Gå til innhold

deling av bilder ut på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er heilt okei med andre som legger ut bilder av barna deres ut på facebook, instagram, snapchat? 

Her er det tanter og onkler og farmødre, oldemødre osv som elsker og legge ut bilder av mitt barn for og vise til  verden. Uansett om jeg har sagt at jeg ikke er ok med dette så legger de ut uansett. Føles som om jeg ikke har noe kontroll på mitt barns privat liv lengre. Har heller ikke god kontakt med barnets far for og snakke med han.

Hvordan kan jeg sørge for at bilder ikke blir lagt ut? eller se hva dem legger ut? Har ikke alle på facebook, instagram osv så kan ikke se hva de legger ut..

Mvh S-m

Anonymkode: 2d4d4...6c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen 🙄

Anonymkode: ddf6a...1e3

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Jeg og samboer har gitt beskjed til hele familien at bilder av barnet ikke skal legges ut noen plass uten tillatelse fra oss. Men når du ikke er sammen med barnefar blir det vanskelig, for han har rett til sin mening her også. 

Anonymkode: 2459e...084

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen 🙄

? Igjen til deg og, slutt og kommenter er døds irriterende med disse kommentarene og 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Igjen til deg og, slutt og kommenter er døds irriterende med disse kommentarene og 

Du får begynne å holde deg til en tråd så blir det ikke slike kommentarer..

Skrevet

Man spør far rett ut om han har gitt tillatelse. Har han det, så legger man den død med mindre det er snakk om bilder som tydelig krenker barnets rett til privatliv, enten pga innhold eller mengde. 

Hvis far IKKE har gitt tillatelse, så anmelder du. Det blir sikkert henlagt, men det er vel det man kan gjøre. Ellers er det advokat og søksmål. 

Anonymkode: ee355...4dd

• Liker 1
Skrevet

Faren til barnet kan gi tillatelse, og da er det lite du kan gjøre med det. Hvis dere derimot er enige må resten av familien akseptere at de ikke får lov.

Anonymkode: 7c740...7fb

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man spør far rett ut om han har gitt tillatelse. Har han det, så legger man den død med mindre det er snakk om bilder som tydelig krenker barnets rett til privatliv, enten pga innhold eller mengde. 

Hvis far IKKE har gitt tillatelse, så anmelder du. Det blir sikkert henlagt, men det er vel det man kan gjøre. Ellers er det advokat og søksmål. 

Anonymkode: ee355...4dd

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren til barnet kan gi tillatelse, og da er det lite du kan gjøre med det. Hvis dere derimot er enige må resten av familien akseptere at de ikke får lov.

Feil far eier ikke barnet selv for og ta sånne avgjørelser selv det er begge foreldrene som må vær enige om dette. Vis far sier ja betyr ikke det at alle dem skal gå amok me og legge ut bilder av mitt barn.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Feil far eier ikke barnet selv for og ta sånne avgjørelser selv det er begge foreldrene som må vær enige om dette. Vis far sier ja betyr ikke det at alle dem skal gå amok me og legge ut bilder av mitt barn.

Far eier ikke barnet, men han har rett til å samtykke på vegne av barnet. På samme måte trenger ikke du hans samtykke dersom du ønsker å legge ut et bilde selv.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far eier ikke barnet, men han har rett til å samtykke på vegne av barnet. På samme måte trenger ikke du hans samtykke dersom du ønsker å legge ut et bilde selv.

han trenger ikke mitt eller jeg hans men når det kommer til andre så er det annerledes og greit og spør begge slik at en ikke føler seg totalt øverkjørt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...