AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Fikk baby for 2 mnd siden , og la ut bilde av hn på fb. Eneste jeg har lagt ut, så da fikk bilde masse oppmerksomhet. Noe jeg la merke til er at min mor driver å takker folk som kommenterer, og sier tusen takk med masse hjerter osv. Er det smålig av meg å henge meg opp i? Kan ofte sitte med inntrykk at hun nesten skal ha det til å fremstå at det er hun selv som har født barnebarnet sitt i mange settinger. Skal ha mye til å handle om seg. Merker at jeg tar avstand når hun skal ta så mye plass. Dette er ikke en enestående hendelse. Har et barn til som hun skal være først ute med å lage babybok, og forsølve diverse babyting da hn var liten, Det som for meg er noe foreldrene burde få gleden av å gjøre selv. Man kan si at hun gjør dette for å være hyggelig.. men følelsen jeg sitter med er at jeg føler meg overkjørt og ikke respektert som foreldre til mine barn.. Trenger noen synspunkt fra andre som er mormor. Om dere føler noe slags "rett" (Ikke slemt ment) Anonymkode: b6d40...550
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Hun høres bare ut som en stolt mormor, syns du legger for mye i dette. Anonymkode: bbd8b...2ef 28
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Nei. Det er ting barnas foreldre får gjøre. Jeg har laget til mine og nå er det deres tur. Stå på kravene. Lykke til. Anonymkode: 8f0f6...e12 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun høres bare ut som en stolt mormor, syns du legger for mye i dette. Anonymkode: bbd8b...2ef Ja, hadde det vært kun det, men summa summarum blir det sammenlagt litt vel intenst. Når hun i tillegg skal være først med å gjøre ting som er stas for foreldre å gjøre. Ts Anonymkode: b6d40...550 2
Ulven Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er mormor til to og nei slike ting ville det ikke falle meg inn å gjøre. Jeg har prøvd å ligge lavt når det gjelder slike førstegangsopplevelser som jeg vet foreldre gjerne vil gjøre med barna sine, og det er også helt uaktuelt å kommunisere med noen på min datters facebook. Moren din høres ikke helt rydig ut, men det er kanskje ikke noen overraskelse at hun holder på slik? Jeg vil tro at hun har overtrådt dine grenser opp i gjennom barne og ungdomsår også? 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er ting barnas foreldre får gjøre. Jeg har laget til mine og nå er det deres tur. Stå på kravene. Lykke til. Anonymkode: 8f0f6...e12 Hun blir så eitrende fornærma og kan sutre og gi silent treatment i evigheter etterpå... Hun kalte meg nynazist fordi jeg valgte å ikke la 6 åringen få være oppe så lenge hn ville en lørdag... Ts Anonymkode: b6d40...550 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, Ulven skrev: Jeg er mormor til to og nei slike ting ville det ikke falle meg inn å gjøre. Jeg har prøvd å ligge lavt når det gjelder slike førstegangsopplevelser som jeg vet foreldre gjerne vil gjøre med barna sine, og det er også helt uaktuelt å kommunisere med noen på min datters facebook. Moren din høres ikke helt rydig ut, men det er kanskje ikke noen overraskelse at hun holder på slik? Jeg vil tro at hun har overtrådt dine grenser opp i gjennom barne og ungdomsår også? Tusen takk for svar! Ja, det har vel blitt mer resultat i at det er jeg som er urimelig og ligner for mye på min far (som hun hater) Det blir jo bare til at jeg syns hun er grusomt irriterende, og bare blir sliten av henne.. Vil jo ikke ha det sånn. Ts Anonymkode: b6d40...550 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Jeg synes du overdriver. Det er jo ikke vondt ment. At hun er engasjert burde være noe som belønnes ikke straffes. Hun er stolt og glad for å være mormor og gjør det i beste mening. Senk skuldrene litt. Anonymkode: 78e03...b9f 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk baby for 2 mnd siden , og la ut bilde av hn på fb. Eneste jeg har lagt ut, så da fikk bilde masse oppmerksomhet. Noe jeg la merke til er at min mor driver å takker folk som kommenterer, og sier tusen takk med masse hjerter osv. Er det smålig av meg å henge meg opp i? Kan ofte sitte med inntrykk at hun nesten skal ha det til å fremstå at det er hun selv som har født barnebarnet sitt i mange settinger. Skal ha mye til å handle om seg. Merker at jeg tar avstand når hun skal ta så mye plass. Dette er ikke en enestående hendelse. Har et barn til som hun skal være først ute med å lage babybok, og forsølve diverse babyting da hn var liten, Det som for meg er noe foreldrene burde få gleden av å gjøre selv. Man kan si at hun gjør dette for å være hyggelig.. men følelsen jeg sitter med er at jeg føler meg overkjørt og ikke respektert som foreldre til mine barn.. Trenger noen synspunkt fra andre som er mormor. Om dere føler noe slags "rett" (Ikke slemt ment) Anonymkode: b6d40...550 Hva hindrer deg i å lage din babybok? Jeg forstår ikke hvorfor det skal være et problem at hun lager en også. Anonymkode: 78e03...b9f 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Det med Facebook er jo kjempeirriterende! Min mor gjorde det samme med et bilde jeg la ut (og det var ikke like viktig som ditt bilde), og hun skrev og kommenterte på kommentarer under bildet mitt. Ser jo helt teit ut, for den generasjonen bruker jo masse smileys og dritt. Så jeg forstår at du reagerer! Men personlig hadde jeg ikke giddet å ta det opp, bare sakte men sikkert ha mindre og mindre med henne å gjøre. Anonymkode: c2a24...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva hindrer deg i å lage din babybok? Jeg forstår ikke hvorfor det skal være et problem at hun lager en også. Anonymkode: 78e03...b9f Kanskje mest fordi hun tydeliggjør at hun er først ute, har mest bilder, blåser det veldig opp for det eldste barnebarnet. Ts Anonymkode: b6d40...550 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kalte meg nynazist fordi jeg valgte å ikke la 6 åringen få være oppe så lenge hn ville en lørdag... Ts Anonymkode: b6d40...550 😆 Anonymkode: f86cf...31c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det med Facebook er jo kjempeirriterende! Min mor gjorde det samme med et bilde jeg la ut (og det var ikke like viktig som ditt bilde), og hun skrev og kommenterte på kommentarer under bildet mitt. Ser jo helt teit ut, for den generasjonen bruker jo masse smileys og dritt. Så jeg forstår at du reagerer! Men personlig hadde jeg ikke giddet å ta det opp, bare sakte men sikkert ha mindre og mindre med henne å gjøre. Anonymkode: c2a24...9f6 Akkurat sånn ja. Lager nesten hele samtaler under kommentarer.. Nei, tenker også at jeg bare lar det ligge, men ikke gir henne noe oppmerksomhet på det. Hun har også en tendens til veldig grandiose planer som hun nevner 2 ganger til dagen om hun får sjansen. Så til slutt orker man ikke svare i det hele tatt, og da maser hun enda mer... Sa ifra en gang om at det holdt å si det en gang... Hjelpes så sint hun ble... Ts Anonymkode: b6d40...550 1
Kemila Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 Det med babybok er vel ikke noe problem? Lag en selv også? Synes det var fint gjort jeg. Når min mor kommenterer noe teit på min facebook/Instagram, sier jeg det rett ut til henne og sletter kommentarene. Enkelt og greit!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Hva i alle dager har det å si at hun kommenterer på face? Eneste hun oppnår er å fremstå litt merkelig ovenfor dine kontakter, i og med at hun ikke forstår sosial kutyme. Og babybok med mer, la henne pusle med det. Du lager ditt. Det kan aldri bli for mange minner. At hun bruker ord som nynazist, driver silent treatment, lage planer på deres vegne - DET er et problem. Hvorfor handlet ikke HI om dette? Anonymkode: 8d88f...7ef 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 Hun høres ekstremt intens ut. Det har vel mer med hennes personlighet å gjøre enn at hun er mormor. Om du ikke får dempet henne, får du bare forsøke å overse det som overses kan (kommentarer på Facebook) og si fra hvor skapet skal stå der du synes du må (leggetid, forsølving). Anonymkode: 08690...81e 1
SansaS Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Alle skjønner vel at hun bare er en stolt mormor. Ikke gjør noe ut av dette. 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 Slett kommentarene hennes på Facebook. Da forsvinner hele tråden med kommentarer som hun har laget. Om hun skal ha samtaler i kommentarfeltet kan det gjøres privat på pm. Anonymkode: 0603a...8a5 4
Belima Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har valgt å ikke ha min datter eller svigersønn som venner på FB. De bør ha sitt liv blandt venner der inne. Er helt sikker på at ingen av oss "lider" av den grunn. Mener at alle bør ha et fristed.
Zienna Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 Hun er bare veldig stolt. og bobler litt over. Overse det, og gled deg heller over at barnet ditt har en engasjert bestemor Selv er jeg stolt farmor, men av typen som er mer forsiktig. Men jeg forstår veldig godt bestemors glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå