Gå til innhold

Er penis på 12 cm erigert mikropenis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste denne artikkelen, har sikkert vært tråder om den før siden den ble skrevet i 2019:

https://www.tv2.no/a/9050074/

Handler om at Lawan Hassan står frem med diagnosen mikropenis som han fikk da han var 12 år. Han har 4 cm penis, men 12 cm erigert. Er 12 cm erigert virkelig mikropenis? Står at han er helt på grensen til å ha diagnosen da... 

Han jeg dater nå tror jeg med øyemål er kun 10-12 cm erigert, men hadde ikke trodd han har mikropenis...

Anonymkode: 75b17...e3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge debatten på NRK nå nettopp sa de at mikropenis er mindre en 7-8 cm i erigrert tilstand

• Liker 9
Skrevet

Høres rart ut. 12 cm må da være innenfor normalen

Anonymkode: 30ae6...8fa

• Liker 11
Skrevet

Er ikke 12 omtrent gjennmsnittet.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut. 12 cm må da være innenfor normalen

Anonymkode: 30ae6...8fa

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Er ikke 12 omtrent gjennmsnittet.

Jo det var det jeg og trodde, men virker rart når han faktisk har diagnose av sannsynligvis legespesialist og forteller på TV/nyheter om det, hvis den penisen han har faktisk ikke er mikro ?

• Liker 2
Skrevet

Tror det er 'normal' fra 12 cm og oppover og under er mikro. Så da var han vel akkurat under da mente han?  Han var 12 cm erigert.. Men sikkert under normalen slapp da. Så derfor går det akkurat under mikropenis. 

Anonymkode: 130fb...b95

Skrevet

Synes ikke det høres rart ut. 12 cm er ganske lite, så skjønner hvis det er innenfor  kategorien micro penis. 

Anonymkode: cd705...d22

• Liker 5
Skrevet (endret)

7-8 cm erigert er micropenis, men kan være mye mindre. 13 cm er snittet globalt i verden. enkelt å greit. 

Endret av megda
  • Liker 7
Skrevet

Rar artikkel. Tittelen forteller at Lawan er født med mikropenis, men lenger nede leser man at "Lawan er en av dem som er på grensen – han har 12 cm i erigert tilstand.". 

12 cm er jo også ganske langt unna å være på grensen til mikropenis, de må vel mene på grensen til normalen?

Anonymkode: e8d2d...b67

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det høres rart ut. 12 cm er ganske lite, så skjønner hvis det er innenfor  kategorien micro penis. 

Jo, det høres rart ut da 12 cm ikke er liten og det defineres  som mikropenis hvis den er under 7.

Anonymkode: 40b83...339

• Liker 2
Skrevet

Ja, tror han har misforstått hva det vil si å ha micropenis kontra det å ha en penis under snittet i f.eks sverige, mens fortsatt helt normal størrelse. 

Det er ikke rart at mange menn sliter med dette og det gjelder majoriteten av gutter når de er ung og usikker på egen seksualitet. 

• Liker 2
Skrevet

Helt på grensen. Jeg har ikke vært borti peniser som er under det. Klart man ikke ligger der med metermål, men jeg har en omtrentlig vurdering når jeg vet at det er ca 16 cm fra håndflaten min til lengste finger. Vet at jeg aldri har opplevd noen menn som er mindre enn det i erigert tilstand. Det hadde føltes som veldig lite. 

Anonymkode: 109c7...d7f

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det høres rart ut da 12 cm ikke er liten og det defineres  som mikropenis hvis den er under 7.

Jo, 12 cm er ganske lite. Men om det defineres som mikropenis vet jeg ikke.

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, 12 cm er ganske lite. Men om det defineres som mikropenis vet jeg ikke.

Nei, det er det ikke. Da sier du at gjennomsnittltmannfolk her i Norge har liten penis og det har den ikke

• Liker 5
Skrevet

Nei, 12 cm tilsvarer ikke mikropenis.

Anonymkode: 8be68...fe6

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Da sier du at gjennomsnittltmannfolk her i Norge har liten penis og det har den ikke

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, 12 cm tilsvarer ikke mikropenis.

Anonymkode: 8be68...fe6

Ts her

Ja jeg visste godt på forhånd at 12 cm + er normal størrelse på penis. Derfor bare overassket når jeg leste denne artikkelen om han med mikropenis, som har sagt det har vært forferdelig, når det viser seg at han har 12 cm i erigert tilstand. Og siden han får mulighet til å snakke i media, inkludert i andre land (han er fra Sverige?) så må det jo vær at han har en legitimert grunn. Men føler det blir som om jeg skulle snakke om at jeg har et helt flatt bryst, og føler meg så lite feminin, når jeg har B-cup?😅

• Liker 3
Skrevet
På 4.2.2020 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Leste denne artikkelen, har sikkert vært tråder om den før siden den ble skrevet i 2019:

https://www.tv2.no/a/9050074/

Handler om at Lawan Hassan står frem med diagnosen mikropenis som han fikk da han var 12 år. Han har 4 cm penis, men 12 cm erigert. Er 12 cm erigert virkelig mikropenis? Står at han er helt på grensen til å ha diagnosen da... 

Han jeg dater nå tror jeg med øyemål er kun 10-12 cm erigert, men hadde ikke trodd han har mikropenis...

Nei, han mener at han har 4 cm mindre enn normalen ! Man leser ofte at snittet liksom skal ligge på alt fra 12-18 cm, så realiteten er at man egentlig ikke har noe peiling! Det blir som å si at gjennomsnitts høyden på norske menn er 120-180 cm, men det sier seg vel selv når en mann med 12 cm har mikropenis, så er i alle fall ikke DET snittet ...ei heller 13-14-15 cm. Sexologen Thomas Winther går for øvrig ikke ut og benekter at 12 cm er i grenseland heller så ! Jeg er en voksen mann og har selv en veldig liten penis (12.5-13.5) alt ettersom hvordan man egentlig skal måle...noen sier "bone pressed", andre ikke ...så det finnes vel ikke noe klart svar på det heller. Uansett, så har jeg smertelig skjønt at den størrelsen jeg har er langt under snittet da jeg har hatt veldig mange partnere, og følt på det helvete det er å bli baksnakket av kvinner pga av størrelsen.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Toremann skrev:

Nei, han mener at han har 4 cm mindre enn normalen ! Man leser ofte at snittet liksom skal ligge på alt fra 12-18 cm, så realiteten er at man egentlig ikke har noe peiling! Det blir som å si at gjennomsnitts høyden på norske menn er 120-180 cm, men det sier seg vel selv når en mann med 12 cm har mikropenis, så er i alle fall ikke DET snittet ...ei heller 13-14-15 cm. Sexologen Thomas Winther går for øvrig ikke ut og benekter at 12 cm er i grenseland heller så ! Jeg er en voksen mann og har selv en veldig liten penis (12.5-13.5) alt ettersom hvordan man egentlig skal måle...noen sier "bone pressed", andre ikke ...så det finnes vel ikke noe klart svar på det heller. Uansett, så har jeg smertelig skjønt at den størrelsen jeg har er langt under snittet da jeg har hatt veldig mange partnere, og følt på det helvete det er å bli baksnakket av kvinner pga av størrelsen.

Ta turen innom vid vagina tråden. Der kan menn komme med innspill 😀

Skrevet
1 minutt siden, Castor Troy skrev:

Ta turen innom vid vagina tråden. Der kan menn komme med innspill 😀

Hvorfor skal jeg det? Og hva har det med dette å gjøre? :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...