Gå til innhold

Ta oppvasken med grønnsåpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier.. funker det å ta oppvasken med grønnsåpe? Har oppvaskmaskin, så det blir mest litt større ting som kjeler osv som vaskes for hånd, og nå er jeg snart tom for oppvaskmiddel. Er litt imot at det markedsføres tusen forskjellige vaskemidler til alle mulige steder i huset, da det meste bare er såpe, og mye også kan vaskes med enkle hjemmelagde blandinger av eddik, sitron, natron osv. VEL, for å komme til poenget, er det noen tydelig ulempe ved å vaske opp med grønnsåpe som jeg ikke klarer å komme på? Det er jo en naturlig og svanemerket såpe.. og det blir jo like rent.. eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsåpe er svært sterkt og inneholder blandt annet lut. Det eg er seg egentlig bare til grovvask. Oppvasksåpe er mer universal og mye mildere. Dersom du bare skal ha én såpe er den bedre. 

Anonymkode: bb996...7ef

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller droppet grønnsåpen og brukt Zalo el. linkende på alle overflater bortsett fra tre, der kan du bruke bare vann.

Anonymkode: d62bf...341

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe er svært sterkt og inneholder blandt annet lut. Det eg er seg egentlig bare til grovvask. Oppvasksåpe er mer universal og mye mildere. Dersom du bare skal ha én såpe er den bedre. 

🤣🤣🤣

Dette tror jeg topper dumhet her inne. Og det sier sitt. 

Det vil ikke funke så godt å vaske opp med grønnsåpe, da du nok vil få ei fetthinne på alt. Men det vil jo ellers bli rent. 

Anonymkode: 65a3d...2fa

Skrevet

Som de andre skriver egner ikke grønnsåpe seg til oppvask. Legger igjen en beskyttende hinne etter vask, ikke det beste akkurat når en skal koke/steke mat etterhvert.

Ville ikke kjøpt Zalo (⚠️skadelig, med langtidsvirkning, for liv i vann) men ett annet oppvaskmiddel som f.eks sunlight som også er fint til klesvask (ikke i vaskemaskin riktignok)

Skrevet

Grønnsåpe etterlater en fetthinne, det vil du ikke ha på kjøkkenting 😅

Anonymkode: f12dc...9aa

Skrevet

Som det sies er oppvaskmiddel laget for å kunne skylles helt av. Andre typer er ikke nødvendigvis giftige, men det er store sjanser for at de vil sette smak.

Anonymkode: 2c0b9...d22

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂😂 lut du liksom......

Anonymkode: 8cd24...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...