AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Skrevet 4. februar 2020 Jeg var på Kicks i går, og hadde lyst til å prøve en krem jeg hadde lest gode omtaler av. Kikket litt først på egenhånd, og så at den jeg hadde tenkt på opprinnelig hadde litt skimmerpartikler i seg, men at de også hadde en versjon uten. Det var en litt dyr krem, så jeg hadde lyst til å prøve den i ansiktet før kjøp, så jeg ba om en prøve. Den ansatte ga seg først til å diskutere hvorvidt det faktisk var skimmer i kremen (enda jeg tydelig kunne se partiklene på hånden), og mumlet så at jeg kunne få litt fra testeren, og spurte hvilken jeg ville ha. Mulig jeg er kravstor, men burde jeg ikke få prøvd begge, sånn at jeg kunne se hva som passet best? Og er det virkelig vanlig å gi prøver fra utstilte testere (krukker) mtp. hygiene? Ikke veldig lysten på å ha noe et ukjent antall mennesker har fiklet på i fjeset, kjenner jeg. Tilleggsopplysning: Jeg er godt voksen og "pen i tøyet", så jeg var helt tydelig ikke en fjortis ute etter gratisprodukter, og i tillegg hadde jeg allerede handlet produkter for ca. 600 kr. Er jeg storforlangende, eller var dette litt slett kundeservice? (Til sammenlikning hadde jeg akkurat vært inne på Rituals for å kjøpe en enkel dusjsåpe til 95 kr, og der fikk jeg - uten å spørre engang - en ordentlig prøve på ansiktskrem i tube.) Anonymkode: 8b51f...151
Gjest Chroma Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Du mener hun skulle åpnet en ny krem slik at du fikk prøve fra den, eller misforstår jeg?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har god erfaring med kicks. Har fått prøver på det jeg har ønsket. Spør som regel kun om 2-3 prøver. Men selvsagt får man prøver fra testeren. De kan jo ikke åpne en ny krukke? Anonymkode: 201c5...ae6 12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Du er kravstor ja. Du kan ikke forvente at de åpner en hel tube/krukke for at du skal teste. Anonymkode: 3fc85...36d 8
Sirah Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Du mener vel ikke at de skulle åpnet to helt nye kremer bare for deg slik at du kunne teste? Om det er tilfelle så syntes jeg absolutt at du er kravstor og ikke minst - veldig urimelig. Det er ikke alle produkter butikkene har sånne små prøveposer for. Hadde de hatt dette tilgjengelig for denne kremen så hadde du garantert fått tilbud om å få med deg noen stykker. 10
Mrs Robinson Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Skal hun gå bak disken og på magisk vis lage en tubeprøve til deg (når de åpenbart ikke har tubeprøver) fordi du er pen i tøyet og har brukt 600 kr hos de? Det eneste du kan utsette på den ansatte, er at du ikke fikk prøve begge to 14
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Nei, jeg mener selvsagt ikke at hun skulle ha åpnet en krukke bare for meg, men jeg trodde det var vanlig for de fleste produsenter å ha ferdige vareprøver i små tuber eller poser. Det er jo temmelig uhygienisk å bruke en krukke som masse folk har fingrene nedi. Og som sagt, uavhengig av form på prøven, så synes jeg det burde være mulig å få to for å sammenlikne når man er usikker på hvilket produkt som passer best - det er tross alt snakk om dyre produkter, så det er dumt å bare kjøpe første og beste. Anonymkode: 8b51f...151 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 SPURTE du om å få teste begge da? Ja testerne deles på alle, krukke er desverre uhygienisk ja, tube er best, men de kan jo ikke åpne ny krukke for hver kunde av de produktene som er i krukke. Anonymkode: ca24d...209 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener selvsagt ikke at hun skulle ha åpnet en krukke bare for meg, men jeg trodde det var vanlig for de fleste produsenter å ha ferdige vareprøver i små tuber eller poser. Nei desverre, er ikke alle produsenter som har det. Anonymkode: ca24d...209 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Skal hun gå bak disken og på magisk vis lage en tubeprøve til deg (når de åpenbart ikke har tubeprøver) fordi du er pen i tøyet og har brukt 600 kr hos de? Det eneste du kan utsette på den ansatte, er at du ikke fikk prøve begge to Sa jeg det? Jeg nevnte det for å poengtere at jeg tydelig ikke var ute etter gratisprodukter, men hadde tenkt å kjøpe et relativt kostbart produkt, så det ville jo vært i butikkens interesse å sørge for at jeg fikk et godt grunnlag for å prøve det ut. Anonymkode: 8b51f...151 1
Måneskinn Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 De gangene jeg har fått prøver på Kicks har de tatt ut krem o.l med sånn liten spatel - og de jeg snakket med vasket dem først, med en våtserviett med antibac på, så følte det var ok for min del. Men det er kanskje ikke alle som er like nyøe? 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg det? Jeg nevnte det for å poengtere at jeg tydelig ikke var ute etter gratisprodukter, men hadde tenkt å kjøpe et relativt kostbart produkt, så det ville jo vært i butikkens interesse å sørge for at jeg fikk et godt grunnlag for å prøve det ut. Anonymkode: 8b51f...151 Jeg syns også det var en urelevant ting å skrive. For det er jo ikke noe mere greit å være kjip mot yngre jenter i billigere klær akuratt... Hørtes litt ut som at du ville ha spesialbehandling siden du syns det var relevant, men jeg skjønner at du ikke mente det sånn. Anonymkode: ca24d...209 12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 Virker som du har litt dårlig logisk tenkning. Det er jo helt klart at du hadde fått med deg prøver om de hadde det, men de kan jo ikke ha single vareprøver på absolutt alle produktene i hele butikken, det har de jo ikke plass til. Anonymkode: 7bbed...55e 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns også det var en urelevant ting å skrive. For det er jo ikke noe mere greit å være kjip mot yngre jenter i billigere klær akuratt... Hørtes litt ut som at du ville ha spesialbehandling siden du syns det var relevant, men jeg skjønner at du ikke mente det sånn. Anonymkode: ca24d...209 Godt du skjønte det, da. Nei, jeg mener selvsagt ikke man skal være kjip mot noen, men jeg hadde skjønt "kjipingen" litt bedre om det hadde vært tydelig at jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe, da jeg har inntrykk av at parfymerier o.l. sliter litt med "tigging" fra folk som ikke har tenkt å handle. Anonymkode: 8b51f...151
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Det er vanlig å gi prøve fra testeren ja, du trenger jo ikke å prøve. Ingen butikker kan åpne en salgsvare for å lage prøve. Testerne får man fra leverandørene gratis. Og sjelden man har prøver på alle slags kremer. Jobbet mange år i den bransjen så vet hva jeg snakker om. Det er begrenset hva parfymeriene får levert av prøver og på langt nær alle referanser. Kan ikke se du har fått dårlig kundeservice her nei. Anonymkode: 0eb45...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei desverre, er ikke alle produsenter som har det. Anonymkode: ca24d...209 Dette stemmer. Noen av merkene sender knapt prøver. Anonymkode: 0eb45...f8c 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt du skjønte det, da. Nei, jeg mener selvsagt ikke man skal være kjip mot noen, men jeg hadde skjønt "kjipingen" litt bedre om det hadde vært tydelig at jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe, da jeg har inntrykk av at parfymerier o.l. sliter litt med "tigging" fra folk som ikke har tenkt å handle. Anonymkode: 8b51f...151 Det har jeg aldri hørt om eller sett. Er du sikker på at dette ikke bare er en forhåndsdømming du har av unge jenter? Ung pubertal hud er mer sensitiv for reaksjoner på ingredienser, det er derfor ikke uvanlig å få prøve og gå med sminken på en dag, før man kommer tilbake senere å kjøper den om den ikke trigget acne. Jeg handler på denne måten selv, som godt voksen, fordi jeg trenger å forsikre meg om at produktet ikke gjør meg blank som en diskokule i løpet av noen timer. At du ikke ser de betale mens du er der, trenger ikke bety at de tigger altså. Og hvis man skal tenke det, skal de ansatte tenke det om alle unge? Om de i billige klær? Eller hvordan ser du for deg en fair diskriminering ville vært? Nei, de ansatte er der for å gjøre en jobb enten det er til en ung jente som vil kjøpe noe for 200 kroner, eller en voksen dame som vil kjøpe noe for 600 kroner. Blir litt lei meg over hvordan du tenker det er ok å behandle folk forskjellig etter klasseskille.. Anonymkode: ca24d...209 6
tånegla Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på Kicks i går, og hadde lyst til å prøve en krem jeg hadde lest gode omtaler av. Kikket litt først på egenhånd, og så at den jeg hadde tenkt på opprinnelig hadde litt skimmerpartikler i seg, men at de også hadde en versjon uten. Det var en litt dyr krem, så jeg hadde lyst til å prøve den i ansiktet før kjøp, så jeg ba om en prøve. Den ansatte ga seg først til å diskutere hvorvidt det faktisk var skimmer i kremen (enda jeg tydelig kunne se partiklene på hånden), og mumlet så at jeg kunne få litt fra testeren, og spurte hvilken jeg ville ha. Mulig jeg er kravstor, men burde jeg ikke få prøvd begge, sånn at jeg kunne se hva som passet best? Og er det virkelig vanlig å gi prøver fra utstilte testere (krukker) mtp. hygiene? Ikke veldig lysten på å ha noe et ukjent antall mennesker har fiklet på i fjeset, kjenner jeg. Tilleggsopplysning: Jeg er godt voksen og "pen i tøyet", så jeg var helt tydelig ikke en fjortis ute etter gratisprodukter, og i tillegg hadde jeg allerede handlet produkter for ca. 600 kr. Er jeg storforlangende, eller var dette litt slett kundeservice? (Til sammenlikning hadde jeg akkurat vært inne på Rituals for å kjøpe en enkel dusjsåpe til 95 kr, og der fikk jeg - uten å spørre engang - en ordentlig prøve på ansiktskrem i tube.) Anonymkode: 8b51f...151 Du er kravstor ja, takk og pris for at butikkene ikke produserer mer søppel ved å lage små prøvepakninger i øst og vest. Jeg kommer faktisk til å gi Rituals en tilbakemelding på akkurat det du forteller. Tull er det. Det jeg reagerer mest på her er likevel det at du beskriver deg selv som "pen i tøyet" mener du at folk som ikke kler seg som deg ikke fortjener respekt og god service? 10
Djungelvrål Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 22 minutter siden, Måneskinn skrev: De gangene jeg har fått prøver på Kicks har de tatt ut krem o.l med sånn liten spatel - og de jeg snakket med vasket dem først, med en våtserviett med antibac på, så følte det var ok for min del. Men det er kanskje ikke alle som er like nyøe? Det hjelper jo ikke om ansatte tar med spatel når 67 andre kunder har stukket fingrene sine nedi krukken først. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig å gi prøve fra testeren ja, du trenger jo ikke å prøve. Ingen butikker kan åpne en salgsvare for å lage prøve. Testerne får man fra leverandørene gratis. Og sjelden man har prøver på alle slags kremer. Jobbet mange år i den bransjen så vet hva jeg snakker om. Det er begrenset hva parfymeriene får levert av prøver og på langt nær alle referanser. Kan ikke se du har fått dårlig kundeservice her nei. Anonymkode: 0eb45...f8c Nå var i grunnen ikke hovedproblemet at hun brukte den utstilte den testeren da (selv om det er det folk henger seg opp i, jeg nevnte det mest fordi jeg ble så overrasket), men at jeg ikke fikk prøve begge kremene jeg var interessert i. Ja, jeg kunne spurt, men det burde ikke vært nødvendig, og ikke hadde jeg lyst til det heller, da jeg fikk inntrykk av at det nærmest var brysomt å lage én prøve. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri hørt om eller sett. Er du sikker på at dette ikke bare er en forhåndsdømming du har av unge jenter? Ung pubertal hud er mer sensitiv for reaksjoner på ingredienser, det er derfor ikke uvanlig å få prøve og gå med sminken på en dag, før man kommer tilbake senere å kjøper den om den ikke trigget acne. Jeg handler på denne måten selv, som godt voksen, fordi jeg trenger å forsikre meg om at produktet ikke gjør meg blank som en diskokule i løpet av noen timer. At du ikke ser de betale mens du er der, trenger ikke bety at de tigger altså. Og hvis man skal tenke det, skal de ansatte tenke det om alle unge? Om de i billige klær? Eller hvordan ser du for deg en fair diskriminering ville vært? Nei, de ansatte er der for å gjøre en jobb enten det er til en ung jente som vil kjøpe noe for 200 kroner, eller en voksen dame som vil kjøpe noe for 600 kroner. Blir litt lei meg over hvordan du tenker det er ok å behandle folk forskjellig etter klasseskille.. Anonymkode: ca24d...209 Det er jo ikke noe jeg har funnet på, eller for den slags skyld sett selv, det er hva jeg har hørt parfymeriansatte fortelle i liknende diskusjoner. Men hvis det ikke er sånn er det jo strålende, og da er jeg feilinformert. 2 minutter siden, tånegla skrev: Du er kravstor ja, takk og pris for at butikkene ikke produserer mer søppel ved å lage små prøvepakninger i øst og vest. Jeg kommer faktisk til å gi Rituals en tilbakemelding på akkurat det du forteller. Tull er det. Det jeg reagerer mest på her er likevel det at du beskriver deg selv som "pen i tøyet" mener du at folk som ikke kler seg som deg ikke fortjener respekt og god service? Som jeg allerede har sagt, jeg synes selvsagt ikke det er greit å diskriminere folk på noe vis (herregud!), hverken ut fra klesstil eller annet, men jeg er tydeligvis for dårlig til å få frem poenget mitt her, så jeg tror jeg gir opp nå. Anonymkode: 8b51f...151 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå