Gå til innhold

Hvilket bestikk samler du på?


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Jeg samler på sølv i serien "Minne" - det vil stort sett si at jeg får littegrann i gave til jul og bursdag fra besteforeldrene mine. Men har ganske mye etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Horisont til hverdags, Ramona til fint, og mitt sølv (Elisabeth) når det skal dekkes veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ida Stålbestikk frå Hardanger som vi brukar til kvardags- og så samla sambo (besteforeldra til sambo- vel og merke)på Opphøyd Rose.

Han har en god del- så det er vel det vi "samla på" frå no av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje kva eg samlar på :ler:

Fikk to forskjellige typar til komfirmasjonen, men det er altså nokre år sidan. Så eg huskar ikkje kva eg liksom bestemte meg for å samle på...

Kjem tilbake til denne tråden etter bryllupet mitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida hardangerbestikk. Har mye sølvkakespader og syltetøyskjeer, men har ikke ønsket oss sølv til bryllupet. Kanskje vi samler på det senere. Synes Frida er veldig fint, vi bruker det når vi har gjester eller lager noe ekstra godt til middag en kveld... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset er det renessanse fra hardanger og opphøyd rose ( som svigermor plutselig begynte å kjøpe til oss...he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Ramona Hardangerbestikk, vi bruker det når vi skal ha noe spesielt eller har gjester. Vi har også noe sølv,men det har aldri vært fremme, har ikke så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt opp bestikket classic fra tilbords, som er enkelt og fint, og som passer bra til servicet vi har valgt - Jasper conran casual....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ramona fra hardanger bestikk til fint, og classic fra til bords til hverdags. Så har vi bankett sølv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg samler på opphøied rose og når det gjelder service så har vi ikke noe plass til det enda, men svigermor sa at om jeg ville så skulle jeg få bestemme meg for et service jeg ville ha til brylluppet vårt, når det en gang blir vi har vært forlovet i syv år nå så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har billig litt-av-hvert bestikk til hverdags.

kristin hardangerbestikk + tele-sølv har vært bursdags og konfirmasjonsgaver i "alle" år, har ikke helt oversikt lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparer på "Panser", sølvtøy. Brukes kun til pent. Tilhverdags har vi hummer og kanari fra alle prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel egentlig "ferdigsamlet" - valgte Ramona fra Hardangerbestikk og angrer ikke på at vi valgte det fremfor sølv (da hadde vi nok samlet ennå :wink:). Bruker det til pent, men vet om flere som bruker det til hverdags. Til hverdags er det både Ikea og annet rimelig stål-bestikk i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så masse lekkert bestikk "der ute". Hvilket samler du på? og er du fornøyd? Bruker du bestikket til hverdags eller bare til fest?

Me samlar på "Rokokko." Brukar det til besøk og slikt, romastiske middagar, ein kosleg søndagsfrukost osb. Samlar også på "Dobbel Rokokko" i sølv, dette brukar me til fine kaffibesøk som bursdagar og slikt. (Har stålbestikket til middagsbestikk og sølvet til kaffibestikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...