AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei på dere, har altså endt opp med en forferdelig platinaish blond, gul, blå ekkel hårfarge. Har i mange år farget håret helt mørkt, men bleket det (frisør) altså for et år siden, og fortsatte å stripe for å få tilbake min egentlige hårfarge som er brun (ala kommune grå aktig kjedelig farge) . Men dette orker jeg ikke drive med mer, og vil nå bare farge over dette makkverket. Dårlig impulskontroll fikk meg til å raske med meg en Garnier gyldenblond 7.3 fra butikken i dag. Men så sitter jeg og lurer da, om jeg tar dette i det platina, gule , blå kaoset mitt... blir det grønt da? For denne fargen er litt varm, så tenkte det ville gå bra, men motet sviktet her nå... vil ikke komme med grønt hår på jobb i morgen. Joa, vet at frisøren burde tatt denne jobben, men det har jeg ikke råd til akkurat nå🙈 Så har dere noen gode tips til meg? Anonymkode: 75276...c05
skruf Skrevet 4. februar 2020 #2 Skrevet 4. februar 2020 Det beste ville vært å bare tatt turen til frisør, bleket/blondt hår som i tillegg er misfarget er tricky greier. Men jeg forstår at frisør er dyrt, for det er det så absolutt. Men av egen erfaring så blir det som oftest enda dyrere når man har prøvet og feilet selv og må til frisøren for å fikse opp hjemmefarging-gone-bad.. Bruker selv å farge håret mitt litt mørkere blondt hver vinter, har naturlig lyst blondt hår og jeg synes ikke sånn surfebabeblondt hår er så fint på mørkeste vinteren, men de siste årene har jeg gått til frisør. Var heldig å fant en frisørsalong som ikke er med i ei frisørkjede og dermed ikke så stiv på pris Hvis du vil gi det en sjanse å prøve å farge selv så burde du gått for ei mørkere farge med mye rødskjær i hjemmefargen. Ikke gå for kald brun, det kommer til å bli nesten sort på håret ditt, i tillegg vil du få grønnskjær. Gå for mørk gyllent blondt f.eks. Mørk blond blir veldig mørkt når du farger selv, og med røde pigmenter i fargen så unngår du grønt hår. Og; i stedet for å bruke permanent farge så er det bedre med toning/minicolour Jeg er som sagt ikke frisør selv, men hadde mange år der jeg drev å farget håret mitt selv med ymse resultat som jeg ofte måtte til frisøren for å fikse opp... og jeg hadde en gang ei venninne som var frisør som fortalte meg dette med røde pigmenter til blondt hår for å unngå grønt hår. Hjemmefarger har sikkert blitt bedre nå enn da jeg drev på å farget håret mitt selv, så det er sikkert tryggere og mere skånsomt for håret nå enn hva det var før. Ett lite tips til billigere frisørutgifter er å sjekke ut om det er en yrkesskole med frisørlinje der du bor, der har de fagdager der de klipper/farger/striper hår på skolen (har eget frisørlokale på skolen) og da betaler man bare en liten sum for bruk av materialer. Så har du anledning til å få klippet/farget håret på dagtid i skolens åpningstider så kan du spare mange penger. Det er mye billigere enn lærling-pris på frisørsalong. Elevene er naturlig nok ikke drevne frisører, så det tar lengre tid når de klipper/farger, men lærerene på linja har frisørbakgrunn og veileder elevene, så det skal være ganske trygt å ordne håret på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå