Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp startet å løpe. Jeg har en drøm om å bli skikkelig flink til det 

Hvilke sko  anbefaler dere til dame på 40år, bmi 29, mest asfaltløping? Og forholdsvis rimelige (om jeg fortsetter løpinhen vil jeg byttenut disse førstskoene med noen bedre)

Anonymkode: f6f41...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Hoka Clifton, ikke billig men jeg tviler på at du kommer til å bytte de ut ;) 

Skrevet

Jeg har prøvd flere merker. For meg er Mizuno best, de har også vart mye lenger enn andre sko.
Det viktigste er jo at du prøver sko selv og finner noe du liker. Om du handler på XXL eller Gmax har de 100% fornøyd garanti og du kan bytte til andre sko.

Skrevet

...men jeg misliker Mizuno og får konstant gnagsår av dem, og synes Hoka har alt for bløt demping.

Om du er ganske tung og skal løpe på asfalt som fersk løper bør du ha noen sko som har god demping. Asfalt er hardt og påkjenningen på kroppen er enorm. Men valg av løpesko er så veldig individuelt - det avhenger av passform på skoene, om du liker mye og myk demping eller om du vil ha en sko som er litt fastere og føles raskere, om du har spesielle behov for stabilitet, om du foretrekker flate sko (nulldropp) eller sko som "skrår nedover" (høyere drop) og så mye mer.

Du kan godt spørre om hjelp til å finne sko i butikken hvis du er helt blank, men det funker også bra å bare prøve masse forskjellige sko i butikken og kjøpe de som føles best og som lommeboka har råd til.  Du skal jo antageligvis ikke løpe så veldig langt med dem og det er uansett kjempeviktig at du begynner i det små og trapper forsiktig opp med løpemengden. Tidligere var man veldig opptatt av pronasjon og at man feks. skulle ha spesielle sko hvis man overpronerte, men det har nok de fleste gått bort fra.

Både Adidas, Nike, Asics, Altra, Saucony, Hoka One One, Mizuno, New Balance, Salomon, Under Armour, Brooks og flere andre har bra løpesko-modeller. Men ingen her inne vet hvilke sko som passer akkurat deg best...

Anonymkode: 7da43...651

Skrevet

Jeg liker under armour sine sko som tracker hvordan jeg løper og kommer med tilbakemelding på stegslengden osv. 

F.eks disse: https://www.sportamore.no/produkt/192382-under-armour-hovr-infinite-f-gra/887777?from=248861457&ad=13585195377&pad=22220791834&gclid=CjwKCAiAyeTxBRBvEiwAuM8dnaOIxNXXMiGkFzNRsj613d37GZmSxKWk7PoaSVDRHbNjgB15xny6qRoCRDgQAvD_BwE

Anonymkode: 9e729...401

Skrevet

Jeg liker mizuno og nike, men hater hoka. Du må nesten gå i en butikk og prøve noen på foten ☺️

Anonymkode: 70dae...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...