AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Jeg ønsker å bruke kroppen mer i jobb. Nå sitter jeg på kontorstol 7,5 t hver dag og holder på å få maur i rumpa. Jeg må bevege meg! Kroppen min takler ikke all den stillesittinga. Tips til jobber hvor man er i litt mer fysisk aktivitet? tømrer og snekker er utelukket (er kvinne og gikk studiespess på vgs, har ingen programfag) Anonymkode: 540f4...03c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Sykepleier, ambulansearbeider, lege, personlig trener. Anonymkode: 1e4c0...202 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Gård! Skal selv jobbe to måneder på en gård i sveits i sommer. Eller servitør, vasker, turvegleder... osv Anonymkode: b4406...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Vekter på flyplass Anonymkode: 1db84...7c7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Veivesenet. Det jobber faktisk også kvinner der. Sykkelbud. Fisker. Anonymkode: 77455...53e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veivesenet. Det jobber faktisk også kvinner der. Sykkelbud. Fisker. Anonymkode: 77455...53e Hvordan utdanning må man ha for å jobbe i veivesenet? Anonymkode: 540f4...03c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gård! Skal selv jobbe to måneder på en gård i sveits i sommer. Eller servitør, vasker, turvegleder... osv Anonymkode: b4406...3ea Gård høres og bra ut, må vel bli agronom da først.? 😦 Anonymkode: 540f4...03c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gård høres og bra ut, må vel bli agronom da først.? 😦 Anonymkode: 540f4...03c Tror ikke det, jeg har ikke noen erfaring. Men dette er nå bare en sommerjobb.... Ellers har jeg også jobbet på fjellhytte, tjener ikke fett, men får vært i bevegelse hele dagen Anonymkode: b4406...3ea
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Renhold! Jeg jobber som renholder, og går lett mange tusen steg en arbeidsdag. Får i bunn og grunn betalt for å trene, eller vaske som de kaller det Med mindre man har pause, så går eller står du, samtidig som du bruker overkroppen til noe. Føler det beste med jobben er at jeg er aktiv hele tiden. I tillegg får du rett på minst 5 minutters pause hver time. Jeg har i allefall det. Men kan fint ta mye lengre pauser hvis jeg ønsker det. Så lenge jeg gjør det jeg skal gjøre iløpet av en dag driter de i hvor mye jeg sitter. Jobber i kommunen, så mulig det hjelper. Men spesielt når det er rundvask får jeg brukt masse muskler jeg ikke vanligvis bruker, kjenner det godt dagene etterpå. Det eneste man må være obs på er å bli ekstra flink til å fordele arbeidet på både venstre og høyre side av kroppen, så man ikke sliter ut en arm/muskel/side. Men det gjelder vel alle fysiske jobber. Anonymkode: 1b548...435
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 renhold er et mareritt ! og den treninga du får er ikke positiv, det er ensformig slitasje på kroppen. har ødelagt begge beina mine på vasking, så jeg anbefaler det ikke. svintungt arbeid ! Anonymkode: 847e1...c5f 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: renhold er et mareritt ! og den treninga du får er ikke positiv, det er ensformig slitasje på kroppen. har ødelagt begge beina mine på vasking, så jeg anbefaler det ikke. svintungt arbeid ! Anonymkode: 847e1...c5f Enig, det er ikke verdt det. Hvorfor satse på et yrke der man sliter på kroppen og i tillegg løper stor risiko for å bli utsatt for storstilt sosial dumping gjennom outsourcing til firmaer som behandler en som noe som har satt seg fast under støvelen. Helt fint at man ønsker et fysisk yrke, men man bør da ta fagbrev innen et yrke man får litt rettigheter i. Anonymkode: 1a0aa...5e1 2
Castor Troy Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: renhold er et mareritt ! og den treninga du får er ikke positiv, det er ensformig slitasje på kroppen. har ødelagt begge beina mine på vasking, så jeg anbefaler det ikke. svintungt arbeid ! Anonymkode: 847e1...c5f Hvor lenge arbeidet du med renhold?
Castor Troy Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 Butikkmedarbeider i matbutikk er et aktivt yrke hvor du går mye og det er en del løft.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 4 minutter siden, Castor Troy skrev: Hvor lenge arbeidet du med renhold? 4 år Anonymkode: 847e1...c5f
Libertas Skrevet 5. februar 2020 #18 Skrevet 5. februar 2020 Billakkerer, biloppretter, mekaniker, snekker, renhold, gårdsarbeid
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #19 Skrevet 5. februar 2020 Jeg jobber i dagligvare butikk og jeg er i stor fysisk aktivitet gjennom hele arbeidsdagen 😊 varierende hva vi gjør, men mye aktivitet og en del tungt fysisk arbeid. Jeg har tidligere jobbet på sykehjem, men er i mer aktivitet nå som jeg jobber i butikk. Anonymkode: aabb1...99e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #20 Skrevet 5. februar 2020 - Dyrepasser som å gå tur med hunder, katter, osv. - Postbud (kanskje det er stillesittende og mye rullebånd arbeid, men du er i bevegelse og det kreves god fysisk form) - Vekter - Fengselsvakt eller annen typep vakt - Politi - Blomsterdekoratør - Ambulansesjåfør - Brannkonstabel - Handle for eldre folk og assistere dagligdagse oppgaver - Helsefagarbeider eller sykepleier - Ergoterapaut - Barnehageassistet / barnehagelærer - Asfaltør - Elektriker - Rørlegger - Badevakt - Barista - Pilot - Frisør - Jobbe i TV (kameraman.n, etc) - Fotterapaut - Fisker - Førerhundtrener - Gartner - Hjemmehjelp / personlig assistet for de som trenger, som rullestolbrukere, m.m - Hovslager - Servitør - Influencer - Kokk eller baker - Kabinbesetning på et fly - Koreograf - Konditor - Modell - Trikke eller bussjåfør - Osteopat - Portør (på feks sykehus, hjelpe til med å frakte båren som kommer med sykebil og inn på sykehuset...) - Personlig trener - Reiseliv leder - Reindriftsutøver - Sminkør - Støttekontakt - Skoleassitent - Veterinær Anonymkode: 4093e...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå