Izzach Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 (endret) Bør vi innføre norske skoleuniformer eks gutter. Svart dressbukser/shorts om sommeren hvit skjorte slips og hvite knestrømper samt ingen sko til innebruk jenter svar strømpebukse svart skjørt hvit bluse og slips samt ingen sko til innebruk og likt får voksne eks menn Samme som guttene damer samme som jentene Endret 4. februar 2020 av Izzach 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Nei. I så fall så kan gutter og jenter ha lik uniform. Mange jenter som ikke liker å gå i skjørt, meg selv inkludert, hvorfor i all verden skal de tvinges til det når ikke guttene må? Anonymkode: 853f7...d98 29
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Kan godt ha uniform, men da tenker jeg at jenter kan gå med bukse om de vil. Anonymkode: c6e88...a94 15
Gjest Villfisker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Syns uke det er en dum ide. Da forsvinner kjøpepress for merkeklær.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er vel mest spent på hvordan boblebuksene og boblejakka i uniformen vil se ut. Du vet, de tingene som koster mer enn skjorta, bokstavelig talt Anonymkode: 4a13b...b92 15
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 problemet med uniform her i landet er klimaet. utelek, kjeledresser, støvler, etc. Anonymkode: d5043...eb6 14
Izzach Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2020 Ja jo men hva det de voksne burde de gå i samme uniform jeg tenker at det hadde hvert smart for det motiverer elever til og bruke uniformen
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Synes tanken om skoleuniform, og at det kan endre på presset om å ha merkeklær og det aller nyeste og feteste. Men vi trenger bedre uniformer enn det vi typisk ser på film, det jenter må bruke skjørt og gutter bukser. Det burde være fritt valg hva man ønsker å bruke. Anonymkode: 521c0...76d 1
Izzach Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er uenig jeg tenker at hvis alle voksne og elever i skolen går likt kledd vill ingen føle seg ute stengt
Gjest Frankenstein1 Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 Nei. Man må løse problemene, ikke bare dekke over symptomene.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, Izzach skrev: Jeg er uenig jeg tenker at hvis alle voksne og elever i skolen går likt kledd vill ingen føle seg ute stengt Og derfor er du uenig? Makes sense... Anonymkode: 8b5ba...527 4
Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 Jeg ønsket meg skoleuniform da jeg gikk på skole, helt fra barneskole til vgs. Dette var noe man så i amerikanske filmer og det so jo veldig gøy ut. Det hadde løst problemer med dyre merkeklær, ingen kunne gått utfordrende kledd, og man hadde sluppet å tenke på hva man skulle ha på seg. Dette hadde spart foreldre for en del kroner i klesbudsjettet. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 Måtte i såfall tilpasse norske forhold, bukser som tåler ute forholdene. Uniform du beskriver vil jo hemme barna i lek og aktiviteter. Anonymkode: f6f72...f77 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Det hadde vært helt greit for min del om det ble innført skoleuniform. Men da må alle ha valget mellom skjørt og bukse. Kortarma og langarma skjorte til å veksle mellom årstidene, kort og langbukse og langt skjørt. Ingen grunn til å vise fram hud i skolesammenheng. Anonymkode: e7d63...e27
Snabeltann Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 I nordnorge vil korterma og shorts være helt bak mål... 😂 Sommern kommer ikke før seint i juli, og er over i august! 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Men det vil skape større kroppspress. Du kan ikke lenger ta på noe du kler, du må gå med dere samme som alle andre. I tillegg hjelper det ikke mot merkepress, det finnes smykker, sko, uteklær, mobiler, PC-er, vesker osv. Anonymkode: 036fe...422 33
Izzach Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #18 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært helt greit for min del om det ble innført skoleuniform. Men da må alle ha valget mellom skjørt og bukse. Kortarma og langarma skjorte til å veksle mellom årstidene, kort og langbukse og langt skjørt. Ingen grunn til å vise fram hud i skolesammenheng. Anonymkode: e7d63...e27 Men jeg mener lærere og assistenter bør være samme uniform
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, Snabeltann skrev: I nordnorge vil korterma og shorts være helt bak mål... 😂 Sommern kommer ikke før seint i juli, og er over i august! Noen er veldig varme av seg da, og kunne godt med kortarma og shorts mai-september 😄 Anonymkode: e7d63...e27 1
Izzach Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #20 Skrevet 4. februar 2020 Jeg ser den med smykker og sko men smykkene kan man forby og alle kan gå i sokkelesten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå