AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Har en datter på 18 som har spist vegetarisk en stund. På lørdag var vi i familieselskap for andre gang, og igjen er det så mange som kommer med kommentarar! De sier ting som at hun har blitt så tynn at hun har blitt stygg av å være veganer (hun er normalvektig), hun må spise mate som normale mennesker, at de ikke trodde hun var så dum. Kommentarer som dette hagler hele tiden og jeg ser at hun blir lei seg! Hva får kjøttspisere ut av å behandle andre mennesker sånn? Liker de å være grusomme mot både dyr og mennesker? Er livet deres bare bra når de rakker ned på andre og godter seg? Anonymkode: 2db29...32c 10
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Det er ubehagelig for folk at andre velger annerledes enn dem. Da tror de ofte at de tror de er bedre enn dem, og det tåler ikke den gjennomsnittlige nordmann. Anonymkode: 5a50e...b11 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 For det første er ikke alle kjøttetere slik, dette er mennesker som trengs å settes grundig på plass. av både deg og din datter, om dere ikke svarer vil det bare forsette. Ville også vurdert å holde avstand til dem for en stund.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Dette er din familie i et familieselskap. Og du mener alle andre er sånn? Anonymkode: 4ffbe...3ca 19
DominantHr Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Det er fordi oss kjøttspisere er vakrere, sunnere, mer intelligente og morsommere. Sånn er det bare. 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Bare vent. Om noen år vil din datter gå seg lei av vegetarmaten, og sette til livs saftige biffer og burgere på Macern. Anonymkode: 5ff6b...75f 1
Sirah Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Dette handler ikke om at folk som spiser kjøtt er jævla mobbere som du så fint sier, men at familien din totalt mangler folkeskikk og respekt for andres livsvalg. Folk flest driter i hva andre spiser. Med mindre datteren din har sittet å prøvd å belære familien din om sin livsstil så er det familien din det er noe galt med og ikke alle andre. 26
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Familien din er jævla mobbete ja, men ikke fordi de er kjøttetere. Anonymkode: dbc55...4c8 13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 18 som har spist vegetarisk en stund. På lørdag var vi i familieselskap for andre gang, og igjen er det så mange som kommer med kommentarar! De sier ting som at hun har blitt så tynn at hun har blitt stygg av å være veganer (hun er normalvektig), hun må spise mate som normale mennesker, at de ikke trodde hun var så dum. Kommentarer som dette hagler hele tiden og jeg ser at hun blir lei seg! Hva får kjøttspisere ut av å behandle andre mennesker sånn? Liker de å være grusomme mot både dyr og mennesker? Er livet deres bare bra når de rakker ned på andre og godter seg? Anonymkode: 2db29...32c Hva gjorde du når kommentarene kom og du så barnet ditt ble lei seg? Kjøttetere er jo ikke en gruppe med mobbere. Om din familie kommer med stygge kommentarer må dere jo få stoppet dem. Si i fra, liksom. Anonymkode: eb6f7...91f 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Har selv fått min runde med krangling, argumentasjoner osv fordi jeg ikke spiser kjøtt. Jeg kutter folk som skal diskutere hva jeg ville gjort om jeg var på en øde øy og kun hadde bacon til mat tvert! Som jeg sier, tar det på strak arm den gang jeg havner på øya. Heldigvis er jeg i svært god form, ser bra ut og er sunnere og sprekere enn de fleste rundt meg (om jeg kan si det selv) Og da skylder jeg alltid på at det er fordi jeg spiser vegetarisk Og inviterer de på god mat hjemme. Møter de med vennlighet i stedet for argumenter. Skal også nevne at folk er mye mer opplyste nå enn for noen år tilbake, kjenner mange som velger bort kjøtt i stor grad hjemme i forhold til før. Når de kaller meg ekstrem og fanatisk, spør jeg bare hva som er mest ekstremt, å spise døde dyr, eller å ikke gjøre det? Så er det også hvordan folk skal lete etter feil hos meg, fordi jeg ikke spiser kjøtt, så kan jeg heller ikke kjøre dieselbil eller ha på meg dunjakke. Sånt gidder jeg ikke engang å svare på. Be datteren din om å si hun ønsker at folk ikke skal bry seg med hva hun spiser, kutt de med en gang de begynner og be de lese seg opp på miljø, helse og dyrevelferd. Anonymkode: 78250...933 3
Pillarguri Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 18 som har spist vegetarisk en stund. På lørdag var vi i familieselskap for andre gang, og igjen er det så mange som kommer med kommentarar! De sier ting som at hun har blitt så tynn at hun har blitt stygg av å være veganer (hun er normalvektig), hun må spise mate som normale mennesker, at de ikke trodde hun var så dum. Kommentarer som dette hagler hele tiden og jeg ser at hun blir lei seg! Hva får kjøttspisere ut av å behandle andre mennesker sånn? Liker de å være grusomme mot både dyr og mennesker? Er livet deres bare bra når de rakker ned på andre og godter seg? Anonymkode: 2db29...32c Enig med deg om at det er frekt å si denslags kommentarer om folk som velger å spise vegetarmat. Det er deres valg og angår ikke andre. Men, du er ikke helt fri for denslags tendenser selv når du spør om kjøttetere liker å være grusomme mot dyr. Jeg finner det frekt og urimelig av deg. Det er fullt mulig å spise kjøtt samtidig som man er dyreelsker. Hvordan kan du tillate deg å fordømme andres kosthold samtidig som du forventer respekt for din egen families valg? 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 18 som har spist vegetarisk en stund. På lørdag var vi i familieselskap for andre gang, og igjen er det så mange som kommer med kommentarar! De sier ting som at hun har blitt så tynn at hun har blitt stygg av å være veganer (hun er normalvektig), hun må spise mate som normale mennesker, at de ikke trodde hun var så dum. Kommentarer som dette hagler hele tiden og jeg ser at hun blir lei seg! Hva får kjøttspisere ut av å behandle andre mennesker sånn? Liker de å være grusomme mot både dyr og mennesker? Er livet deres bare bra når de rakker ned på andre og godter seg? Anonymkode: 2db29...32c Er ikke mitt inntrykk. Er x-veganer og fikk ikke pes for det. I middagsbesøk spiste jeg det det som jeg kunne spise og lot det andre ligge. (Ved tallerken servering tok de hensyn og spurte meg gjerne om de var usikre) Vet at noen kjøttspisere, veganere og vegetarianere kan være kritisk til andres "diett" men slike folk vil en alltid kunne finne uavhengig av alt. Anonymkode: cff46...765 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 At din familie er en gjeng idioter kommer ikke av at de er kjøttspisere, de er bare dårlig oppdratt. Anonymkode: b5b8c...250 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv fått min runde med krangling, argumentasjoner osv fordi jeg ikke spiser kjøtt. Jeg kutter folk som skal diskutere hva jeg ville gjort om jeg var på en øde øy og kun hadde bacon til mat tvert! Som jeg sier, tar det på strak arm den gang jeg havner på øya. Heldigvis er jeg i svært god form, ser bra ut og er sunnere og sprekere enn de fleste rundt meg (om jeg kan si det selv) Og da skylder jeg alltid på at det er fordi jeg spiser vegetarisk Og inviterer de på god mat hjemme. Møter de med vennlighet i stedet for argumenter. Skal også nevne at folk er mye mer opplyste nå enn for noen år tilbake, kjenner mange som velger bort kjøtt i stor grad hjemme i forhold til før. Når de kaller meg ekstrem og fanatisk, spør jeg bare hva som er mest ekstremt, å spise døde dyr, eller å ikke gjøre det? Så er det også hvordan folk skal lete etter feil hos meg, fordi jeg ikke spiser kjøtt, så kan jeg heller ikke kjøre dieselbil eller ha på meg dunjakke. Sånt gidder jeg ikke engang å svare på. Be datteren din om å si hun ønsker at folk ikke skal bry seg med hva hun spiser, kutt de med en gang de begynner og be de lese seg opp på miljø, helse og dyrevelferd. Anonymkode: 78250...933 Dun jakken bør du holde deg unna, det er dyreplageri. Anonymkode: cff46...765 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, Pillarguri skrev: Enig med deg om at det er frekt å si denslags kommentarer om folk som velger å spise vegetarmat. Det er deres valg og angår ikke andre. Men, du er ikke helt fri for denslags tendenser selv når du spør om kjøttetere liker å være grusomme mot dyr. Jeg finner det frekt og urimelig av deg. Det er fullt mulig å spise kjøtt samtidig som man er dyreelsker. Hvordan kan du tillate deg å fordømme andres kosthold samtidig som du forventer respekt for din egen families valg? Man dreper ikke dem man elsker for å kutte dem opp i småbiter og steke dem.. Anonymkode: b8245...ae0 3
Gjest Keikolina Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare vent. Om noen år vil din datter gå seg lei av vegetarmaten, og sette til livs saftige biffer og burgere på Macern. Anonymkode: 5ff6b...75f Enig. Jeg vil ikke ha noen alternative med hampklær og veganer hjemme hos meg. Har slår vi ihjæl grisen på bakrommet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Din familie mobber, ikke kjøttetere. Jeg spiser kjøtt og kritiserer ikke andres mat. Syntes heller det er de "gode" plantespiserene som til stadighet ønsker å påvirke meg. Også politisk. Og det er provoserende. Det er de som er "dyreelskere" som vil innføre avgifter på min mat. Det er de som vil innføre kjøttfri mat , det er de som gjør alt for å nekte meg å spise normal mat. Jeg lar de være i fred. Det er de som ikke lar meg være i fred. Jeg lar dem spise sin salat og nøtter i fred. De kan godt la meg være i fred og. Anonymkode: 692ef...655 2
Pillarguri Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man dreper ikke dem man elsker for å kutte dem opp i småbiter og steke dem.. Anonymkode: b8245...ae0 Dette viser igjen at det er ekstreme holdninger hos vegetarianere/veganere. Noe jakt på vilt er nødvendig for at det ikke skal bli for mange av dem og at de som en konsekvens sulter i hjel. Husdyr som lever gode liv hos bønder som tar godt vare på dem, det er forsvarlig og god dyrevelferd. Dette kjøttet er helt utmerket å spise, eller skal man utrydde alle husdyr? Jeg er glad i dyr men elsker ikke oksen på båsen eller sauen på fjellet. Kjæledyr som man elsker spiser man ikke. Spis hva du vil, men la ekstreme holdninger ligge. Det hjelper ingen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 18 som har spist vegetarisk en stund. På lørdag var vi i familieselskap for andre gang, og igjen er det så mange som kommer med kommentarar! De sier ting som at hun har blitt så tynn at hun har blitt stygg av å være veganer (hun er normalvektig), hun må spise mate som normale mennesker, at de ikke trodde hun var så dum. Kommentarer som dette hagler hele tiden og jeg ser at hun blir lei seg! Hva får kjøttspisere ut av å behandle andre mennesker sånn? Liker de å være grusomme mot både dyr og mennesker? Er livet deres bare bra når de rakker ned på andre og godter seg? Anonymkode: 2db29...32c Det du beskriver her er ikke mobbing men kritikk og kommentarer, kanskje disse familiemedlemmene ser negative forandringer dere ikke ser. Veldig mange av de som kutter ut kjøtt og forandrer kostholdet blir faktisk tynnere, blekere og ser syke ut. Jeg har et vennepar som er litt "alternative", de har en sønn som fant ut at han skulle bli vegetarianer da han var 16-17. Dette var i en periode da gutten vokste noe voldsomt og kroppen trenger den næringen den kan få, de skulle jo selvfølgelig støtte guttungen i valget og kuttet brått ut kjøtt og andre produkter. Det ente jo som det måtte, guttungen ble slapp, blek og så ikke frisk ut. Samme med resten av familien, alle sammen var veldig plaget av sykdom og symptomer på dårlig kosthold hele året dette pågikk. Alle rundt så jo forandringene men man skal jo helst ikke stille spørsmål eller komme med råd da det kan oppfattes krenkende eller misstolkes som mobbing, heldigvis så tok de omsider til vettet og startet opp igjen med et normalt og sunt kosthold. Anonymkode: 1f1c4...00c 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er kjøtteter, men har et par vegetarianere i familien, pluss at flere av mine venner er veganere. Ikke sett alle kjøttspisere i samme bås, jeg for min del bryr meg ikke om hvordan folk velger å spise. Kunne aldri falt meg inn å mobbe veganere. Det finnes mye god vegansk mat og det hender at vi har noen dager her i huset hvor vi bare spiser vegansk. Anonymkode: c3b12...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå