AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg har 4 søppelsekker med bruklige klær, problemet er bare at de er drit møkkete! Ligget i noen åpne kasser i utehuset i 2-3 år... har vært mus der og insekter... -.- ikke noe hull, men lukter ikke så godt og en del bøss på dem... Kan dette sendes rett til fretex? Vet ikke om de vasker det der... eller er jeg nødt til å kjøre 10 maskiner med klær? Syns det er synd å kaste det. Anonymkode: cf7ff...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Del Skrevet 4. februar 2020 Så klart du vasker de!!! Anonymkode: abd35...c3c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #3 Del Skrevet 4. februar 2020 Det er snilt å vaske dem, men tror nok fretex vasker skitne klær som kommer inn. Bedre å levere skitne klær en å kaste dem iallfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Del Skrevet 4. februar 2020 De renser tøyet før det skal ut i butikk, men likevel smart å vaske, så det virker som det kommer fra et oppegående hjem. Klart du vasker... Anonymkode: e2dab...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så klart du vasker de!!! Anonymkode: abd35...c3c Så klart??? Er da vel ikke "så klart det" kan hende de sendes rett til et stort vaskeri for alt JEG vet. Men hvis ikke så. Anonymkode: cf7ff...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. februar 2020 #6 Del Skrevet 4. februar 2020 Det er da normal folkeskikk å sørge for at det man sender fra seg er rent! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Del Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, MarianneE skrev: Det er da normal folkeskikk å sørge for at det man sender fra seg er rent! Ja hvis man gir det til enkelt personer ja, men bør da vel ikke være så nøye om det i utgangspunktet sendes til et vaskeri. Anonymkode: cf7ff...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 4. februar 2020 #8 Del Skrevet 4. februar 2020 Hvis de har fått jordslag og "kjellerlukt" er de mest sannsynlig ødelagt. Spnn lukt er vanskelig å få bort. Men ja, vaskes vil jeg også si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. februar 2020 #9 Del Skrevet 4. februar 2020 Kun vist de er skitne eller lukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, kaleidoskop skrev: Hvis de har fått jordslag og "kjellerlukt" er de mest sannsynlig ødelagt. Spnn lukt er vanskelig å få bort. Men ja, vaskes vil jeg også si Jeg vasker det isåfall på 60 grader og kaster det som ikke tåler gradene... Anonymkode: cf7ff...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Del Skrevet 4. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så klart??? Er da vel ikke "så klart det" kan hende de sendes rett til et stort vaskeri for alt JEG vet. Men hvis ikke så. Anonymkode: cf7ff...f5d Klærne må jo sorteres før de vaskes. Så om du ikke vasker dem på forhånd så må jo noen andre drive å sortere klærne fra søppelet ditt. Anonymkode: 1a914...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuumi Skrevet 4. februar 2020 #12 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) Jeg hadde ikke vasket. Det er sykt mye klær å vaske, hvis de ikke vil ha det så får de kaste det. Til dere som vasker, priser dere klærne selv også før dere leverer dem inn eller? Endret 4. februar 2020 av Yuumi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vasker det isåfall på 60 grader og kaster det som ikke tåler gradene... Anonymkode: cf7ff...f5d Ikke kast! Fretex vil til og med ha de hullete undikkene dine, de resirkulerer klær som ikke kan brukes igjen som klær. Anonymkode: 3d9aa...8e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Del Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart??? Er da vel ikke "så klart det" kan hende de sendes rett til et stort vaskeri for alt JEG vet. Men hvis ikke så. Anonymkode: cf7ff...f5d Jo, det er like klart som at julaften er 24.desember hver år. Anonymkode: abd35...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Del Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er like klart som at julaften er 24.desember hver år. Anonymkode: abd35...c3c Nei det vil jeg ikke si. Anonymkode: cf7ff...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 4. februar 2020 #16 Del Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, Yuumi skrev: Jeg hadde ikke vasket. Det er sykt mye klær å vaske, hvis de ikke vil ha det så får de kaste det. Til dere som vasker, priser dere klærne selv også før dere leverer dem inn eller? Ja for det blir jo akkurat det samme. Jeg sender ikke fra meg ting som er møkkete og stinker, prinsippsak uansett hvem det er til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Del Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke kast! Fretex vil til og med ha de hullete undikkene dine, de resirkulerer klær som ikke kan brukes igjen som klær. Anonymkode: 3d9aa...8e0 Fretex ønsker først og fremst klær og andre tekstiler som kan selges. Dette er med og bidrar til et bedre miljø og til Frelsesarmeens sosiale arbeid. Ødelagte tekstiler kan gjenvinnes, men for tiden er mengden ødelagte tekstiler større enn det gjenvinningsløsningene kan benytte. https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo/hva-blir-toyet-til/odelagte-tekstiler-kan-gjenvinnes/hva-gjor-du-med-odelagte-sokker-strompebukser-og-truser De ødelagte klærne brukes som pussefiller og lignende. Begrenset hvor mange pussefiller man trenger. er Fretex informasjo Anonymkode: 1a914...448 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fretex ønsker først og fremst klær og andre tekstiler som kan selges. Dette er med og bidrar til et bedre miljø og til Frelsesarmeens sosiale arbeid. Ødelagte tekstiler kan gjenvinnes, men for tiden er mengden ødelagte tekstiler større enn det gjenvinningsløsningene kan benytte. https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo/hva-blir-toyet-til/odelagte-tekstiler-kan-gjenvinnes/hva-gjor-du-med-odelagte-sokker-strompebukser-og-truser De ødelagte klærne brukes som pussefiller og lignende. Begrenset hvor mange pussefiller man trenger. er Fretex informasjo Anonymkode: 1a914...448 Kan lage kluter av det selv da, det som e ødlagt. Trenger flere kluter. Anonymkode: cf7ff...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg ville kastet dette i restavfall 🤫 Ja, Fretex har tidligere sagt at de ønsker seg alt av tekstiler. De har senere gått tilbake på det, de ønsker ikke det alikevel. Og de vil ikke ha tilgrisede tekstiler og klær, som f.eks klær med maling på. Føler at klær med muselort og mugg blir i det samme gata. Kast de heller i restavfall, for forbrenning. Anonymkode: b0b84...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville kastet dette i restavfall 🤫 Ja, Fretex har tidligere sagt at de ønsker seg alt av tekstiler. De har senere gått tilbake på det, de ønsker ikke det alikevel. Og de vil ikke ha tilgrisede tekstiler og klær, som f.eks klær med maling på. Føler at klær med muselort og mugg blir i det samme gata. Kast de heller i restavfall, for forbrenning. Anonymkode: b0b84...7a6 Det er ikke mugg på de, og kan ikke se noe musebæsj, men lukter som om det har vært mus å tissa der på noen av klærne. De blir helt fine om de vaskes. Er i gang med første maskin på 60 grader nå. Er synd å kaste fine klær i søpla. Anonymkode: cf7ff...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå