AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Hei. Jeg har en 7 år gammel gutt som går i 2 klasse. Han har vært tørr siden han sluttet med bleie som 2,5 åring og har ikke tidligere vært plaget med uhell. Nå den siste tiden har han plutselig begynt å få uhell på dagtid. Han forteller selv at han glemmer å gå på do, siden han synes leken er så morro, eller at han ønsker å gjøre seg ferdig med arbeidet han jobber med i timene på skolen. Hjemme går det fint, her har vi faste rutiner. Han har ikke uhell hver dag, men nok til at det kan bli lagt merke til av sine medelever. Det har vært en situasjon hvor flere gutter har ledd av han.. det knuser jo mammahjertet mitt. Han tørr heller ikke å låse do døren på skolen - jeg har derfor en avtale med læreren om at han får ha en medelev som «dovakt». Jeg har bedt læreren om å minne han på om å gå på do i lunsjpausen, men det er ikke hver dag dette blir husket på. Er det noen som har lignende erfaring, og kan dele erfaringer om hva som hjalp? Opplever ikke at han ikke kjenner at han må på do, han velger å la være fordi han ikke vil gå glipp av morroa. Vi har prøvd flere tiltak for å motivere han, men så langt uten hell... han tisser seg ikke ut på natten. Har bestilt time hos fastlegen for å drøfte det med henne også. Anonymkode: c7204...b56
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Urinveisinfeksjon? Diabetes? "Bare en fase"? Anonymkode: c0f41...f58
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urinveisinfeksjon? Diabetes? "Bare en fase"? Anonymkode: c0f41...f58 Jeg heller mot «bare en fase» - men har bestilt time hos fastlegen for å utelukke eventuelt få bekreftet andre ting. Anonymkode: c7204...b56
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 Dere er helt sikre på at det ikke dreier seg om mobbing, og en nervøs reaksjon på dette? Godt at dere har bestilt time hos fastlegen, men snakk med gutten om det som skjer på skolen, og jeg ville fått ansatte til å følge ekstra med på hva som foregår i friminuttene (inklusive hva som skjer ved toalettene). Ikke lag noe oppstyr overfor gutten, ta det forsiktig. Anonymkode: fb91c...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå