Gå til innhold

Nettleseren Chrome. Tapte faner.Trenger hjelp...

fjærestein

Anbefalte innlegg

Fillern, fillern fillern.😫

Jeg hadde masse viktige faner åpne i Chrome og har innstillingen : starte der jeg slapp. (Ja at de fanene som blir lagt ned ved en økt kommer opp igjen neste gang jeg åpner nettleseren.)

Men denne gang så gjorde ikke nettleseren dette og åpnet bare en fane: den der standar tomme. Og det er litt krise. hadde masse viktige faner oppe og så mange jeg ikke helt husker alle. Er det noe annen mulighet å få de opp igjen enn å lete langt bakover i loggen etter en og en? ( noen faner hadde ligget der ca en mnde så det blir mye leting da de ikke ligger først unner: nylig lukket)

Noen snille kunnskapsfulle der ute ett sted ?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det går å åpne nylige faner igjen via en innstilling under menyen.

I stedet for å ha mange åpne faner så er det smartere å lagre sidene som bokmerker eller favoritter, Chrome bruker utrolig mye RAM når det er mange faner åpne og det kan gjøre maskinen veldig treg. Alle disse fanene bruker også båndbredde så hvis du har tregt nett eller mobilt bredbånd så vil du merke det på hastighet og dataforbruk.   

Anonymkode: 17ba8...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det går å åpne nylige faner igjen via en innstilling under menyen.

I stedet for å ha mange åpne faner så er det smartere å lagre sidene som bokmerker eller favoritter, Chrome bruker utrolig mye RAM når det er mange faner åpne og det kan gjøre maskinen veldig treg. Alle disse fanene bruker også båndbredde så hvis du har tregt nett eller mobilt bredbånd så vil du merke det på hastighet og dataforbruk.   

Anonymkode: 17ba8...060

Takk for svar :)

Har sterk maskin så ikke noe problem med mange åpne faner. Men har vel lært noe ja: ta bokmerke av alle faner når har så mye viktig oppe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du dem igjen? Jeg går ofte til logg og nylig lukket for å finne ting jeg har sett på tidligere.

Anonymkode: fa6e8...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, poli10 skrev:

Gå på logg også nylig lukket.

Ja. Lurt. Men av en snodig grunn ligger det ikke noe der. Det vil si alternativet er inaktivt og ikke mulig å velge (ved at teksten i valget "nylig lukket" er blek)

Blir vel å rote meg bakover i loggen.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant du dem igjen? Jeg går ofte til logg og nylig lukket for å finne ting jeg har sett på tidligere.

Anonymkode: fa6e8...635

Jo begynner nå å gå gjennom logg. Ordner seg nok . Fikk bare helt hetta når jeg åpnet nettleseren her. ( og som innbygger her inne, løper en jo ofte til kvinneguiden i "nødens stund"😂)

Og hadde vært så fint om det om det var en lettere løsning til som jeg ikke hadde hørt om. 

Takk for svar. :) 

Endret av fjærestein
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til neste gang er eventuelt å feste fanene eller å lagre de som bokmerker, sånn i tilfelle uhellet skal være ute igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips før uhellet er ute :en kan trykke på «bokmerke alle faner» Da har en hele økten lagret på en gang i en mappe under bokmerker. 

Endret av Margogbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Matas skrev:

Tips til neste gang er eventuelt å feste fanene eller å lagre de som bokmerker, sånn i tilfelle uhellet skal være ute igjen. 

Ble nysgjerrig. Hvordan fester man faner ?

Anonymkode: 96991...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Margogbein skrev:

Surrer litt. Meg over også. 

Høyreklikk på fanen og velg fest fane😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Matas skrev:

Høyreklikk på fanen og velg fest fane😊

Så lurt 😊 Takk😊🌹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...