Gå til innhold

Hva slags matbokser er dere mest fornøyd med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fra ikea. Billige og bra

Anonymkode: 9f2c7...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Firkant fra Blafre med ett stort og to små rom. Ungene håndterer de fint selv, lokket holder seg på i sekken, det er plass til yoghurt i de små rommene. (Ikke traktor eller andre figurmatbokser fra blafre, de er vanskelige å rengjøre og håndtere for barna)

Ene boksen har vi hatt i bruk i fem år nå, vaskes daglig i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 345ea...2b6

• Liker 3
Skrevet

På Biltema (de største butikkene, ihvertfall) og Jernia selger de noen gjennomsiktige bokser med klipslokk på i plast. De er lettere å klipse på enn Sistema, og de finnes i mange forskjellige størrelser. De har holdt formen i åresvis med vask i oppvaskmaskinen, og de kan fryses og tas i mikrobølgeovn (uten lokk). Helt geniale!

Anonymkode: 2487f...c61

• Liker 1
Skrevet

Sistema sine i alle fasonger, og størrelser. Vi har også bare sistema drikkeflasker. 

Skrevet

De på clas olsen som de andre sier.De er bra! Sistema og bama sine bukte jeg men de ble fort ødelagt i "hengselet" etter noen turer i maskinen. De har noen på kitchen som har overtatt ettee sistema.De er god.Lokket sitter godt. 3rom oppi du kan ta ut 1 eller 2 eller 3 eller ha alle 3 oppi. Lokket er litt tungt å få på for små kanskje. Henger godt fast!

Anonymkode: 72bcb...3e9

• Liker 1
Skrevet

Sistema! Veldig fornøyd med de som er i to etasjer og man åpner på midten. Alt i ett, så slipper å holde orden på lokk og innmat og dill. Og de to-tre brødskivene holder seg på plass og slipper å bli slengt rundt inni boksen. 

Anonymkode: 32040...1d8

Skrevet

Støtter de som sier Sistema. De har så mange ulike typer at det er enkelt å finne en som passer ditt/barnas behov. Og ikke minst er de utrolig solide og holdbare. De eldste vi har hatt har vært brukt og vasket i maskin nesten daglig i 6-7 år og er fremdeles like fine. Har aldri opplevd at en eneste Sistema matboks har blitt ødelagt. Når man ser det på den måten er de på ingen måte dyrere enn de billige matboksene som man må kjøpe ny av hele tiden fordi de ikke tåler noe som helst. 

Skrevet

Kjøper folk faktisk matbokser til over 70 kr stykket? :sjokkert: Her bruker vi Clas Ohlsson sine, 3 for 50. Eller kjøper på Nille når det er tilbud på 10 - 20 kr per matboks.

Anonymkode: 76863...86c

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper folk faktisk matbokser til over 70 kr stykket? :sjokkert: Her bruker vi Clas Ohlsson sine, 3 for 50. Eller kjøper på Nille når det er tilbud på 10 - 20 kr per matboks.

Ja, min egen matboks i metall ga jeg 300 kroner for. Den har jeg hatt i ti år. 

Skrevet
4 timer siden, Arkana skrev:

Støtter de som sier Sistema. De har så mange ulike typer at det er enkelt å finne en som passer ditt/barnas behov. Og ikke minst er de utrolig solide og holdbare. De eldste vi har hatt har vært brukt og vasket i maskin nesten daglig i 6-7 år og er fremdeles like fine. Har aldri opplevd at en eneste Sistema matboks har blitt ødelagt. Når man ser det på den måten er de på ingen måte dyrere enn de billige matboksene som man må kjøpe ny av hele tiden fordi de ikke tåler noe som helst. 

De fra Bama som vi har nå, er 4-5 år gamle. De fra Sistema tålte ikke å bli kastet veggimellom i ADHD-raseri de heller, så med den risikoen i mente kjøper jeg heller billige holdbare enn dyre holdbare. 

Anonymkode: c8f9c...e13

Skrevet

Veldig fornøyd med frozzypack. Holder maten kjølig slik at man kan ha alt fra pastasalat til skiver med ost som ikke blir svett 😊 solid matboks som maten holder seg godt i! 

https://www.coolstuff.no/Frozzypack-Matboks/2430?dv_adwords_campaign=1543045582&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=pla-350542090247&utm_content=89670630692&gclid=Cj0KCQiA7OnxBRCNARIsAIW53B-zPWRbwEAUoji3IFFjAcW3qhTKKeZaxzhv73L-THsZAq4wrwdDuJ0aAvVEEALw_wcB

Skrevet
23 timer siden, Geirfuglen skrev:

Ja, min egen matboks i metall ga jeg 300 kroner for. Den har jeg hatt i ti år. 

Matboksene fra Nille kjøpte jeg da eldste begynte på skolen, han går nå 3. året på videregående. Like fine :)

• Liker 1
Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet (endret)

ClipFresh (fra Kitch'n). Ulike størrelser + de har deler man kan sette inn eller ta ut, ved behov. F.eks hvis du vil ha 1/2 del fylt med bær, og 1/2 brødmat. 

Jeg er fornøyd. Lenge siden sist jeg ble glad av mat-bokser😅

Endret av HunSomSaDetRettUt
Skrevet
På 4.2.2020 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Firkant fra Blafre med ett stort og to små rom. Ungene håndterer de fint selv, lokket holder seg på i sekken, det er plass til yoghurt i de små rommene. (Ikke traktor eller andre figurmatbokser fra blafre, de er vanskelige å rengjøre og håndtere for barna)

Ene boksen har vi hatt i bruk i fem år nå, vaskes daglig i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 345ea...2b6

Vår vaskes i maskinen 2 ganger i uka og den har sprekt etter bare 4 mnd i bhg. Ble skuffet over en så dyr matboks som ikke holdt lenger enn det. 

Anonymkode: 9f2c7...3b2

• Liker 1
Skrevet

De fra Clas Ohlson. Har sikkert 15 stk, helt perfekte! 

Skrevet
På 4.2.2020 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Denne bruker vi og. Lokket går aldri av og det er plass til tre skiver og litt frukt om man skjærer opp.

https://www.clasohlson.com/no/Matboks-1,2-l/p/34-8550-5

Anonymkode: 53ae1...85c

Samme her, eller tilsvarende design med mer morsom design.

Men ALDRI masse små rom og ALLTID enkel og solid festemekanisme. Jo enklere og stødigere, jo bedre. Fancy løsninger som går fort i stykker, eller upraktiske varianter som krever mye innsats ved vask, er uaktuelt for min del.

Anonymkode: f83f1...300

Skrevet

Alle de ulike variantene fra sistema er vi fornøyd med. Ulik boks til ulik matpakke. Om det er tur, brødmat, middagsrester osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...