AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har møtt en ny fyr jeg liker veldig godt! Vi har hatt sex og jeg har også lyst til å ha/få oralsex med ham- men jeg tør ikke! Når vi har sex bruker vi kondom, men jeg er så redd for at jeg kan få kjønnssykdom ved ubeskytta oralsex. Han kan selvsagt ha kondom når jeg går ned på ham (selv om det er litt usexy), men hva med når han går ned på meg? Hvordan løser man det....? Han prøvde kysse meg nedover magen sist, men jeg stoppet ham. Er jeg rar? Har jo lest at ting kan smitte oralt også... Anonymkode: 634ab...a42
Jr.Garcon Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en ny fyr jeg liker veldig godt! Vi har hatt sex og jeg har også lyst til å ha/få oralsex med ham- men jeg tør ikke! Når vi har sex bruker vi kondom, men jeg er så redd for at jeg kan få kjønnssykdom ved ubeskytta oralsex. Han kan selvsagt ha kondom når jeg går ned på ham (selv om det er litt usexy), men hva med når han går ned på meg? Hvordan løser man det....? Han prøvde kysse meg nedover magen sist, men jeg stoppet ham. Er jeg rar? Har jo lest at ting kan smitte oralt også... Anonymkode: 634ab...a42 Jeg har verken ubeskyttet samleie eller ubeskyttet oralsex før begge har testet seg. Det meste som smitter via samleie smitter også ved oralsex, så får du bestemme selv om du ønsker å være "rar" og trygg, eventuelt "ikke rar" og brått få herpes / gonore osv. Det er vel kun Hiv som sjeldent smitter den veien -i alle fall sjeldent fra kvinnen til mannen som gir oralsex. Litt større risiko med smitte fra mannen til kvinnen når hun gir oralsex, men fortsatt langt lavere smitterisiko enn ved samleie. Endret 4. februar 2020 av Jr.Garcon 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 18 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Jeg har verken ubeskyttet samleie eller ubeskyttet oralsex før begge har testet seg. Det meste som smitter via samleie smitter også ved oralsex, så får du bestemme selv om du ønsker å være "rar" og trygg, eventuelt "ikke rar" og brått få herpes / gonore osv. Det er vel kun Hiv som sjeldent smitter den veien -i alle fall sjeldent fra kvinnen til mannen som gir oralsex. Litt større risiko med smitte fra mannen til kvinnen når hun gir oralsex, men fortsatt langt lavere smitterisiko enn ved samleie. Hvorfor venter du til du har byttet partner før du tester deg? Man skal i grunn teste seg mellom hver partner og ikke vente til man har hatt sex med ny partner før man tester seg, selv om man bruker kondom. Om begge tester seg mellom hver partner og man møter noen man dater eksklusivt så trenger man heller ikke teste seg på nytt før man har sex uten kondom. Anonymkode: cd672...3bd
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Ja, vet...! Altså - jeg vet jeg er clean ift sykdommer. Og han skal teste.. Men samtidig vet jeg at jeg har HPV-virus, det vet jeg fordi jeg har hatt celleforandringer på livmorhalsen (men ikke kjønnsvorter altså- jeg har den typen som «bare» gir celleforandringer)... og det er jo et virus og ikke noe jeg kan behandle 😕 kanskje han også har noe slikt, det kan man jo ikke behandle! Herpesvirus fx.. argh - det er så mange «farer» der ute/nede hehe.. Anonymkode: 634ab...a42 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Det er bare bra du passer på og dumt å ta sjanser, man vet virkelig ikke hva folk går rundt med om dagen. Du er ikke rar, du er en av få smarte der ute som beskytter deg selv, folk er flinke til å lyve om dagen og brått ender du opp med klamydia eller herpes... Anonymkode: 7a8d1...736 3
Jr.Garcon Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor venter du til du har byttet partner før du tester deg? Man skal i grunn teste seg mellom hver partner og ikke vente til man har hatt sex med ny partner før man tester seg, selv om man bruker kondom. Om begge tester seg mellom hver partner og man møter noen man dater eksklusivt så trenger man heller ikke teste seg på nytt før man har sex uten kondom. Anonymkode: cd672...3bd Jeg skrev ikke noe sted at jeg alltid venter med testing før jeg har ny partner og aldri tester meg etter endt relasjon. Men om du velger rekkefølgen - Beskyttet sex, testing, ubeskyttet sex, forhold slutt. Ny partner, beskyttet sex, testing , ubeskyttet sex, eller din nevnte rekkefølge så har det liten praktisk betydning så sant du ikke har hatt en utro partner, og da blir gående lenger enn nødvendig før du oppdager at du er smittet av klamydia f.eks. Så det kan seff være et godt argument for din rekkefølge, men jeg syns det alltid er naturlig med testing før ny partner uansett - da jeg ikke tar den "jaja, testet meg for 3 år siden" automatisk som god fisk, og siden en del har SJOKKERENDE lite peiling på inkubasjonstider og tester seg for ting som umulig kan påvises så raskt etter en eventuell smitte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Han kan ha på kondom når du suger, og så kan man ta et nytt kondom og klippe av toppen og deretter klippe på langs for å lage en slikkelapp til deg. Anonymkode: c0c8a...a79 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 11 timer siden, Jr.Garcon skrev: Jeg har verken ubeskyttet samleie eller ubeskyttet oralsex før begge har testet seg. Det meste som smitter via samleie smitter også ved oralsex, så får du bestemme selv om du ønsker å være "rar" og trygg, eventuelt "ikke rar" og brått få herpes / gonore osv. Det er vel kun Hiv som sjeldent smitter den veien -i alle fall sjeldent fra kvinnen til mannen som gir oralsex. Litt større risiko med smitte fra mannen til kvinnen når hun gir oralsex, men fortsatt langt lavere smitterisiko enn ved samleie. Du vet at når man drar til legen for å teste seg for kjønnssykdommer, så testes det ikke for herpes med mindre det er synlig utbrudd? Anonymkode: c32f9...c9d 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor venter du til du har byttet partner før du tester deg? Man skal i grunn teste seg mellom hver partner og ikke vente til man har hatt sex med ny partner før man tester seg, selv om man bruker kondom. Om begge tester seg mellom hver partner og man møter noen man dater eksklusivt så trenger man heller ikke teste seg på nytt før man har sex uten kondom. Anonymkode: cd672...3bd Det kommer da helt an på. Det er ikke alltid det er noe mellomrom å snakke om, siden man må vente 12 uker før en hivtest er sikker uansett, så har man kanskje hatt noen partnere med kondom, før man møter noen man vil satse på uten, osv. Jeg er poly, så da har jeg ofte en del paralelle relasjoner også. Så jeg tester meg 1-4 ganger i året, og etter og i starten, alt ettersom. Dersom jeg krever at en ny partner skal teste stikker vi gjerne på Olafia sammen, både fordi det er koselig med selskap og for å vise at jeg ikke forventer noe jeg ikke leverer selv. Anonymkode: 19187...8d0 2
Jr.Garcon Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at når man drar til legen for å teste seg for kjønnssykdommer, så testes det ikke for herpes med mindre det er synlig utbrudd? Anonymkode: c32f9...c9d Ja, men jeg sørger selvsagt alltid for at jeg testes for ALT. Samme som at selv om en eller annen tilbakestående lege tror at "ordentlige" heterofil ikke får hiv, så ber jeg også om blodprøve for å teste for det. Spiller liten rolle om du ikke har klamydia hvis du går rundt hiv positiv i 10 år og smitter to kjærester for å si det sånn.
AndersenG Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en ny fyr jeg liker veldig godt! Vi har hatt sex og jeg har også lyst til å ha/få oralsex med ham- men jeg tør ikke! Når vi har sex bruker vi kondom, men jeg er så redd for at jeg kan få kjønnssykdom ved ubeskytta oralsex. Han kan selvsagt ha kondom når jeg går ned på ham (selv om det er litt usexy), men hva med når han går ned på meg? Hvordan løser man det....? Han prøvde kysse meg nedover magen sist, men jeg stoppet ham. Er jeg rar? Har jo lest at ting kan smitte oralt også... Anonymkode: 634ab...a42 Du er fonuftig!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 22 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Ja, men jeg sørger selvsagt alltid for at jeg testes for ALT. Samme som at selv om en eller annen tilbakestående lege tror at "ordentlige" heterofil ikke får hiv, så ber jeg også om blodprøve for å teste for det. Spiller liten rolle om du ikke har klamydia hvis du går rundt hiv positiv i 10 år og smitter to kjærester for å si det sånn. Hiv bør man selvsagt teste for, og jeg har aldri opplevd at det ikke er med i standard sjekk, og på Olafia er også syfilis og gonore med. Men å driver å teste voksne for herpes og hpv når de ikke har symptomer er bare bortkastet bruk av helsevesenets ressurser. Majoriteten av den voksne befolkningen går uansett rundt med dette uten å ha en eneste plage, og det kan ikke behandles, så da er denne informasjonen meningsløs. Anonymkode: 19187...8d0 2
Jr.Garcon Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hiv bør man selvsagt teste for, og jeg har aldri opplevd at det ikke er med i standard sjekk, og på Olafia er også syfilis og gonore med. Men å driver å teste voksne for herpes og hpv når de ikke har symptomer er bare bortkastet bruk av helsevesenets ressurser. Majoriteten av den voksne befolkningen går uansett rundt med dette uten å ha en eneste plage, og det kan ikke behandles, så da er denne informasjonen meningsløs. Anonymkode: 19187...8d0 Det er absolutt ikke mitt inntrykk og erfaring, men kjempebra om min erfaring er unntaket!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 Finnes det noen trygge hjemmetester? Anonymkode: 33c3b...492
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #16 Skrevet 26. februar 2020 På 4.2.2020 den 19.54, AnonymBruker skrev: Ja, vet...! Altså - jeg vet jeg er clean ift sykdommer. Og han skal teste.. Men samtidig vet jeg at jeg har HPV-virus, det vet jeg fordi jeg har hatt celleforandringer på livmorhalsen (men ikke kjønnsvorter altså- jeg har den typen som «bare» gir celleforandringer)... og det er jo et virus og ikke noe jeg kan behandle 😕 kanskje han også har noe slikt, det kan man jo ikke behandle! Herpesvirus fx.. argh - det er så mange «farer» der ute/nede hehe.. Anonymkode: 634ab...a42 Det finnes beskyttelse for kvinner når det kommer til oralsex som kalles "dental dams" - et tynt plastikkark som legges over kjønnsorganet. En annen ting er at HPV kan smitte oralt og er en av de hyppigste årsakene til munn- og halskreft. Det er ikke noe man ønsker å ha i munnen. Jeg håper ikke du lar noen gi deg oralsex uten at de blir informert om at du har HPV. Anonymkode: 84040...e84 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #17 Skrevet 26. februar 2020 Hpv smitter ved kyssing også. Anonymkode: 810ef...b8c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #18 Skrevet 26. februar 2020 På 5.2.2020 den 15.24, Jr.Garcon skrev: Ja, men jeg sørger selvsagt alltid for at jeg testes for ALT. Samme som at selv om en eller annen tilbakestående lege tror at "ordentlige" heterofil ikke får hiv, så ber jeg også om blodprøve for å teste for det. Spiller liten rolle om du ikke har klamydia hvis du går rundt hiv positiv i 10 år og smitter to kjærester for å si det sånn. Hsv gir ofte negativt utslag på blodprøver til tross for at man kan ha det. Så helt trygg er du ikke. Anonymkode: 810ef...b8c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 På 26.2.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev: Det finnes beskyttelse for kvinner når det kommer til oralsex som kalles "dental dams" - et tynt plastikkark som legges over kjønnsorganet. En annen ting er at HPV kan smitte oralt og er en av de hyppigste årsakene til munn- og halskreft. Det er ikke noe man ønsker å ha i munnen. Jeg håper ikke du lar noen gi deg oralsex uten at de blir informert om at du har HPV. Anonymkode: 84040...e84 Nei, altså jeg er dritredd for ubeskyttet sex og smitte, bakterier osv.. Men nå er vi sjekket begge to og erklært friske.. Jeg vet dog at jeg har hpv, men det kan jo være han har det fra før, det vet vi ikke. Han vil gå ned på meg, men jeg holder igjen fordi jeg ikke vil gi ham noe han ikke "burde" få.. så fortsatt redd for å gå ubeskytta. Anonymkode: 634ab...a42
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #20 Skrevet 28. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, altså jeg er dritredd for ubeskyttet sex og smitte, bakterier osv.. Men nå er vi sjekket begge to og erklært friske.. Jeg vet dog at jeg har hpv, men det kan jo være han har det fra før, det vet vi ikke. Han vil gå ned på meg, men jeg holder igjen fordi jeg ikke vil gi ham noe han ikke "burde" få.. så fortsatt redd for å gå ubeskytta. Anonymkode: 634ab...a42 Han er informert, men han vil likevel, da.. Anonymkode: 634ab...a42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå