinner. Det er kan være av nysgjerrighet, det kan være at man ikke har funnet ut av legningen sin enda, det kan være at man rett og slett ikke tør å være ærlig mot seg selv, og det kan være at man tiltrekkes av begge kjønn. 

Jaja, men nå var spørsmålet i undersøkelsen faktisk hvem de var "sexually attracted to", ikke om de kunne se forskjell på pene og stygge menn.

• Liker 1
Skrevet

Vi diskuterer ei som sier hun kun vil ha sex med menn og ikke kvinner. 

Kan bli forelsket i menn men lurer på om hun også kan bli det i kvinner. Ihvertfall knyttet til og føler seg vel med de. Men ønsker ikke sex med kvinner. Har ikke skjedd så ofte at det kommer for kvinner men har skjedd. Men usikker på om det er forelskelse. 

nå er hun forvirret og lurer på hva hun egentlig er. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, men nå var spørsmålet i undersøkelsen faktisk hvem de var "sexually attracted to", ikke om de kunne se forskjell på pene og stygge menn.

Ja, men man kan jo føle seg tiltrukket av en person uavhengig av hvilket kjønn det er snakk om, så lenge man ser at personen er attraktiv. Men ikke ta det for bokstavelig. Lesbiske mister tenningen så fort mannen er naken, og man ser penisen. Der er "ulempen". Ihvertfall for de aller fleste lesbiske. Den undersøkelsen der er ikke seriøs. 

Skrevet

Noen flere meninger her? 

Skrevet

Vil si at hun er kanskje er bifil, og heteroseksuell? 

Skrevet

Hvis du bare tiltrekkes seksuelt av personer av samme kjønn, er du homofil/lesbisk.

Hvis du bare tiltrekkes seksuelt av personer av motsatt kjønn, er du heterofil.

Hvis du i en eller annen grad har en tenning begge veier er du bifil. Svært mange mennesker er bifile, mye eller litt.

Jeg er vel 70/30-bi. Er i all hovedsak hetero, men kan tenne på kvinner og ha sex med kvinner. Det er ikke noe som har skjedd ofte, men det har skjedd noen få ganger.

Skrevet
På 5.2.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Ja, men man kan jo føle seg tiltrukket av en person uavhengig av hvilket kjønn det er snakk om, så lenge man ser at personen er attraktiv. Men ikke ta det for bokstavelig. Lesbiske mister tenningen så fort mannen er naken, og man ser penisen. Der er "ulempen". Ihvertfall for de aller fleste lesbiske. Den undersøkelsen der er ikke seriøs. 

Ikke, seriøs? Linken er til Psychology today. Tallene er fra en nasjonal helseundersøkelse. I tillegg refereres det til store metaumdersøkelser. Hvor mye mer seriøst kan det bli?

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke, seriøs? Linken er til Psychology today. Tallene er fra en nasjonal helseundersøkelse. I tillegg refereres det til store metaumdersøkelser. Hvor mye mer seriøst kan det bli?

Og derfor tror jeg ikke at undersøkelsen er blitt gjort på de som er 100% lesbiske. Det er ikke mange, det er sant. Men de finnes, og de tenner ikke på menn. Nå er det jo mange som er biseksuelle uten at de har romantiske følelser for begge kjønn. Det er sikkert like vanlig blant lesbiske som blant hetrofile (spesielt hetrofile kvinner). Men at denne undersøkelsen er blitt gjort på kun lesbiske tviler jeg sterkt på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...