AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Jeg og vennen min (ikke norsk statsborger) var på ferie i Norge i en uke, i dag skulle vi begge reise tilbake til Russland (vi studerer der) men han mistet passet og nå kommer han ikke tilbake... Vi har tatt kontakt med ambassaden men fikk ikke særlig mye hjelp der! Anonymkode: e13b2...0fa
EvaLena Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Hva anbefalte ambassaden da? Det er jo de som må veilede dere og som sitter på kompetansen. Første bud er jo å melde passet tapt. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Hvorfor hjelper ikke ambassaden? Regner med du mener ambassaden til landet han er fra. Anonymkode: 4fab9...fe9 4
Morten1 Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Vennen din må til ambasaden av sitt hjemland og få hjelp der 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 De sa at vi må finne to russere som har russisk pass og de kan bekrefte at han er russer osv fordi han mistet lommeboka ( der lå det pass, legitimasjon, bankkort, førerkort osv) 5 minutter siden, EvaLena skrev: Hva anbefalte ambassaden da? Det er jo de som må veilede dere og som sitter på kompetansen. Første bud er jo å melde passet tapt. Anonymkode: e13b2...0fa
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sa at vi må finne to russere som har russisk pass og de kan bekrefte at han er russer osv fordi han mistet lommeboka ( der lå det pass, legitimasjon, bankkort, førerkort osv) Anonymkode: e13b2...0fa Nå er ikke jeg noen spesialist på russisk lov, men det høres veldig rart ut. Anonymkode: 4fab9...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg noen spesialist på russisk lov, men det høres veldig rart ut. Anonymkode: 4fab9...fe9 Ja, det synes vi og... 😕 Aner ikke hva vi skal gjøre fordi vi må bekrefte hans identitet ellerno Anonymkode: e13b2...0fa
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg noen spesialist på russisk lov, men det høres veldig rart ut. Anonymkode: 4fab9...fe9 Det der gjaldt i Sverige når min svenske venninne mistet vesken sin med alle ting, hun måtte finne to svensker som kunne bekrefte hvem hun er, feks to naboer eller bekjente, eller ett familiemedlem. Jeg trodde de tulla, men neida. Anonymkode: 59c86...1db 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Han har ikke vært så smart at han har bilde av passet et sted da? Jeg har det, sendt på mail til meg selv Har han serfikat eller annen id med bilde? Om han har det i Russland, kan noen sende? Ta kopi av fødselsattest og sende på mail/pr post? Det vil jo samsvare med evt bankkort uten bilde med datoer og andre nummer. Kan han ta kontakt med banken sin for hjelp til bekreftelse av noe slag? Anonymkode: 76de8...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå