AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Hei Jeg og far er ikke sammen. Lurer på hvordan dere fordeler morsdager og farsdager? Da farsdag havnet på min tid så fikk far ha barnet. Spurte han nå om jeg fikk ha barnet på søndag som er morsdag (hans tid) han sa nei. skal liksom ikke være vanskelig, men synes det skal gå begge veier.. tilbydde han også ekstra tid neste samvær. orker liksom ikke å gi og gi, når han aldri tar hensyn til andre. Ble enige om bursdager, feiringer osv uansett side av familien skal barnet få delta. Barnet har gått glipp av 60 årsdag, bursdager i familien og en dåp. Orker snart ikke å spørre mer. Anonymkode: 79c71...2a9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er mamma hver dag, og skal feire morsdag på onsdag før de drar til sin far. Anonymkode: cf3c5...87b 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Og si nei neste gang han vil låne ungene til feiringer Anonymkode: cf3c5...87b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Lag nå en koselig dag utenom da. Morsdag er jo lagd av butikkene for å tjene penger. Du er smålig. Anonymkode: 4a0ad...bac
solmåneogstjerner Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Morsdag, farsdag, valentines og slikt anser jeg ikke som viktige dager å feire. Er de der så er de der. Ellers så er de ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Ts her vi har alltid baket og samlet familien på slike dager. Valentin bryr jeg meg ikke om. Mamma inviterte hele familien nå på middag og spurte om junior ble med. Heretter skal jeg ikke bry meg om neste gang han spør om feiringer utenom. Trodde det skulle gå begge veier Anonymkode: 79c71...2a9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Selvfølgelig skal du si nei når han spør. Det skal gå begge veier. Et 60-årslag hadde jeg blitt surere for enn morsdag. "Fikk far ha barnet" da det var farsdag, altså spurte han? Eller tilbød du bare? Uansett, det er ikke du som er vanskelig, det er han (som ikke lar barnet gå i 60-års dag). Morsdag er ikke så farlig, og det var sent å spørre nå, hvis dere ikke har med slikt i avtalen deres. Anonymkode: a8b7b...784
Gjest Alterego666 Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Jeg går ut fra at dere har en avtale som dere er enige om? Man kan bli trist, men det nytter ikke å blir sur. Jeg var i din situasjon etter skilsmissen, men valgte å se stort på det og være på tilbudssiden når jeg mottok forespørsler dersom jeg ikke hadde andre planer. Over tid var dette en strategi som virket i mitt tilfelle. Jeg liker dessuten ikke å være den rigide kjipingen som sier nei av prinsipp. Tenk på barna. De merker dessuten hvor det er mest fleksibilitet og velvilje.
Jessic_a Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Tenk på barnet og ikke på hvorvidt han gir like mye eller ikke. Barnet satt sikkert pris på å være med far på farsdag. Sier far nei, so be it. Ikke lag noe stort ut av det og ikke ta hevn. Det går bare utover barnet 1
Muskath Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Jeg er så enig med over! Ikke lag noe ut av det. Morsdag er forresten bare tull. Fortsett å gi og vær raus og storsinnet, du får igjen for det! Ikke lag bråk. Tenk på at det er barna det til syvende og sist går ut over.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 Ts Vi har en avtale hvor det står at høytider, bursdager og feiringer deler vi på. Barnet skal få delta så langt det er mulig. Jeg tilbydde på farsdag, fordi barnet hadde laget gave til pappaen sin. Så baket vi kake og kom med. Føler jeg gir mye og er alltid grei når det kommer til alt. Virker som han skal være vrang med alt. Jeg gir og gir. Mens han løfter ikke en finger når jeg feks trenger hjelp med pass ellernoe. Jeg stiller opp når han ikke kan ha ungen hver eneste gang. Dette med morsdagen var bare enda noe jeg ble oppgitt over. Selvsagt sa jeg ifra om 60 årsdagen, men han brydde seg ikke da heller. Anonymkode: 79c71...2a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå