AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har en båt som mine tanteunger er veldig glad i å bli med på turer i. Fiske, for å utforske øyer, bare kjøre rundt osv. Båten er ikke så stor så om det er flere så har det hendt jeg må kjøre i to omganger, feks til en øy. Drivstoff koster jo, så jeg lurte på om det er teit å spørre min søster og bror om de kan spytte i litt? Blir fort litt ekstra når jeg selv ikke ville vært like ofte i båten uten de. Gjør meg ingenting å spandere i ny og ne, men de er glad i å være med ukentlig-annenhver uke. Om sommeren er det gjerne oftere og da er også mine søsken med ++. Anonymkode: 0c156...e59
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Jeg tenker det spørs litt. Hvis dine søsken gjør tilsvarende ting med dine barn og deg som også koster penger, så går det sikkert opp i opp. Men hvis det er en stor utgift for deg og du ikke har så god økonomi så er det innafor å spørre. Anonymkode: c05b5...9c9 13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det spørs litt. Hvis dine søsken gjør tilsvarende ting med dine barn og deg som også koster penger, så går det sikkert opp i opp. Men hvis det er en stor utgift for deg og du ikke har så god økonomi så er det innafor å spørre. Anonymkode: c05b5...9c9 Har ikke barn selv. Jobber kun 50%. Anonymkode: 0c156...e59 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Ja, det kan du spørre om, og de synes helt sikkert ikke at det er noe problem! Snill tante du😊 Anonymkode: 9fefb...76c 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Har hatt båt selv og vet hva drivstoff kostet på min båt, så ja: det synes jeg du kan be om: enten spørre rett ut eller pakke det inn ved å hinte om at du ikke har råd til så mye drivstoff. Hadde du vært søsteren min hadde jeg tilbudt med å bidra... Anonymkode: 64f6d...c9c 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Min søster og hennes mann tjener mye bedre enn oss, de har inntekt på 1,5mill og jeg er student med barnefar som tjener rundt 430.000. Jeg hadde ikke tatt det ille opp om du forklarte det sånn som her og hadde helt klart bidratt for at ungene og du skulle ha det fint sammen. Hadde blitt lei meg om det ble mindre tid med tante fordi du ikke tok det opp Anonymkode: d2b0c...487 2
FluffyJuggernaut Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 Nei, syns egentlig det er dumt at de ikke har bidratt uten at du må spørre når de vet at du bare jobber 50%. 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 Hvis det er du som inviterer dem på båttur er det rart å forvente betaling for det, da får du heller la være å invitere oftere enn du har råd. Hvis det er de selv som spør om du kan dra på tur med dem kan du derimot godt si at det gjør du gjerne, men da trenger du bidrag til drivstoff. Anonymkode: 0f97e...7b5 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Det kommer an på om du inviterer eller om de spør selv om å være med Anonymkode: 68461...188 2
Leo Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 Det er nok ikke alle som tenker over at drivstoff til en liten båt også koster penger og at noen hundrelapper er mye når man har lav inntekt. For noen med bedre inntekt er det en bagatell og det ville jo være synd om dette skulle ødelegge kosen både for ungene og deg så jeg ville ha snakket med søsknene mine og lagt det frem slik som du gjør i HI. Hvis noen blir sure for det så er de bare rare! 2
Gjest Alterego666 Skrevet 8. februar 2020 #11 Skrevet 8. februar 2020 Jeg tenker det er en lav pris for å være en populær tante. Men hvis kostnaden faktisk går ut over andre viktige ting, kan det være greit å lufte. Alternativt kan du ønske deg nødvendige ting til båten i presang. Tauverk, bunnstoff, fendere.....
applestories Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun egentlig ikke har råd til å betale for slike opplevelser fra hennes egen lomme? Blir vel temmelig kjipt for barna hennes da, å aldri oppleve noe som helst på gunn av elendig økonomi fra foreldrene deres + hvis du setter deg fullstendig "på bakbeina" angående penger. Anonymkode: e5f52...f18 Tror du har det bak fram her. Prøv å lese tråden en gang til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå