Gå til innhold

Mamma som kommenterer vekt og godterispising.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 30 og har en søster 31. Både jeg og min søster har noen kilo for mye, vil ikke si vi er feite, men vi har litt mage og er i øvre delen av normalsjiktet. Mamma har alltid vært tynn. Sist helg var jeg og min søster på besøk hos mamma. Jeg fikk som vanlig høre at jeg har blitt så tynn og ble nærmest tvangsforet med både middag og sjokolade. Mens min søster fikk høre at hun burde passe på vekten og ikke spise så mye godteri.  Slik er det nesten hver gang vi er på besøk hos mamma. 

Både min søster og jeg er glad i søtsaker og ingen av oss har noensinne likt trening. 

Flere som har opplevd lignende? 

Anonymkode: b5d6a...b31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i din søsters sko i mange år og vred meg og viste så godt jeg kunne at det ikke ble godt mottatt, ble stille, mutt, lei meg. 

Men det så hun ikke. 

Så en dag sa jeg rett ut, kort og greit "Det sårer meg veldig når du kommenterer kroppen min og det jeg spiser. Jeg har et speil og er ikke dum. Det er ikke dette jeg trenger fra min mor."

Og hun har skjerpet seg masse og sier ofte et lite unnskyld om det glipper ut. Hun forklarte at hun var redd for helsen og jeg forklarte at jeg vet, men at jeg er et menneske og at mamma skal være en trygg havn, og ikke en som gjør meg liten og usikker. Hun ante ikke at det hadde den effekten på meg og siden hun er et godt menneske som elsker meg så tok hun det til etterretning. 

Verdt et forsøk. Si det rolig og ikke eksploder. Og si at det ikke er ønsket mer overhodet. Hverken den ene eller andre retningen. 

Anonymkode: aaf6a...4ec

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Verdt et forsøk. Si det rolig og ikke eksploder. Og si at det ikke er ønsket mer overhodet. Hverken den ene eller andre retningen. 

Anonymkode: aaf6a...4ec

Takk! skal prøve å si ifra. 

TS

Anonymkode: b5d6a...b31

Skrevet

Jeg har aldri vært tjukk, men har en stesøster som alltid har vært litt rundt, og hun har alltid fått høre det fra sin mor (som også er kronisk på slanker'n). Har sett det hos venninner også. Får inntrykk av at mødre som skal slanke de tjukke døtrene sine er veldig vanlig.

Anonymkode: bc75b...6bc

Skrevet

Mamma kommenterer alltid det jeg spiser. Jeg har hatt noen kilo for mye, da fikk jeg høre det. Jeg har vært noen kilo for lett, fikk høre det da og. Nå er jeg helt normalvektig, og jaggu får jeg kommentarer nå også. Og det verste er at hun blir såret når jeg gir beskjed.. Noen er bare ikke helt riktig skrudd sammen når det gjelder sånne ting. 

Anonymkode: 03ac3...8eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...