Hedda-78 Skrevet 4. februar 2020 #1 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg har tette barn av samme kjønn. De bruker nesten samme størrelse i undertøy og sokker, men bare nesten. De kan altså ikke dele på sokker, og å dele undertøy er vel ikke mange som gjør. Men det er altså klin umulig å holde rede på hvilke sokker og hvilke truser som hører til hvilket barn, hvis det ikke står navnelapp i. En svart sokk i str 35 er jo til forveksling lik en svart sokk i størrelse 38 når de ligger i en haug. Til nå har jeg løst det ved å sette navnelapper i hver bidige sokk og hver eneste truse. Men nå er jeg lei, og barna begynner jo også å bli litt for store til å ha navnelapper i trusene. Hvordan holder dere orden på hvilke truser som tilhører hvilket barn, når de er så like i størrelse? Og en ting er at jeg, som kjøper alle disse sokkene og trusene, kanskje kan klare å huske forskjell på dem, men hvordan få mannen og barna til å se det også...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Del Skrevet 4. februar 2020 Sokkene på coop (Basic, tror jeg de heter) har størrelsen skrevet under foten Anonymkode: 36d10...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 4. februar 2020 #3 Del Skrevet 4. februar 2020 Kast alt og kjøp i hver sine farger 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 4. februar 2020 #4 Del Skrevet 4. februar 2020 Bare blå truser og hvite sokker til det enw barnet. Og gule truser og sorte sokker til det andre barnet 😁✌🏻 Eller så kan de hvertfall plukke ut trusene sine selv når de er vasket. Jeg og mannen har stort sett bare sorte sokker, og skjer mer en en gang at våre blir mikset opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Del Skrevet 4. februar 2020 Sorte til mannen, hvite til meg, blå/grønn nyanser til neste, rød/rosa nyanser til siste. Anonymkode: 994f0...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Del Skrevet 4. februar 2020 Her har de heldigvis samme str i sokker. Løste det en periode med å feste en hvit sytråd øverst i kanten på sokkene til ene. Nå har de felles sokkelager. Trusene skilles ved at ene går sorte og grå truser, andre får truser i alle andre farger. Dette er de fornøyd med selv og. Anonymkode: 16c60...105 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Del Skrevet 4. februar 2020 Gi de hver sin skittentøys kurv. Anonymkode: d8bbc...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Del Skrevet 5. februar 2020 De deler selv om størrelsen er ulik. Anonymkode: a8f60...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2020 #9 Del Skrevet 5. februar 2020 Har tre jenter, vanskelig å se forskjell på klærne til minst to av dem. Opplegget jeg kjører: Alle har hver sin kurv på vaskerommet for rene klær. Jeg legger det oppi når det er rent og tørt. Sokker legges i en sokkekasse, det er umulig å vite hvem som eier hva. Så da plukker vi alle fra sokkekassen. Andre plagg som jeg ikke vet hvem eier, legges på benken. Alle har selv ansvar for å hente sitt eget på vaskerommet, og å vaske selv hvis det er noe som på død og liv må være ferdig i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Del Skrevet 5. februar 2020 Kom akkurat på. Om de begge har hver sin vaskepose som sokkene og trusene legges i? Sånn til bher med glidelås? Anonymkode: 36d10...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Del Skrevet 5. februar 2020 Vi lever med det. Trusene har motiv som barna selv ser på, og størrelselapp som jeg sorterer etter. De kommenterer og bytter når det blir feil. Sokker tar vi på gefülen. De i str.38 blir fort str.35 etter noen vasker. Anonymkode: cc8ff...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Del Skrevet 5. februar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom akkurat på. Om de begge har hver sin vaskepose som sokkene og trusene legges i? Sånn til bher med glidelås? Anonymkode: 36d10...473 Det bruker jeg som er alene til og med. For at sokker ikke skal sette seg fast i maskinen. Noe som er svært sjeldent, men som likevel kan skje. Mine forslag er, bruk vaskeposer. Ha ulike farger. La de ha hver sin skittentøyskurv. Anonymkode: c4d0b...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. februar 2020 #13 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) Vi kjøper ulike motiver/farger til hvert barn. Hvis mannen ikke klarer å huske hvilket motiv/hvilken farge som hører til hvilket barn ville jeg bare lagt alt i en balje og latt barna selv sortere ut eget undertøy/sokker. Endret 5. februar 2020 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #14 Del Skrevet 5. februar 2020 Venninnene mine klager på det samme. Men ærlig talt, hvem er det som har skyld i dette? Det er dere foreldre. Når sokkepar skilles så kjøper dere nytt. Så sitter dere å klager på at dere har et hav med undertøy hjemme. Bruk hodet, tenk litt når dere handler, gå etter farger og mønstre. Verre er det faktisk ikke Anonymkode: ee337...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 5. februar 2020 #15 Del Skrevet 5. februar 2020 Jeg ville kjøpt sokker hvor størrelsen står på, vet P.O.P har det, og har sett det andre plasser også. Eller gått for fargekoding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå