AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #1 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg var på et jobbintervju i går, og følte meg så dum. Fikk noen faglige spørsmål, noe jeg absolutt skulle vite noe om med min utdanning. Men jeg visste rett og slett ikke svaret på et par av dem. Jeg svarte at det husket jeg dessverre ikke, men de gjennomskuet helt sikkert det. Jeg følte meg så jævlig dum. Og skal lese meg opp på dette til eventuelt neste intervju. Men hvis jeg kommer i en slik situasjon igjen, hvor jeg ikke vet svaret, hva svarer man da?:/ Det er snakk om en ingeniørstilling, så det går ikke an å snakke rundt svaret på et vis, enten kan man det eller ikke. Anonymkode: 8c74c...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaarinn Skrevet 4. februar 2020 #2 Del Skrevet 4. februar 2020 Er det lenge siden du ble ferdig utdannet? Hvis ikke, så burde du kanskje ha husket, eller forberedt deg litt bedre til intervjuet. Men fokuser heller på det neste intervjuet, og prøv så godt du kan og forbered deg. Og om du ikke vet svaret så må du nesten bare være ærlig, som du sier så kan man ikke snakke rundt det, og da blir det sikkert bare rart å prøve på det.😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Del Skrevet 4. februar 2020 Gått på den blemmen selv. Trodde jeg skulle på kort førstegangsintervju som mailen beskrev, men midt inni intervjuet fikk jeg plutselig en haug med oppgaver av ting jeg aldri har vært borti før og noe jeg absolutt burde kunne. Måtte bare si rett ut at dette hadde jeg ikke full oversikt over, også prøve å resonnere meg frem til en metode/et svar. Anonymkode: f9877...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Del Skrevet 4. februar 2020 Er alltid en fordel og være godt forberedt til intervju. Jeg skulle på "et kort" intervju en gang og endte opp med å bli sittende over en time, masse spørsmål og føle meg ganske uforberedt. Nå er jeg alltid forberedt på at når arbeidsgiver sier kort intervju maks 15 min og bli kjent så tilsvarer det som regel 30 + min og masse spørsmål.. Anonymkode: ee822...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg kjenner ikke din utdanning, og vet ikke om du har jobbet en stund etter studiene eller ikke. Men om det er en stund siden studiene og du har vært i jobb en stund, kan du f.eks si at du ikke har drevet så mye med det siden studietiden (hvis du i det hele tatt vet hva det er). Jeg hadde ikke løyet på meg noe jeg ikke har peiling på, hvis det viser seg at store deler av jobben omhandler nettopp det du ikke kan. Anonymkode: 632e2...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå