AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Hei, vi sliter med å selge vår 4-roms i et nybygg i Oslo.Vi har bodd der 3 år. Har fulgt alle anbefalinger; hatt stylist, hatt det skinnende rent osv. Lagt oss mange hundre tusen under i pris ift hva naboer med tilsvarende har fått fordi det er 1 etg. Men det er mer som en 2 etg fordi det er over en garasje. Har hatt to visninger samt to fellesvisninger. Kun fått et bud 400 000 under prisantydning, og kjøper nektet forhandle. Det jeg lurer på nå er om vi skal legge ut boligen uten garasje og prøve selge garasje separat? På den måten kan man kanskje nå flere ved at vi går det 400 000 i prisantydning.Noen erfaringer? De som har vært på visninger har alle forskjellige grunner til å ikke ville kjøpe, ingen grunner som går igjen liksom. Jeg føler det kanskje er at de ikke forelsker seg i leiligheten på en måte. Alle sier den er fin, den er jo fra 2017, og dermed strøken sånn sett. Det er så belastende prosess, mister nattesøvnen av dette. Anonymkode: 8c049...b1d
newman01 Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Boligprisstatistikken for januar slippes idag. Kanskje det hjelper på kjøpelysten? OBOS-prisene steg vel med rundt 8-9% i januar sammenlignet med desember, så kanskje det er gladnyheter å vente. Nyhetene slippes rundt lunsjtider idag 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Ville ikke solgt garasjen separat. Du må også vurdere om det er lovlig, i mott borettslag må man være andelseier for å eie garasjeplass. Anonymkode: 381c8...100 5
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke solgt garasjen separat. Du må også vurdere om det er lovlig, i mott borettslag må man være andelseier for å eie garasjeplass. Anonymkode: 381c8...100 Og i tillegg er det en stor fordel at det følger med garasjeplass. Dette er en fireroms - altså en familiebolig. Jeg hadde aldri kjøpt leilighet i oslo uten parkeringsplass. De driver jo å fjerner gateparkering overalt og mange steder er det et helvete å få parkert, også utenfor sentrum. Til ts: du får solgt til slutt. Ha litt is i magen. Du kan vurdere å få noen til å hjelpe deg med styling (noe annet enn dere har gjort før). Jeg faller ikke for slikt, men det er overraskende mange som gjør det. Kanskje nye bilder? Endret 5. februar 2020 av solmåneogstjerner 6
prt90 Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Jeg tror fort man kan få høyere pris ved å selge leilighet og parkeringsplass separat. En garasjeplass i Oslo koster fort mellom 400 tusen og 1 million, og det reflekteres sjelden av takst som er mest opptatt av kvadratmeter. Så til den dårlige nyheten: Hvis du ikke får solgt er sannsynligvis prisen feil. Du har jo fått bud, bare ikke til den prisen du vil ha, da er nok taksten feil dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå