Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man oppgi referanse fra nylige jobber, eller kan man velge?

Jeg har en fast deltidsstilling og to ekstravaktstillinger. Har vært ansatt som ekstravakt i ca 6 måneder, men har ikke hatt kjempe mange vakter. Rundt 15-20 ca. I den faste deltidsstillingen har jeg vært ansatt i snart 2 år, jobber kontinuerlig og føler arbeidsgiver kjenner meg og arbeidet mitt mye bedre enn arbeidsgiverne hvor jeg er vikar. Føler nesten det blir unaturlig å spørre om disse kan være referanse.

Så spørsmålet er vel, må jeg sette mine nyeste arbeidsgivere som referanse på ny jobbsøknad? Er det noe poeng, når jeg har jobbet så lite her som jeg har? Jeg bør jo sette opp disse arbeidsplassene under "nåværende arbeidsplass", og det er fult mulig at jeg får spørsmål på et eventuelt intervju om hva jeg har lært der ol (da disse stillingene gir relevant erfaring for nye jobber jeg søker) - er det ikke da rart om jeg ikke har referanse herfra? 🤔

Anonymkode: 7aeea...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan sette opp hvem du vil. Men noen vil kanskje stusse på om du bruker en referanse fra 6 år tilbake. De fleste skjønner at man ikke ønsker å oppgi nåværende arbeidsgiver.

Skrevet
3 minutter siden, CabinCruiser said:

Nei, du kan sette opp hvem du vil. Men noen vil kanskje stusse på om du bruker en referanse fra 6 år tilbake. De fleste skjønner at man ikke ønsker å oppgi nåværende arbeidsgiver.

Det er et godt poeng. Tenkte ikke over det, da jeg kun skal søke en til liten helgestilling å ha ved siden av de andre. Takk for svar :)

ts

Anonymkode: 7aeea...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...