Gjest Familytree Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Mange dokumentarer om mobbing og grooming i sosiale nettverk viser hvordan noen nettsider setter barn i fare som har fri tilgang til innhold som ingen kan ikke forestille. Jeg husker Amanda Todd-saken og den tragiske slutten hva som skjedde i 2012. Jeg er sikker på at innholdsregulering på internett har blitt bedre, men du (fedre og mødre) føler deg trygg? Hva er din erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Vi får digitale og jevnlige rapporter på hvilke nettsider poden besøker. Vi har også digital tidssperre på hans konto, både mtp når han får begynne med det på morgenen samt total tid å bruke Enkelte nettsider har vi selvsagt sperret for ham. Internett må brukes med måte, men har sine fordeler. Min mann og jeg møttes via nett. Min mann jobber innen IT. 100% oversikt er nok likevel vanskelig å få. Man vet ikke om han mobbes av andre via egne chatter f. eks. Anonymkode: b9b63...49b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Jeg tror vel ikke det er trygt, men hva er egentlig det her i verden. Som med det meste annet så må de øve, få noen erfaringer, og ha voksne tilstede rundt seg som kan følge opp. Tror datteren vår var rundt 5 når vi startet å snakke om nettvett, og hva som er ok / ikke ok. Så har vi tatt det videre derfra, og jeg opplever at vi har et barn som er bevist på «farene» ved internett. I tillegg har vi vært pirkete på å følge aldersgrenser, og aldri hørt på «alle andre får lov» Så ja, jeg føler meg trygg men bevist, og vi følger med. Jeg vet nå også av erfaring at hun kommer til oss og diskuterer det hvis hun opplever noe som ikke er greit. Jeg tror sjelden innholdskontroll eller forbud fører til noe bra, da blir jo ting bare mer spennende, og vanskeligere å fange opp. Anonymkode: c60ef...cdd 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Trygt, nei? Ganske langt derifra, vil jeg si. Derfor følger jeg med på hva hun driver med på nett. Og avventer sosiale medier en stund til (tredjeklassing, men her omkring er det visst vanlig med egen mobil med snap, insta og det som er for førsteklassinger) mens vi jevnlig snakker om nettvett og nettikette. Anonymkode: 3d8e6...3ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå