AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Skal reise med Hurtigruten for første gang (Svolvær - Trondheim), og ha med barn og bil. Det står at man må sjekke inn senest 30 min før avgang. Jeg har lyst til å få sjekket inn når den ankommer havnen. Kan jeg gjøre dette, evt hvor tidlig kan man sjekke inn? Og hva med bilen, er mannskapet behjelpelige med å kjøre bilen ombord? Er det en cafe eller lignende som selge mat på kveldstid, som ikke koster skjorta? Anonymkode: b3393...074
reiseglad Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Du må selv kjøre bilen ombord, så innsjekk 30 minutter før betyr bare at du må stå i bilkøen senest 30 minutter før. Du får ikke kjørt ombord før de har fått på land gods og evt andre biler. Kafeen/kiosken har åpent hele døgnet, så du får tak i mat. Restauranten har åpent til måltidene (frokost, lunch, middag), den er dyrere enn kafeen. Litt avhengig av hvilken båt du skal med, er det også lett servering i baren (nøtter, chips ol) på kveldstid.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Du kan spørre om å få hjelp til å kjøre ombord. Evt ring på forhånd å spørre. Anonymkode: 6299a...bb3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Tar ofte hurtigruten med bil, blir alltid spurt om jeg ønsker å kjøre ombord selv eller om de skal gjøre det😊 Er forøvrig like lett som å kjøre inn i en garasje, bare litt skummelt første gangen! Du kan spørre når du går ombord når båten legger til kai, har noen ganger levert fra meg nøkkel i resepsjonen, da ordner de resten😊 Er dyrt med mat og drikke ombord, så anbefaler å gå i land å handle der du kan om du ikke har måltider med på billetten😊 Anonymkode: 2f4a8...7d1
reiseglad Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Enig med sistemann: ta med deg noe mat til turen, eller matpakke, det blir fort dyrt å kjøpe alle måltider ombord.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Må man ikke møte opp tidligere med bilen? Trodde det. Anonymkode: 5603b...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå