Gå til innhold

Synes du det er tungt å jobbe 100% kun dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du arbeidsuken går fort eller langsomt?

Anonymkode: ec098...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Noen uker er ganske hektiske, mens andre er ok. Om det går fort eller langsomt avhenger av hva jeg gjør den aktuelle uken, noe er morsomt, andre ting ikke fullt så morsomt. 

Det som er tungt er at man føler livet nesten kun brukes på jobb. 09-18 hver dag nesten, man får ikke så mye ut av kveldene som før. Særlig ikke nå om vinteren. Lettere med de andre årstidene syntes jeg. Men det hadde vel vært tilfelle nesten uansett hvilken dagjobb jeg hadde hatt Men skal nok ikke jobbe 100% resten av livet, forsøker å betale ned lån og investere litt slik at jeg kan jobbe mindre senere i livet. 

Anonymkode: 3505a...c87

Skrevet

Nei det er ikke tungt. Kommer an på hvor travelt det er på jobb om det føles som det går fort eller langsomt, men som regel kommer helgen veldig fort.

Skrevet

Enkelte uker er litt kjedelige og går dermed sakte. Men jeg jobber til tre halv fire, så jeg skal kanskje ikke klage. Har mange timer hjemme😌. Men ønsker selv å kunne trappe ned jobbingen senere i livet. Tenk å kunne ha fri fredager💃 Det hadde vært noe det. Ukene hadde gått mye fortere da. Men jeg er heldig med det at jeg har mange uker med ferie i løpet av et år. Siden jeg jobber i skolen. 

Skrevet

Synes det er tungt fordi jeg føler dagene kun består av jobb. Opp tidlig for å dra på jobb, når man kommer hjem er jeg nødt til å slappe av etter jobb fordi jeg er sliten, også må jeg legge meg tidlig fordi man skal opp tidlig på jobb dagen etterpå. Alt man gjør handler om jobb føler jeg. 

Anonymkode: 73a2d...5c0

• Liker 8
Skrevet

Kanskje ikke tungt å være på jobb (kontorjobb) men selve tanken på å skulle dra til jobb og være der 5 dager i uka liker jeg ikke. Jeg føler meg litt "fanget" på en måte og føler at det kun er helger og ferier å se frem til, må liksom bare komme meg gjennom dagene med jobb. Orker ikke stort på kveldene heller, må jo legge meg i rett tid og stå opp i god tid for å få ungene avgårde. 

Jeg elsker jobben min men om jeg hadde fått muligheten så hadde jeg lett gått ned i stilling for å bruke tiden min på andre ting jeg også liker. Det er pengene som styrer her. Jeg og mannen har snakket om dette, og at det kanskje kan være rom for at jeg kan gå ned til 60% stilling og heller ta unna husarbeid, matlaging og andre ting man ikke får tid til ellers. Følge ungene opp tettere, være der når de kommer fra skolen etc.. Jeg syns det er større verdi i disse tingene enn det er i de ekstra pengene - så lenge man holder skuta flytende såklart. 

Anonymkode: 576aa...f90

• Liker 3
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har fleksitid så kan styre litt selv. Drar på trening etter jobb, storhandler og lager mat eller møter venner så synes jeg får gjort mye annet også. 

Anonymkode: f52da...563

Skrevet

Jeg jobber tredelt turnus, og tidligvakter er det verste for meg som er B-menneske. Jeg har en uke med fire tidligvakter på rad (7-14) og føler meg halvdød etter dag tre. Må stå opp kl 5 pga reisevei. Da har jeg jo knapt kommet meg i seng etter min døgnrytme. 

Anonymkode: 501dc...f93

Skrevet

Jobber tredelt og kan ikke fordra tidligvakter. Heldigvis har vi ønsketurnus så overvekten av mine vakter er nattevakter. Det gir meg masse tid med ungene de dagene jeg går natt da jeg står opp kl. 13-14, henter i bhg og ved behov legger meg med barna et par timer om jeg trenger å sove litt mer før jobb. Det gir meg også en god del flere dager fri ila en mnd enn om hovedvekten av mine vakter var dag eller aften. 

Anonymkode: 27378...b5d

Skrevet

Jeg syns det er tungt å jobbe 16 timer dagen 6 dager i uken. Men det må til 💪🏻

Skrevet
10 timer siden, BergenAnonym skrev:

Jeg syns det er tungt å jobbe 16 timer dagen 6 dager i uken. Men det må til 💪🏻

Hvorfor må det til?

Skrevet

Jobbet tidligere turnus, og syntes det var flott. Nå er jeg over på kun dagtid, og liker det ikke noe særlig. Det er ålreit å alltid ha helgene fri, da det er litt lettere å planlegge. Men hverdagene blir jo bare jobb... Når jeg kommer hjem er jeg sliten, og det handler mest om å spise, gjøre det nødvendigste av husarbeid, og forberede meg på neste dag på jobb. Får liksom ikke noe ut av dagen lenger.

Hadde mye mer fritid (føltes det som) når jeg jobbet turnus. Litt lengre arbeidsdager, kvelds- og helgejobbing, og så flere fridager etter hverandre med jevne mellomrom. Mye bedre tillegg også...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber tredelt turnus, og tidligvakter er det verste for meg som er B-menneske. Jeg har en uke med fire tidligvakter på rad (7-14) og føler meg halvdød etter dag tre. Må stå opp kl 5 pga reisevei. Da har jeg jo knapt kommet meg i seng etter min døgnrytme. 

Prøv deg som nattevakt?😀

Anonymkode: bef4c...e7c

Skrevet

Ja, jeg synes det er tungt. Jeg har lang reisevei med tog som er forsinket eller innstilt hele tiden, og jobben er krevende. Jeg kunne fint hatt fleksitid, og har hatt det før i samme type jobb, men nåværende sjef nekter. Selve jobben er tung og krevende, og det er aldri tid nok, så jeg må som regel jobbe overtid hver uke. Denne er ubetalt, men jeg får avspasering time for time. Det er bare aldri tid til å ta den ut. 

Jeg jobber på psykiatrisk poliklinikk med en overvekt av borderline-, traume og psykosepasienter.

Anonymkode: 1a255...c81

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg i det hele tatt hadde jobb. Syns selv ukeshandelen er slitsom :( 

Anonymkode: 63b18...d85

Skrevet

Både og. Jeg sover ofte dårlig i ukedagene, er utpreget B-menneske, så det blir jo alltid en kamp om å få sovet nok. Det er slitsomt. Men jeg trives godt med oppgavene mine.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må det til?

Skal samfunnet fortsatt drives fremover med vekst, må noen ofre seg for å skape arbeidsplasser

Skrevet

Nei. Men, det blir jo mye jobb og lite fritid. 

Da jeg jobbet i helsevesenet og jobbet turnus, så hadde jeg en uke som kun var dagtid. Jeg hatet den uka, den var så slitsom. Da likte jeg veldig godt å jobbe turnus.

Anonymkode: d344e...640

Skrevet

Hadde jeg ikke hatt barn, hadde det vært helt ok. Da hadde jeg hatt all tiden utenom jobb til å lade batteriene. Nå går det gjerne i ett fra tidlig morgen til sen kveld med å stå tidlig opp for å få alle klare, jobbe, hente i barnehagen, komme seg hjem med 2 unger, lage middag, rydde og vaske klær etter dem osv. Å bare kunne tenke på meg selv etter kl 16 er et fjernt minne 😂

Anonymkode: d5834...d5c

Skrevet

Det er veldig vanskelig når man har bestilt hvitevarer og lignende som skal leveres hverdager mellom 8-12. eller  mellom 12-16. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...