Gå til innhold

Barnevennlige supper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Tomatsuppe slo an

Vi har forsøkt kjøttsuppe, men det slo ikke an, de spiste seg mette på flatbrød 😅. Alder 4-7, ikke at det spiller noen rolle, men yngste er såvidt i gang med å spise tomatsuppe uten søl.. Og eldste er litt kresen og spiser lettest om det er få råvarer (spiser alt man finner i lapskaus og gryterett, men ikke lapskaus og gryterett fordi det er for mye blandet sammen). 

Gode smaker som frister unge smaksløker? Tips til tilbehør tas også i mot med takk, vil bare ha ideer en grå vinterdag. :)

Anonymkode: 1e059...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spicy gulrot suppe, den kjøres med blender så det ikke blir masse som er blandet sammen:) 

• Liker 1
Skrevet

Kan du komme på eksempel på noe som ikke er barnevennlig suppe? 

Skrevet

Nypesuppe. Det bruker vel barn å like, og det er veldig sunt. Kan serveres med rundstykker

Skrevet
38 minutter siden, Sokkar skrev:

Kan du komme på eksempel på noe som ikke er barnevennlig suppe? 

Jeg nevnte at de ikke likte kjøttsuppe, og at vi trenger noe enkelt (laget av få råvarer), men enten formulerte jeg meg klønete eller så har ikke du lest annet enn overskriften. 🙂

Takk for tips og nypesuppe hadde jeg ikke hørt om engang! 

Skrevet

Suppe av søtpotet

Skrevet

Støtter søtpotet- eller gulrotsuppe, gjerne med kokosmelk i. Flaskegresskar funker også fint. Bruker å tilsette en boks røde linser også før jeg kjører glatt med stavmikser for litt ekstra næringsinnhold og fylde. 

Anonymkode: 38952...8ef

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen tips? Tomatsuppe slo an

Vi har forsøkt kjøttsuppe, men det slo ikke an, de spiste seg mette på flatbrød 😅. Alder 4-7, ikke at det spiller noen rolle, men yngste er såvidt i gang med å spise tomatsuppe uten søl.. Og eldste er litt kresen og spiser lettest om det er få råvarer (spiser alt man finner i lapskaus og gryterett, men ikke lapskaus og gryterett fordi det er for mye blandet sammen). 

Gode smaker som frister unge smaksløker? Tips til tilbehør tas også i mot med takk, vil bare ha ideer en grå vinterdag. :)

Ostesuppe. Kremost, fløte, kjøttdeig, buljong, purreløk er noe av ingrediensene oppi. Går an med andre grønnsaker og. God og mild i smaken

Skrevet

Tomatsuppe, blomkålsuppe og grønnsakssuppe liker mine barn. 

Anonymkode: e5a50...278

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nevnte at de ikke likte kjøttsuppe, og at vi trenger noe enkelt (laget av få råvarer), men enten formulerte jeg meg klønete eller så har ikke du lest annet enn overskriften. 🙂

Takk for tips og nypesuppe hadde jeg ikke hørt om engang! 

Var ute etter fleire eksempel 😉 

Grønn suppe på grønnsaksbuljong (grønne grønnsaker) med miksmaster, så den blir tykk, og så rømme i midten og eventuelt bacon på? 

Blomkålsuppe med bacon, eller blomkål og brokkolisuppe. 

Fiskesuppe med fisk og gulrot, tror du det kan gå? 

Liker best tykke supper. Det er kanskje lettere å spise? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...